Michał Jakubek: Z festiwalu do wyścigów

Fot. Tomasz Kubiak/ŚwiatWyścigów.pl

Czytelnicy RALLY and RACE mogą znać postać Michała Jakubka z organizacji festiwalu japońskiej motoryzacji JAPFEST czy kanału motoryzacyjnego Fast Family. W tym roku czeka go nowe wyzwanie, jakim jest start w Mistrzostwach Polski Endurance za kierownicą MINI Coopera S.

„Moja przygoda zaczęła się tak naprawdę bardzo amatorsko” – opowiedział w rozmowie z RALLY and RACE. „Zdarzało mi się jeździć na tory od 10 lat, ale zawsze autami tunigowymi, legalnymi do jazdy po ulicy, więc to nie było takie na poważnie. W 2019 roku kupiłem BMW jako auto treningowe, z założeniem, że muszę wrócić do podstaw, nauczyć się wszystkiego i zacząć jeździć. Sezony 2019-2021 pokazały, że jeżdżę coraz szybciej, przyspieszam, przyspieszam i dochodzi taki moment, że chcę zacząć współzawodniczyć, nie jeździć tylko dla siebie, tylko tak już konkretnie”.

„W 2022 roku już się zadeklarowałem, że startuję cały sezon. Wtedy jeździłem w amatorskich samochodowych wyścigach płaskich podczas Tor Poznań Track Day, gdzie udało mi się wyjeździć tytuł Mistrza Okręgu Poznańskiego PZM. W 2023 roku w wyścigach długodystansowych ARC Endurance w Czechach wyjeździliśmy tytuł wicemistrzowski w swojej klasie oraz drugiego wicemistrza w klasie Pro5 w Track Masters w dyscyplinie Time Attack”.

„Także to już tak człowieka napędza, człowiek jest naładowany, chętny i gotowy, żeby nad sobą pracować i jeździć. No ale jeszcze nigdy nie osiągnąłem nic w takich licencjonowanych wyścigach, także dla mnie ten sezon jest głównie tą chęcią sięgnięcia po jakikolwiek tytuł, czy jakieś osiągnięcie na koniec sezonu w wyścigach PZM, organizacji zrzeszonej w FIA”.

Nie jest to zupełny debiut Michała w WSMP, lecz pierwszy pełny sezon. W Mistrzostwach Polski Endurance będzie startować w niezwykle konkurencyjnej klasie E1GOKART Super S Cup, tworząc załogę wspólnie z aktualnym mistrzem Adamem Karkuszewskim.

„Taktyka jest prosta: dojeżdżamy do mety. Moim partnerem jest obecny mistrz Polski, więc generalnie wierzę, że razem jesteśmy w stanie dowieźć jakieś tam punkty na koniec sezonu. Nie jest moim celem, ani jakimś tam super marzeniem, żeby w każdym poszczególnym wyścigu wygrywać czy być na podium, tylko bezbłędnie dowozić auto na każdym wyścigu do mety, zbierać punkty i mam wielką nadzieję, że to da efekt na koniec sezonu. A jaki, to się przekonamy”.

Michał Jakubek i Adam Karkuszewski będą startować MINI Cooperem S z numerem 83. Jak wszystkie auta E1GOKART Super S Cup, zostało ono zbudowane i jest obsługiwane przez firmę DRIVE SQUAD.

Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.