Rajd Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza zostanie w Wieliczce? Wygląda na to, iż polska stolica soli ponownie uczci pamięć nieodżałowanych legend biało-czerwonej jazdy na opis.
Kilka dni temu informowaliśmy, iż 9. Rajd Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza może zmienić swoją lokalizację. Organizacja wydarzenia w Wieliczce stanęła pod dużym znakiem zapytania. Władze miasta miały ponoć informować Automobilklub Krakowski o problemach budżetowych, rezygnując ze współpracy w tym roku. W ramach alternatywy pojawiła się kandydatura Skawiny, która wyraziła chęć przejęcia organizatorskiej pałeczki. Rozmowy trwały, mimo kłopotów finansowych, polska stolica soli nie chciała odpuszczać…
Zobacz też: Orlen żegna się z Formułą 1. Co ze wsparciem polskich zawodników?
Zostając więc wyłącznie w sferze plotek oraz spekulacji, wygląda na to, iż Rajd Memoriał pozostanie w Wieliczce. Po przeprowadzonych rozmowach i analizie sytuacji władze miały zapewnić Automobilklub, że miasto będzie gotowe do ugoszczenia zawodników. Redakcja Rally and Race dowiedziała się też, że wybrano wstępny termin imprezy. Jeżeli nie dojdzie już do żadnych, nieoczekiwanych roszad, Rajd Memoriał odbędzie się 11 kwietnia 2025. Pozostaje nam trzymać rękę na pulsie – mocno liczymy na kolejne, wieczorne superoesy!
8. Rajd Memoriał – wielkie zwycięstwo „górali”
8. Memoriał padł łupem zawodników Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski – Michała Ratajczyka i Jędrzeja Szcześniaka. Drużyna Daftracing dysponująca Skodą Fabią Rally2 evo zdominowała swoich rywali. Wygrali aż jedenaście oesów i ukończyli zawody z komfortową, blisko trzydziestosekundową przewagą. W ich ręce powędrowały też nagrody za wygraną w klasie 3, medale za najlepszy wynik na „superoesie” oraz puchary wojewody małopolskiego i prezesa Solnego Miasta. Drugie miejsce zajęli Michał Tochowicz i Piotrek Białowąs (Citroen C3 Rally2). Podium zamknęli Waldemar Kluza i Adam Gładysz (Hyundai i20N Rally2), którzy ostatecznie rozprawili się z Andrzejem Szepieńcem i Jarosławem Zawadzkim (Lancer Evo).
Przeczytaj również: Lista zgłoszeń na Monte-Carlo. Alpejski klasyk bez Polaków
W grupie 2. najlepiej poradzili sobie Piotr Ilnicki i Kamila Klaczańska. Załoga Peugeota 208 Rally4 pokonała zawodników Chmielewski Motorsport, Błażeja Gazdę i Macieja Mikuliszyna. Piotr Piesko z Mateuszem Kacprzakiem wygrali kategorię 1, wyprzedzając Grzegorza Kluzę oraz Aleksandrę Przybyłek. Publikę rozgrzała batalia „historyków”. Ze zwycięstwa cieszyli się Andrzej Kaczmarczyk/Łukasz Szwed (Peugeot 205, klasa 1.), Elefant i Emilia Kotarska (BMW 318, klasa 2.) oraz Przemysław Baryła/Mariusz Polak (Audi 80 B2 Coupe, klasa 3.).
Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.
Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 46. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!