sobota, 16 stycznia, 2021
Strona główna Aktualności Mazurkiewicz i Wicik z Automax Motorsport

Mazurkiewicz i Wicik z Automax Motorsport

Robert Mazurkiewicz i Marcin Wicik w sezonie 2019 będą walczyć na rallycrossowych torach obsługiwani przez Automax Motorsport pod przewodnictwem Krzysztofa Skorupskiego.

Robert Mazurkiewicz po świetnym sezonie 2017 w MPRC, w którym zdobył tytuł Mistrza Polski Rallycross w klasie SN-2000 oraz tytuł Wice Mistrza Polski w generalce Supernational, zaliczył gościnny start w sezonie 2018 za kierownicą Clio Williams, w którym zajął III miejsce. Start w ostatniej rundzie MPRC rozbudził w Robercie chęć ponownego zawalczenia o tytuł w klasyfikacji generalnej Supernational. Autem którym wystartuje będzie to samo Clio, którym wziął udział w poprzednim sezonie i które aktualnie przechodzi gruntową przebudowę mającą na celu znaczne poprawienie osiągów samochodu.

Robert Mazurkiewicz: „Sezon 2019 dla mnie osobiście to jak spełnienie marzeń i jestem bardzo dumny z tego gdzie i czym obecnie będę startował. Moja dotychczasowa kariera to wspaniali ludzie i super wyniki, które udało się wspólnie osiągnąć ale była to raczej zabawa i pasja. W sezonie 2019 zaliczę pełny start w MPRC z najlepszym polskim zespołem Rallycrossowym Automax Motorsport, który zadba o to bym pierwszy raz był tylko kierowcą który musi się skupić na wciskaniu gazu i robieniu lepszych czasów. Oczywiście cele jakie sobie stawiam to maksymalne zadowolenie z siebie , auta i praca na najwyższym poziomie z zespołem byśmy finalnie mogli powiedzieć, że praca została wykonana w 100% . Wtedy o wynik się nie martwię bo przyjdzie sam”

Marcin Wicik Mistrz Polski Rallycross z 2007 roku powraca do klasy Supercars. Samochód, którym będzie walczył w sezonie 2019 to Ford Focus RS RX dysponujący mocą 600 koni mechanicznych, znany kibicom rallycrossu między innymi z Mistrzostw Europy. Aktualnie samochód przechodzi przebudowę mającą na celu poprawę niezawodności jak i osiągów. Marcin nie zdecydował jeszcze w jakim cyklu wystartuje. Z pewnością polscy kibice chcieliby zobaczyć go walczącego z Tomkiem Kucharem w Mistrzostwach Polski, ale rozważane są również inne opcje takie jak nowy cykl rallycrossowy GRC czy Mistrzostwa Europy.

Marcin Wicik: „Założenie moich występów w sezonie 2019 to: zwycięstwo, z tym zespołem moje szanse znacznie rosną. Ich działania mobilizują mnie do jeszcze lepszego przygotowania się do sezonu. Wspólnie mamy to coś, co jest niezbędne w sporcie: MOTYWACJE do działania.”

To dwaj nowi zawodnicy w zespole Automax Motorsport, którzy będą walczyć na europejskich torach w sezonie 2019 o czołowe lokaty.

Krzysztof Skorupski: „Bardzo się cieszę, że nasz zespół zyskuje dwóch kolejnych świetnych zawodników. Z Robertem mieliśmy już przyjemność współpracować podczas ostatniej rundy Mistrzostw Polski w sezonie 2018 i naprawdę zrobił na mnie duże wrażenie. Szybko zauważyliśmy słabe strony Clio i postanowiliśmy gruntownie zmienić wybrane obszary, które powinny znaleźć znaczne odzwierciedlenie w osiągach. Mam nadzieję, że razem z Robertem nasz zespół obroni tytuł w grupie Supernationals.

Marcina Wicika zna chyba każdy zagorzały fan polskiego rallycrossu. Auto, które kupił Marcin ma spory potencjał, po wspólnych testach w 2018 roku myślę, że znaleźliśmy wszystkie jego gorsze strony i przez zimę skupiliśmy się na ich usunięciu. Sądzę, że razem możemy trochę zaskoczyć konkurencję w klasie Supercars niezależnie od cyklu, w którym ostatecznie weźmiemy udział. Co do pozostałych zawodników plany na ich starty będą ogłoszone niebawem. Zapowiada się kolejny niesamowity sezon.”

redakcjahttp://rallyandrace.pl
Profil redakcyjny dla artykułów stworzonych przez kilku naszych redaktorów.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

WRC 2021: Thierry Neuville nagle zmienia pilota 

Thierry Neuville
Roszad w załogach jadących Hyundaiami i20 WRC ciąg dalszy. Po Danim Sordo tym razem Thierry Neuville zmienia...

Wypadek Greensmitha na testach przed Rajdem Monte Carlo 2021

Wypadek Greensmitha na testach przed Rajdem Monte Carlo 2021/ Foto: Media Sport Development
Kierowca M-Sportu podczas dzisiejszych testów zaliczył nie groźnie wyglądający wypadek. Greensmith miał więcej szczęścia niż Sebastien Ogier. Kilka...

Nowy GR010 HYBRID ze stajni Toyoty

TOYOTA GAZOO Racing wkracza w nową erę wyścigów długodystansowych. Od sezonu 2021 zespół będzie startował w FIA...

Polskie BMW M3 na podbój rallycrossowych torów Wielkiej Brytanii

Mimo trudnego okresu i spowolnienia gospodarczego spowodowanego epidemią koronawirusa, na początku 2020 roku, w polskim warsztacie praca...

CEZ tylko raz w Polsce, na Autodromie Słomczyn

Puchar Europy Strefy Centralnej Rallycross w roku 2021 zagości tylko raz na terenie naszego kraju. Międzynarodowa federacja...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Wypadek Ogiera na testach do Rajdu Monte Carlo

Podczas testów przed Rajdem Monte Carlo siedmiokrotny Mistrz Świata miał poważny wypadek. Francuz wypadł z trasy i wpadł na kamienne zabudowania – samochód jest...

Mistrzowie Tarmaca z najniższej klasy z nowymi planami

Duet Papierscy Rally Team w tym sezonie zmieni dotychczasowo wykorzystywane Cinquecento na Citroena C1. Grzegorz i Izabela Papierscy po ponad pięciu latach spędzonych we Fiacie...

Zawodniczka Orlen Teamu przesiada się do Fabii R5

Adrienn Vogel startująca w barwach spółki PKN Orlen, w przyszłym sezonie zaprezentuję się za kierownicą Skody Fabii R5 Evo. Węgierka w rajdach samochodowych bierze czynny...

Klasa historyczna w Tarmac Masters

Według nieoficjalnych informacji w sezonie 2021 jedną z nowości w cyklu Marten Tarmac Masters będzie nowo utworzona klasa. Regulamin cyklu zostanie opublikowany na dniach, ale...