Mercedes-Benz CLK GTR, zaledwie 26 egzemplarzy wyprodukowanych w latach 90., to ikona motoryzacji i jedno z najbardziej legendarnych aut wyścigowych tamtej dekady. Wyposażony w potężny, 622-konnym silnik V12, oryginalny CLK GTR kosztował w tamtych latach około miliona dolarów, a jego wartość na rynku kolekcjonerskim tylko wzrosła. Dla większości fanów motoryzacji posiadanie tego samochodu to jedynie marzenie. Ale nie dla każdego – Johan Ackermann, mieszkaniec RPA, udowodnił, że można zbudować taką maszynę… we własnym garażu.
ELK GTR – kreatywna wersja CLK GTR
Ackermann, pasjonat i twórca replik samochodów, postanowił stworzyć własną wersję kultowego Mercedesa i nazwał ją ELK GTR. Projekt rozpoczął od modelu Mercedes-Benz E-klasa W210, który został gruntownie przebudowany. Ackermann obniżył dach, poszerzył błotniki oraz dostosował wygląd nadwozia do stylu CLK GTR. Efekt? Z zewnątrz auto prezentuje się niemal jak oryginał.
Prace nad repliką trwają już ponad rok, a ich przebieg można śledzić na Facebooku i YouTube. Choć wnętrze samochodu nadal wymaga wykończenia, zewnętrzna część projektu robi wrażenie. Karoseria jest już w dużej mierze pomalowana i przypomina profesjonalne wykończenie prosto z fabryki.
V12 i sześciobiegowa skrzynia – serce ELK GTR
Jednym z najbardziej ekscytujących elementów tego projektu jest silnik, który Ackermann planuje zamontować w ELK GTR. Chce użyć jednostki M120 V12, oryginalnie stosowanej w luksusowych modelach Mercedesa. Adaptacja tego silnika do nowego nadwozia wymaga jednak modyfikacji koła zamachowego oraz sprzęgła. Ackermann zamierza także połączyć silnik z sześciobiegową skrzynią pochodzącą z Audi, co dodaje projektowi unikalnego charakteru.
Twórca z doświadczeniemP
Ackermann nie jest nowicjuszem w budowaniu replik. Wcześniej stworzył już repliki takich aut jak Sauber C9 oraz Mercedes C11, czyli innych legendarnych modeli wyścigowych. Jego najnowszy projekt, ELK GTR, jest kolejnym krokiem w realizacji pasji. Każdy etap budowy dokumentuje, dzieląc się doświadczeniami i postępami z fanami motoryzacji.
Dla większości z nas oryginalny Mercedes-Benz CLK GTR pozostaje poza zasięgiem finansowym. Jednak historia Ackermanna pokazuje, że przy odpowiedniej wiedzy, determinacji i umiejętnościach można stworzyć coś niezwykłego nawet we własnym garażu.
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.