czwartek, 29 września, 2022
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaAktualnościMateusz Wujciów - komentarz po V rundzie VTEC Cup Poland 2022

Mateusz Wujciów – komentarz po V rundzie VTEC Cup Poland 2022

Mateusz Wujciów – osoba znana już nie tylko pośród osób ścigających się Hondami, ale coraz bardziej kojarzona przez większość środowiska skupionego wokół imprez Time Attack w Polsce. Ogromny talent, mały silnik i wykraczająca poza skalę wola walki!

Poprosiliśmy Mateusza o kilka słów komentarza po VTEC Cup Poland na Torze Krzywa. Czy ten człowiek ma w sobie pasję? Prośba była o dosłownie kilka słów, kilka zdań… Miał zrobić to po pracy, wieczorem… Rozwinął się i popłynął tak, jakby siedział w swojej Hondzie Civic EG3 i pokonywał kolejne zakręty tego toru! Świetna opowieść o V rundzie VTEC Cup Poland 2022!

Mateusz Wujciów: Od samego rana przywitał nas na torze obfity deszcz z silnym wiatrem. Część zawodników była sceptycznie nastawiona z myślą by poczekać aż się rozpogodzi, bo warunki do jazdy były wręcz fatalne – duże tafle wody pokrywały większą część nitki toru.

Padło hasło od organizatora, że zrobimy osobną konkurencję na najszybszego kierowcę w ulewnym deszczu. Dwa razy nie trzeba było powtarzać – wszyscy zakasaliśmy rękawy i czym prędzej udaliśmy się do swoich aut.

Dwie pierwsze sesje dosłownie lał się deszcz z nieba – kierowcy przemoczeni wsiadali za kółko, był to prawdziwy sprawdzian zarówno dla ludzi jak i dla aut, szczególnie tych, które były pozbawione seryjnej dmuchawy i nagrzewnicy, czy nawet… wycieraczek!

W tej konkurencji zdecydowanie na prowadzenie wysunęła się ekipa „Szparko”, czyli Robert i Ania w oliwkowej Hondzie Civic V, wraz z Krzyśkiem w jego Oplu Corsa A.

Samemu po raz pierwszy w życiu doświadczyłem jazdy po torze w tak ekstremalnych warunkach i potwierdziły się moje obawy co do wykorzystania w tym celu zwykłych drogowych… Blisko 8-śmio letnich opon niskiej klasy. Samochód kompletnie się nie prowadził – każdy gwałtowny ruch kierownicą, mocniejsze wciśnięcie pedału gazu czy hamulca kończyło się poślizgiem, ba… Nawet szybsze puszczenie sprzęgła skutkowało utratą przyczepności. Tą jazdę skończyłem z czasem 1:19.182.

Hot lap:

Przez chmury zaczęły przebijać pierwsze promienie Słońca, a wiatr działał jak ogromna dmuchawa, co spowodowało częściowe przesychanie toru. W tym momencie zaryzykowałem przekładając opony ze zwykłych na pełny slick w mieszance średniej na przód i ultra miękkiej na tył, dodatkowo utwardzając całe zawieszenie poprzez skręcenie amortyzatorów.

Mateusz Wujciów - VTEC Cup Poland Tor Krzywa Honda Civic EG3

Pierwsza sesja na tej oponie i… poprawa czasu o 19 sekund!

Deszcz jednak postanowił znów zaskoczyć wszystkich, ale wtedy pomyślałem, że spróbuję jazdy na gładkiej oponie po mokrym torze – w końcu to jest nowe doświadczenie i idealny czas na trening!

Choć tor był całkowicie mokry, to w przeciwieństwie do porannych sesji – nie było na nim kałuż przez co było bardzo ślisko, ale bez ryzyka wystąpienia aquaplaningu.

Podczas tej sesji przywiązałem bardzo mocno uwagę do liniowego wciskania pedału hamulca co było moim asem w rękawie na kolejne sesje. Zacząłem opóźniać hamowania mimo to nie blokując przy tym kół – stopniowe zwiększanie siły hamowania zamiast gwałtownego duszenia hamulca pozwoliło na stopniowe przenoszenie masy auta na przód dzięki czemu trudniej było oponom zerwać przyczepność.

Efekt? Pobity osobisty rekord przy okazji pobijając również rekord w klasie D-PRO na Tor Krzywa z czasem 0:58.077.

Atmosfera jaka panowała przez cały dzień mimo deszczowej aury była po prostu pogodna. Odnosiłem momentami wrażenie, że każdy jeden uczestnik cieszył się bardziej ze szczęścia innych, widząc jak poprawiali swoje osobiste czasy. Może przez to, że sam miałem takie uczucie – szczery uśmiech znajomych z ligi daje ogromnego pozytywnego kopa – na próżno szukać tu zaciętej, niesportowej rywalizacji dzięki czemu odnoszę wrażenie, że całą ligą  rośniemy w siłę i z całego serca zapraszamy każdego kto chciałby do naszego grona dołączyć!

To była „krótka wypowiedź” Mateusza.:) Przypomnijmy jego wyniki podczas tej rundy VTEC Cup Poland:

1 miejsce w klasie D-PRO
5 miejsce w klasyfikacji generalnej
– Nowy rekord w klasie D-PRO na Tor Krzywa
– Osobisty rekord pobity o 0.7 sekundy

Kolejna runda VTEC Cup Poland to finał na Torze Jastrząb 9 października 2022.

Kibicujemy wszystkim uczestnikom i życzymy powodzenia organizatorom!
Jeśli chcecie śledzić Mateusza oto jego fanpage: spooneg3
Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o cyklu: vteccup.pl
fot. Mateusz Wujciów
Michał Kwapis
Zawodowo marketingowiec, po godzinach zatopiony w motoryzacji. Od wielu lat związany z różnymi mediami motoryzacyjnymi zarówno od strony tekstowej jak i fotograficznej.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

155 aut na finał Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski

Już tylko godziny dzielą nas od rozpoczęcia finałowego weekendu Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2022. Po raz czwarty...

Ściganie w rodzinnych stronach

Już w piątek, 30 września, rozpocznie się 67. Rajd Wisły. Jest to domowa impreza dla Jarosława i...

Czy w Beskidach poznamy nowego mistrza Polski?

Wyniki 67. Rajdu Wisły (30 września – 1 października) mogą okazać się decydujące dla losów tegorocznej rywalizacji...

Kowalczyk i Hryniuk jadą 67. Rajd Wisły

Jutro startuje 67. Rajd Wisły, w którym między innymi zobaczymy załogę Hubert Kowalczyk/ Jarosław Hryniuk. W dniach...

Rajd Nowej Zelandii 2022 – zapowiedź i harmonogram czasowy

Rajd Nowej Zelandii powraca do kalendarza WRC po 10 latach. Pięknie położone malownicze krajobrazy w połączeniu z...

NAJPOCZYTNIEJSZE