Marczyk i Gospodarczyk zdradzają plany na sezon 2023

fot. Miko Marczyk - oficjalny profil Facebook

Koniec spekulacji! Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk zdradzili swoje plany na rajdowy sezon 2023. Po pierwsze, Polacy przesiadają się do najnowszej Fabii RS Rally2. A po drugie, wracają na oesy Rajdowych Mistrzostw Świata! Dwukrotnych mistrzów RSMP zobaczymy głównie w Europie, pierwszy rajd już za kilka tygodni!

Miko Marczyk przedstawił tegoroczne plany za pośrednictwem mediów społecznościowych. Zgodnie z oczekiwaniami, duet Orlen Teamu kontynuuje swoją przygodę na oesach WRC. Zgromadzony budżet pozwolił naszym reprezentantom na potwierdzenie startu w Rajdzie Portugalii, Sardynii, Estonii oraz Finlandii – szutrowych rundach, które Polacy poznali już w zeszłym roku. Łodzianin nie wyklucza jednak dłuższej, motorsportowej wycieczki i udziału w imprezach zlokalizowanych poza Starym Kontynentem. Okazją do rozprostowania kości będzie zbliżający się wielkimi krokami Rajd Fafe – inauguracja sezonu FIA ERC (10-12.03.).

Czy Miko i Szymon pojawią się w ojczyźnie, na rodzimych oesach? W harmonogramie nie mogło zabraknąć grudniowej, warszawskiej Barbórki. Marczyk zapewnił jednak, iż pracuje nad rozszerzeniem gościnnych występów w kraju. Dziś wydaje się, że ewentualny start w Orlen 79. Rajdzie Polski będzie niemożliwy. Mikołajki ugoszczą stawkę ERC w dniach 20-21 maja. Tydzień wcześniej odbywa się Rajd Portugalii, a dwa tygodnie później zaplanowano szutrową Sardynię. Aż trzy rajdy w tak krótkim odstępie czasu? To… karkołomne zadanie.

Więcej o tegorocznych planach oraz założeniach usłyszymy o 19:00, na kanale YouTube Mikołaja Marczyka. Link do bezpośredniej transmisji znajdziecie pod niniejszym tekstem.

Sezon spełnionych marzeń

Kampania 2022 pozwoliła Marczykowi spełnić swoje największe marzenia. Kierowca Orlen Teamu zadebiutował na oesach Rajdowych Mistrzostw Świata, rywalizując w klasie WRC2 oraz WRC2 Junior. Dla drużyny Marczyk/Gospodarczyk był to sezon sportowych wzlotów i bolesnych, lecz potrzebnych upadków. Największym sukcesem był niewątpliwie triumf w Orlen 78. Rajdzie Polski, w którym nasi rodacy do ostatnich metrów drżeli o rezultat oraz stan techniczny swojej rajdówki. Miko i Szymon odczarowali imprezę, zgarniając pierwsze, biało-czerwone złoto od przeszło… dziewięciu lat. Na uwagę zasługuje także świetny wynik w Portugalii. Na szutrowych odcinkach Vodafone Rally di Portugal Polacy zajęli wysokie, 13. miejsce w „generalce”, otarli się o „pudło” WRC2 (stracili około minutę do Chrisa Ingrama). W Portugalii wygrali także pierwszy oes WRC, pokonując „Kajta” raptem o… 0,4 sekundy!

Miko i Szymon nie ustrzegli się jednak błędów. Najpoważniejszy z nich przydarzył się im w Rajdzie Estonii. Na trzeciej próbie sportowej Polacy urwali koło i odpadli z walki o punkty. Warto docenić jednak upór i zawziętość naszych reprezentantów. Marczyk i Gospodarczyk mogli odpuścić walkę i skorzystać z systemu super rally. Woleli jednak kontynuować jazdę, w prowizoryczny sposób naprawili maszynę, i bezpiecznie dotarli na popołudniowy serwis.

Ostatecznie podopieczni Orlen Teamu uplasowali się na 16. lokacie w WRC2 (27 punktów). W kategorii WRC2 Junior zakończyli sezon na 5. miejscu (67 „oczek”). W obu tych grupach zatriumfował Fin, Emil Lindholm z Toksportu (116 punktów w WRC2, 136 w WRC2 Junior).

Marczyk/Gospodarczyk w sezonie 2022

  1. Rajd Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza – 1. miejsce
  2. Valasska Rally – 4. miejsce
  3. WRC Rajd Chorwacji – 16. miejsce (9. w WRC2)
  4. WRC Rajd Portugalii – 13. miejsce (4. w WRC2)
  5. WRC Rajd Sardynii – 15. miejsce (8. w WRC2)
  6. Rajd Polski – 1. miejsce
  7. WRC Rajd Estonii – 31. miejsce (15. w WRC2)
  8. WRC Rajd Finlandii – 14. miejsce (6. w WRC2)
  9. WRC Rajd Katalonii – 20. miejsce (10. w WRC2)
  10. Rajd Barbórka – 1. miejsce (2. w Kryterium Asów na ul. Karowej)

Komplet informacji o najnowszej konstrukcji z Mlada Boleslav znajdziecie na stronie Skody. Po więcej rajdowych emocji oraz wiadomości z oesów WRC zapraszamy na rallyandrace.pl.