Matulka i Dymurski już myślą o Małopolskim

W miniony weekend zakończyły się zmagania w 9. Rajdzie Nadwiślańskim, który był drugą rundą tegorocznego kalendarza Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Świetnie w całych zawodach zaprezentowała się załoga LOTTO Matulka Rally Team w składzie Jakub Matulka i Daniel Dumurski, którzy wywalczyli swoje drugie podium w tym sezonie i uplasowali się na drugim miejscu!

Kuba i Daniel od początku trzymali dobre i równe tempo. Duet LOTTO Matulka Rally Team na siedmiu z dziesięciu oesów notował czasy w pierwszej trójce. Mimo niewielkiej przewagi nad goniącymi ich rywalami, na ostatnim odcinku w rajdzie OS10 Kurów (14,82 km) postanowili jeszcze docisnąć. Efektem tego był wygrany Power Stage, dodatkowe pięć punktów do klasyfikacji generalnej i drugie w ich karierze podium w najwyższej klasie RSMP!

– To był dobry i udany rajd. Poprawiamy nasz wynik ze Świdnicy i wskakujemy jedno miejsce na podium wyżej. Przed Power Stage’m wiedziałem, że nie mamy dużej przewagi i w razie jakiegoś błędu możemy stracić drugie miejsce. Czułem się jednak dobrze i ustaliliśmy, że ciśniemy do końca. Jestem zadowolony z tempa w całym rajdzie, jak i z feelingu w samochodzie. Nie ustrzegliśmy się jednak błędów, szczególnie na pierwszych odcinkach w sobotę i niedzielę. Myślę, że nad tym musimy przede wszystkim popracować, żeby z większą pewnością wchodzić w rajd. To był dobry weekend, za który dziękuję całemu zespołowi EvoTech, Danielowi i naszym partnerom, bez których nie byłoby nas tutaj. Dziękuję też kibicom za wiarę i doping. Widzimy się już nie długo na oesach Valvoline Rajdu Małopolski! – podsumował Jakub Matulka, mistrz Polski 2023 w klasie 3.

Właściwa rywalizacja na odcinkach specjalnych drugiej Rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski wystartowała w sobotnie popołudnie. Matulka i Dymurski zmagania rozpoczęli bardzo pechowo. Na pierwszej próbie OS1 Zakrzów najpierw uderzyli w znak, co trochę wybiło ich z rytmu jazdy, a następnie na trasie pojawił się zbłąkany kibic, a to wymusiło hamowanie i stratę czasu. Ostatecznie załoga LOTTO Matulka Rally Team zakończyła dwa pierwsze oesy najpierw na szóstym, a następnie na czwartym miejscu. Po serwisie było już zdecydowanie lepiej i Kuba oraz Daniel zaprezentowali bardzo dobre tempo. Najpierw na OS3 Zakrzów zanotowali drugi czas, a na OS4 Wilków zajęli trzecią lokatę. To dało im po pierwszym etapie Rajdu Nadwiślańskiego trzecie miejsce w generalce.

W niedzielę, która była finałowym dniem zmagań na Puławach, na zawodników czekały dwie pętle po trzy odcinki specjalne. Na otwierającej dzień próbie OS5 Garbów (12,57 km) duet LOTTO Matulka Rally Team ustanowił piąty czas. Kolejne dwa odcinki specjalne, czyli OS6 Jastków (9,81 km) oraz OS7 Kurów (14,82 km) to dwukrotnie trzecie miejsce na mecie oraz awans na drugie miejsce w klasyfikacji generalnej. Tuż za liderami, którymi po siedmiu oesach była załoga Grzyb/Binięda toczyła się jednak niesamowicie zacięta rywalizacja. Zawodnicy z miejsc od drugiego do piątego mieścili się w zaledwie siedmiu sekundach! To zwiastowało walkę o czołowe lokaty do ostatnich metrów rajdu. Matulka i Dymurski wytrzymali jednak presję, którą wywierali na nich bardziej doświadczeni koledzy. Duet LOTTO Matulka Rally Team na dwóch pierwszych oesach popołudniowej pętli zajął trzecie miejsce. Natomiast ostatni, dodatkowo punktowany Power Stage, wygrał i zapewnił sobie drugie miejsce w całym 9. Rajdzie Nadwiślańskim!

