Marczyk na zapoznaniu trasy Monte-Carlo

649
Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk / fot. facebook.com/mikomarczykmotorsport

Mikołaj Marczyk zdradził konkretne plany na 2022 rok. Ambitny polski kierowca mierzy wysoko. Plan startów w WRC2 nabiera tempa, czego przykładem jest podróż do Francji na rajd Monte-Carlo w celu zapoznania i poczucia klimatu WRC.

Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk pojawią się na trasie 90. Rajdu Monte-Carlo. Co prawda nie pojawią się na trasach odcinków specjalnych, ale na zapoznaniu. Mimo wszystko jest to dla nas bardzo dobra wiadomość. Bowiem oznacza to, że Mistrzowie Polski bardzo poważnie przymierzają się do startów w WRC i nawet samo przejechanie zapoznania z trasą to możliwość poznania na własnej skórze ciężkich i zmiennych warunków panujących na trasach wokół Monte – Carlo oraz możliwość zrobienia pierwszych notatek.

Zobacz też: Kalendarz WRC 2022

W rozmowie z Sylwią Urban w Pierwszym Programie Polskiego Radia Mikołaj Marczyk zdradził konkretne plany startów na 2022 rok oraz na kilka najbliższych dni.

„Czekam aż Szymon wyląduje w Polsce i prawdopodobnie dam mu 48 godzin przerwy w domu i pojedziemy na zapoznanie z trasami rajdu Monte – Carlo. Taki mamy plan. Będziemy nie jako zawodnicy ale będziemy obserwować, robić opis trasy, poznawać charakterystykę tej rywalizacji. Chcemy po prostu to zobaczyć i poczuć powietrze WRC zanim pojawimy się tam w samochodzie rajdowym na którejś z kolejnych rund, jeżeli nam się to uda.” – mówi Miko Marczyk

fot. facebook.com/mikomarczykmotorsport

Miko Marczyk, czyli 9. najlepszy kierowca rajdowy na świecie wg. rankingu FIA

Od tego sezonu FIA wprowadziła ranking najlepszych kierowców na świecie – FIA Global Rally Ranking. Na bazie danych z sezonu 2021 (dokładnie od 15.10.2021) organizator przeprowadził symulację, według której Mikołaj Marczyk, zdobywca trzeciego miejsca w Mistrzostwach Europy ERC 2021 zajął dziewiąte miejsce w rankingu najlepszych kierowców świata! Tym samym Mikołaj jest najwyżej sklasyfikowanym zawodnikiem startującym w Mistrzostwach Europy.

Kalkulator rankingu najlepszych kierowców świata w 2021 r. / fot. fia.com

Zobacz koniecznie: 90. Rallye Monte – Carlo harmonogram

Plan na sezon 2022

Miko o planach wystartowania w WRC2:

„W tej chwili nie jestem w stanie powiedzieć na 100% natomiast mogę zasygnalizować, że robię co tylko mogę z perspektywy organizatora naszego zespołu rajdowego i osoby odpowiedzialnej za nasz program startów, żebyśmy wystartowali w Mistrzostwach Świata WRC2, czyli w kategorii najwyższej zaraz za załogami fabrycznymi. Aby walczyć w Mistrzostwach Świata to nie jest łatwy program do zorganizowania i też nie jest to łatwa decyzja ponieważ ten pierwszy sezon będzie bardzo wymagający, będziemy musieli poznać te rajdy. Zamiast 200 kilometrów jak w Mistrzostwach Europy będzie 300 kilometrów odcinków specjalnych. Będziemy jechać po najmocniejszych samochodach świata kategorii WRC.”

O ewentualnych wspólnych startach z Kajetanem Kajetanowiczem:

„Z perspektywy kibiców trzymamy kciuki niezmiennie za Kajetana i Maćka ponieważ są wyjątkową załogą, która już ma duże doświadczenie na trasach Mistrzostw Świata i myślę, że to by było świetne dla nasz wszystkich aby Kajetan postawił tą „kropkę nad i” i został też Mistrzem Świata WRC2, tak jak jest Mistrzem Europy czy Polski.”

Plan B:

„My oczywiście na co dzień skupiamy się na naszej załodze i na przygotowaniu takiego programu. Nie potwierdzam tego na 100 %, ponieważ nie wykluczam, że nie wystartujemy w Mistrzostwach Europy jeżeli nie uda nam się sfinalizować tego programu startów w WRC2. Stawiam wszystko bardzo mocno na jedną kartę, bo wiem, że mam 26 lat i widzę jakie postępy zrobiliśmy w ostatnich latach i wiem, że w skali dwóch, czy trzech lat możemy stać się jednymi z czołowych zawodników kategorii WRC2.”

Rundy w których planuje wystartować załoga Orlen Team:

„Chcielibyśmy wystartować w pełnym programie WRC2, czyli w siedmiu rajdach, jednak  jeszcze nie wiem czy będzie to sześć, czy siedem rajdów. Prawdopodobnie będą to takie rajdy: Chorwacja, Sardynia, Portugalia, Estonia, Finlandia, Akropol i Katalonia. Czyli rundy europejskie które są najłatwiejsze do zorganizowania z punktu widzenia logistycznego.”

O startach w MPRC:

„Dzisiaj powiedziałbym, że na pewno nie w pełnym programie startowym, natomiast nie wykluczam takiej możliwości abyśmy pojawili się w wybranych rundach w Mistrzostwach Polski. Jeżeli startowalibyśmy w pierwszej rundzie WRC2, czyli rajdzie Chorwacji to będzie 3 kwietnia a trzy tygodnie wcześniej mamy rajd Nadwiślański, więc myślę, że jest wskazane aby po pięciomiesięcznej przerwie pojawić się rajdzie samochodowym aby przygotować się jak najlepiej do sezonu. Będę dokładał wszelkich starań aby wystartować w naszym domowym szutrowym rajdzie Polskim.”

Źródło: polskieradio24.pl