wtorek, 15 czerwca, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Aktualności McLaren wyjeżdża na trasy terenowe!

McLaren wyjeżdża na trasy terenowe!

McLaren Racing ogłosił przystąpienie do serii Extreme E w 2022 roku. Zespół dołączy do 9 dotychczasowych teamów, jakie są już obecne na trasach tych zawodów terenowych dla pojazdów elektrycznych. McLaren ma w planach udział we wszystkich 5 przyszłorocznych rundach Extreme E. 

McLaren Racing otworzy swój nowy rozdział w sportach motorowych w 2022 roku, kiedy dołączy do zespołu Extreme  – innowacyjnej, całkowicie elektrycznej serii off-road, której celem jest wykorzystanie wyścigów do promowania zrównoważonego rozwoju i różnorodności. Zespół będzie rywalizować w pięciu wyścigach globalnych mistrzostw, pomagając przyspieszyć własny program zrównoważonego rozwoju i różnorodności McLaren Racing, jednocześnie docierając do nowych fanów i partnerów oraz rozwijając markę i franczyzę McLaren Racing.

Zespół będzie obsługiwany przez McLaren Racing przy użyciu zarówno istniejącego personelu spoza programu Formuły 1, jak i dodatkowych specjalistów. Podobnie jak wszystkie zespoły, McLaren Racing jest ograniczony do czterech mechaników i jednego inżyniera na każdych zawodach dla samochodu jednej marki

Decyzja o wejściu do Extreme E jest wynikiem szczegółowej oceny serii przez McLarena pod kątem zestawu kryteriów strategicznych, ekonomicznych i operacyjnych. Zostały one poparte wyraźnym imperatywem przyspieszenia własnej misji zrównoważonego rozwoju McLaren Racing, która u podstaw stawia redukcję emisji dwutlenku węgla, recykling, ponowne wykorzystanie i eliminację odpadów oraz różnorodność, równość i integrację.

McLaren Racing od samego początku był liderem w elektrycznych sportach motorowych, dostarczając akumulator do Mistrzostw Formuły E FIA w sezonach Gen 1 i Gen 2, wykorzystując tę ​​samą technologię, która była pionierem w hipersamochodzie McLaren P1.

Od momentu ogłoszenia Extreme E uważnie śledziliśmy postępy w serii. Naszą uwagę natychmiast przyciągnął innowacyjny format tej platformy sportów motorowych, w szczególności możliwość przyspieszenia i wzmocnienia naszego nadrzędnego programu zrównoważonego rozwoju, który podziela te same priorytety, takie jak dekarbonizacja, redukcja odpadów, różnorodność i równość. Od samego początku McLaren zawsze był w czołówce i nigdy nie bał się przesuwać nowych granic. To nowe przedsięwzięcie jest wierne naszym korzeniom uczestnictwa w różnych kategoriach, innowacyjności i odwadze. Podczas gdy Formuła 1 zawsze pozostanie w centrum naszego świata, podobnie jak INDYCAR i esport, nasze wejście do Extreme E jest dodatkiem do serii McLaren Racing i będzie uzupełniać i wspierać wszystkie nasze programy. Będziemy rywalizować z wielkimi nazwiskami, które dobrze znamy z F1 i INDYCAR, ale podobnie jak we wszystkich seriach, w których bierzemy udział, cel zawodów jest jasny: jesteśmy po to, aby wygrać” – mówi Zak Brown, dyrektor generalny McLaren Racing.

Extreme E przewiduje udział maksymalnie 12 zespołów. McLaren dołączy do serii jako dziesiąty team. W tegorocznej stawce znajdują się już 2 zespoły producenckie – Cupra i GMC.

 

AM

Fot. McLaren Racing

 

Anna Michalska
Twórca portalu crosscountrypolska.pl, fanatyczka rajdów cross-country, licencjonowany sędzia sportu samochodowego i motocyklowego, kocha góry i podróże.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Komentarze po pierwszej rundzie Trofeo di serie

W miniony weekend na Torze Poznań zapisany został pierwszy rozdział nowego wyścigowego cyklu Trofeo di serie. W...

Leszczynianie na podium Mistrzostw Polski Endurance

Tomasz Biernat wraz z Mateuszem Tabaką reprezentujący zespół BieRni Motorsport zakończyli pierwszą rundę Wyścigowych Mistrzostw Polski Endurance...

3 runda WRPP – 3:0 dla Klimasa na Puławach!

Zakończona trzecia runda Wirtualnych Rajdowych Mistrzostw Polski była etapem pełnym niespodzianek. Organizatorzy zaskoczyli układem tras i samą...

Hołowczyc i Kurzeja z kompletem punktów po 2 rundzie RMPST

Krzysztof Hołowczyc z Łukaszem Kurzeją w BMW X3 CC w świetnym stylu zwyciężyli w drugiej rundzie Rajdowych...

WSMP 2021. Polski zwycięzca w TCR Eastern Europe

Wydarzeniem niedzieli w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski było zwycięstwo Bartosza Groszka w debiucie w serii TCR Eastern...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...

„Felix” wystartuje w Tarmacu

Paweł „Felix” Danilczuk, który od dłuższego czasu przygotowuje się do powrotu na odcinki specjalne, opowiedział nam krótko o planach na sezon 2021. Znany wszystkim Felix...

Stajnia Retrotechnology poszerza flotę o dwa Fiaty

Rybnicka stajnia od pewnego czasu buduje dział retro, w którym znalazły się już takie auta jak: Autobianchi A112 Abarth, Fiat 500 czy 126 p....

Jak Kalle Rovanperä stracił podium w Monte Carlo

Po naprawdę świetnej jeździe Rovanperä ostatniego dnia Rajdu Monte Carlo 2021 zajmował 3. miejsce. Niestety, młody Fin popełnił błąd, który kosztował go podium. https://www.youtube.com/watch?v=5IqxI_zRx2A&ab_channel=RallyeRacing63