Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza w nowej lokalizacji?

Memoriał
fot. GSMP Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski - oficjalny profil Facebook

Rajd Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza zmieni swoją lokalizację? Rozmowy trwają, rajd może przenieść się do Skawiny.

Na wstępie zaznaczamy – obracamy się wciąż w sferze plotek, spekulacji oraz domysłów. Jednak jak dowiedziała się redakcja Rally and Race, 9. Rajd Memoriał Kuliga i Bublewicza może zmienić swoją lokalizację. Organizacja imprezy w Wieliczce stoi pod dużym znakiem zapytania, kandydatem do przejęcia organizatorskiej pałeczki jest podkrakowska Skawina.

Zobacz też: Piętnastu wspaniałych. Polacy na Rajdzie Dakar 2025

W telegraficznym skrócie, trwają rozmowy pomiędzy Automobilklubem Krakowskim oraz władzami obu miejscowości. Według plotek, Wieliczka walczy dzisiaj z dużymi kłopotami finansowymi i organizacja Memoriału poważnie nadszarpnęłaby i tak wątły budżet. Mimo tego Wieliczka nie zamierza się poddawać i szuka odpowiedniego finansowania. Jeśli nie uda się zgromadzić wystarczających środków, Memoriał może przenieść się do Skawiny. Wszystko powinno wyjaśnić się do końca miesiąca – trzymamy naturalnie rękę na pulsie.

8. Rajd Memoriał 2024 – triumf „górali”

8. Memoriał padł łupem zawodników Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski – Michała Ratajczyka i Jędrzeja Szcześniaka. Drużyna Daftracing dysponująca Skodą Fabią Rally2 evo zdominowała swoich rywali. Wygrali aż jedenaście oesów i ukończyli zawody z komfortową, blisko trzydziestosekundową przewagą. W ich ręce powędrowały też nagrody za wygraną w klasie 3, medale za najlepszy wynik na „superoesie” oraz puchary wojewody małopolskiego i prezesa Solnego Miasta. Drugie miejsce zajęli Michał Tochowicz i Piotrek Białowąs (Citroen C3 Rally2). Podium zamknęli Waldemar Kluza i Adam Gładysz (Hyundai i20N Rally2), którzy ostatecznie rozprawili się z Andrzejem Szepieńcem i Jarosławem Zawadzkim (Lancer Evo).

Przeczytaj również: Lista zgłoszeń na Monte-Carlo. Alpejski klasyk bez Polaków

W grupie 2. najlepiej poradzili sobie Piotr Ilnicki i Kamila Klaczańska. Załoga Peugeota 208 Rally4 pokonała zawodników Chmielewski Motorsport, Błażeja Gazdę i Macieja Mikuliszyna. Piotr Piesko z Mateuszem Kacprzakiem wygrali kategorię 1, wyprzedzając Grzegorza Kluzę oraz Aleksandrę Przybyłek. Publikę rozgrzała batalia „historyków”. Ze zwycięstwa cieszyli się Andrzej Kaczmarczyk/Łukasz Szwed (Peugeot 205, klasa 1.), Elefant i Emilia Kotarska (BMW 318, klasa 2.) oraz Przemysław Baryła/Mariusz Polak (Audi 80 B2 Coupe, klasa 3.).

Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.

Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 46. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!