Kolejną rundą zmagań w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski będzie Valvoline Rajd Małopolski (6–8 czerwca). Tam też zobaczymy ponownie załogę LOTTO Matulka Rally Team.

Starty Jakuba Matulki wspiera Totalizator Sportowy właściciel marki LOTTO, a także Złomex S.A., TG Recycling, DB Logistic oraz Park Poniwiec.

Wyniki 9. Rajdu Nadwiślańskiego (pierwsza 10):

1. Grzegorz Grzyb/Adam Binięda (Škoda Fabia Rally2 evo) 1:14:08,6 s
2. Jakub Matulka/Daniel Dymurski (Škoda Fabia Rally2 evo) +26,2 s
3. Jarosław Szeja/Marcin Szeja (Škoda Fabia Rally2 evo) +30,6 s
4. Łukasz Kotarba/Tomasz Kotarba (Citroën C3 Rally2) +33,5 s
5. Zbigniew Gabryś/Adrian Sadowski (Škoda Fabia RS Rally2) +39,9 s
6. Jarosław Kołtun/Ireneusz Pleskot (Ford Fiesta Rally2) +2:15,9 s
7. Jacek Sobczak/Michał Marczewski (Porsche 997 GT3 Cup 3.6) +2:29,6 s
8. Rafał Kwiatkowski/Kamil Kozdroń (Škoda Fabia Rally2 evo) +2:59,6 s
9. Hubert Kowalczyk/Jarosław Hryniuk (Renault Clio Rally3) +4:02,9 s
10. Jakub Ulanowski/Rafał Fiołek (Hyundai i20 R5) +4:10,9 s

Klasyfikacja generalna RSMP po 9. Rajdzie Nadwiślańskim (2/7):

1. Grzyb/Binięda – 61 pkt.
2. Matulka/Dymurski – 52 pkt.
3. Szeja/Szeja – 47 pkt.
4. Marczyk/Gospodarczyk – 35 pkt.
5. Gabryś/Sadowski – 34 pkt.
6. Kotarba/Kotarba – 32 pkt.
7. Sobczak/Marczewski – 26 pkt.
8. Byśkiniewicz/Siatkowski – 24 pkt.
9. Kowalczyk/Hryniuk – 18 pkt.
10. Kołtun/Pleskot – 15 pkt.
11. Krotoszyński/Martynek – 9 pkt.
11. Ulanowski/Fiołek – 9 pkt.
11. Laskowski/Kuśnierz – 9 pkt.
14. Chorbiński/Chrzanowski – 7 pkt.
15. Tochowicz/Białowąs – 5 pkt.
16. Grodzki/Spentany – 4 pkt.
17. Świder/Borycki – 3 pkt.
18. Gazda/Mikuliszyn – 2 pkt.

Kalendarz Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2024:

– 26–28 kwietnia: Rajd Świdnicki (asfalt) – ZAKOŃCZONA
– 18–19 maja: Rajd Nadwiślański (asfalt) – ZAKOŃCZONA
– 6–8 czerwca: Valvoline Rajd Małopolski (asfalt) – Runda FIA CEZ
– 13–14 lipca: Rajd Koszyc (asfalt) – Runda FIA CEZ / Runda mistrzostw Słowacji
– 8–10 sierpnia: Rajd Rzeszowski (asfalt) – Runda FIA ERT / Runda FIA CEZ
– 12–14 września: Rajd Wisły (asfalt)
– 11–13 października: Rajd Śląska (asfalt) – Runda FIA ERC