Pogodowa ruletka przyświecała rywalizacji blisko 80 załóg jakie w tym roku pojawiły się w Opolu podczas jubileuszowego 45 Rajdu Festiwalowego 2014, który stanowił 3 rundę Kierowcy Roku Opolszczyzny.
Sobota to dwa przejazdy ulicznego prologu o długości 1,5 km. Pierwszy [przejazd zawodnicy pojechali na sucho, jednak podczas drugiej próby nad odcinkiem przeszła ulewa i zawodnicy musieli walczyć na mokrej nawierzchni. Niedzielna odsłona to 12 odcinków specjalnych w Opolu oraz w Gminie Dobrzeń Wielki, które przyciągnęły rzesze kibiców
Na starcie rajdowego klasyka rozgrywanego jako impreza towarzysząca Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu, pojawiło się kilka znanych nazwisk. Po długiej przerwie na odcinkach specjalnych pojawił się dwukrotny Wicemistrz Polski GSMP, Jarosław Hebzda, pilotowany przez Piotra Dytko brata Mistrza Polski w Wyścigach Górskich Pawła Dytko. Po raz kolejny kibice w Opolu mogli podziwiać Fiata 500 Abarth, Roberta Halickiego, czy Mitsubishi Lancera Evo X Andrzeja Badory, 5 zawodnika GSMP 2010, czy Mistrza KRO Gracjana Grelę, który wystartował razem z Maciejem Gleixnerem Hondą Civic.
Jednak to nie byli mistrzowie dyktowali rajdowe tempo w edycji 2014. Najszybszy w rajdzie okazała się załoga Wojciech Szatniewski, Marek Nowiński w Subaru Legacy klasy 5, jednak 40 punktów kary za spóźnienie na PKC, zepchnęło załogę z Dusznik na 5 lokatę.
45 Rajd Festiwalowy w klasyfikacji generalnej w całości padł łupem klasy 5. Pierwsze miejsce zajęła załoga Subaru Imprezy z numerem startowym 61 Marek i Adam Wojtanka z Team 50 Sieradz. Tuż za nimi ze stratą 10 sekund dojechał Piotr Szwankowski i Paweł Wiśniewski w Lancerze Evo również z Team 50. Trzeci stopień podium przypadł załodze Jakub Dziczek/Dariusz Bałyś w Lancerze Evo ze Stronia Śląskiego.
Najlepszą opolską załoga okazał się duet Hebzda/Dytko w Lancerze Evo X. Jarek i Piotrek zajęli 4 miejsce tuż za podium tracąc do trzeciego miejsca jedynie 1,9 sekundy.
Podczas 45 edycji festiwalowego rajdowania w Opolu, rywalizowali również dziennikarze. Tu podobnie jak w 2013 roku rywalizację wygrał Tomasz Szmandra/Grzegorz Badura w Fiacie Punto Abarth, wyprzedzając załogę portalu www.wyscigigorskie.pl Łukasza Strzeleckiego/Sebastiana Kaczmarczyka w Mitsubishi Colt.
Ciekawa rywalizacja rozegrała się również w klasie rajdowych Legend. Tu bezapelacyjnie wygrał Leszek cebula z Beatą Donat w Audi 80, wyprzedzając załogę Jan Cebula/Marek Kaczmarczyk w Audi Coupe i Tomasza Marciniaka i Przemysława Klisza w Mercedesie Benz 190. Tuż za podium uplasował się Prezes Automobilklubu Opolskiego Jarosław Strzelecki z pilotem Bronisławem Wełpą w Mitsubishi Starionie.
Wyniki:
Klasa 1:
Jacek Szilak/Bartek Janik Fiat CC
Michał Postępski/Radosław Chmielewski Fiat SC
Mariusz Krassowski/Marcin Krassowski FIAT CC
Klasa 2:
Maciej Substelny/Jakub Paprocki Fiat CC
Daniel Niemczyk/Adam Ramut Fiat CC
Marek Mendela/Robert Krzyża Fiat SC
Klasa 3:
Tomasz Marek/Aleksander Kampa Peugeot 106
Damian Tomaszewski/Patryk Dąbrowski Honda Civic
Mateusz Glenc/Mariusz Marek Citroen Saxo VTS
Klasa 4:
Filip Andrzejak/Katarzyna Andrzejak renault Clio
Paweł Sztuka/Radosław Michalak Opel Astra
Michał Szmidt/Tomasz Zajączkowski Renault Clio
Klasa 5:
Adam Wojtanka/Marek Wojtanka Subaru Impreza
Piotr Szwankowski/Paweł Wiśniewski Mitsubishi Lancer Evo
Jakub Dziczek/Dariusz Bałys Mitsubishi Lancer Evo
Klasa Legend:
Leszek Cebula/Beata Donat Audi 80
Jan Cebula /Marek Kaczmarczyk Audi Coupe
Tomasz Marciniak/Przemysław Klisz
Klasa Gość:
Gracjan Grela/Maciej Gleixner Honda Civic
Andrzej Badora/Maciej Krzysik Mitsubishi Lancer Evo X
Patryk Sudoł/Katarzyna Prędota Citroen Xsara
inf. pras.