czwartek, 11 sierpnia, 2022
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaRajdyMikkelsen irytuje się walką z Kajetanowiczem

Mikkelsen irytuje się walką z Kajetanowiczem

Andreas Mikkelsen wspiął się na czoło tabeli WRC2 po triumfie w Rajdzie Estonii. Norweg nie jest jednak zadowolony z obecnego układu sił. Urzędujący czempion WRC2 nie weźmie udziału w kilku egzotycznych rundach i przeczuwa, że Kajetan Kajetanowicz pojawi się na miejscu tylko po to, aby wypracować sobie przewagę w klasyfikacji. Mikkelsen wzywa więc FIA do podjęcia działań i uważa, że o losie tytułów powinna decydować walka bark w bark, a nie strategiczny dobór rajdów. 

Sezon 2021 był dla Mikkelsena prawdziwym pasmem sukcesów. Norweg w cuglach wygrał rywalizację w Rajdowych Mistrzostwach Europy ERC (38 punktów przewagi). Nie miał też sobie równych w kategorii WRC2 Rajdowych Mistrzostw Świata (23 oczka zapasu). Jednak obecna kampania, delikatnie mówiąc, nie układa się po myśli podopiecznego Toksportu… Andreas skupił się na startach w WRC, triumfował na zboczach Monte Carlo i w mroźnej Szwecji. Okazał się też najszybszy na szutrach Estonii. Czkawką odbiły się za to starty w Rajdzie Portugalii oraz na Sardynii. W obu przypadkach Mikkelsen nie dojechał do mety, powodem awarii były wadliwe filtry powietrza. Mimo, że Norweg znów prowadzi w tabeli, Andreas czuje na plecach oddech „Kajta” i spodziewa się taktycznej gry ze strony Polaka.

fot. WRC – oficjalny profil Facebook

Twardy orzech do zgryzienia

Andreas w rozmowie z portalem DirtFish narzekał na to, że choć w tabeli obu zawodników dzielą zaledwie trzy punkty, panowie spotkali się ze sobą tylko… dwa razy. Norweg widzi, że Kajetanowicz wykorzystał też realia Rajdu Safari i pojawił się na miejscu, by znacznie nadrobić punktową stratę i wykorzystać nieobecność najgroźniejszych rywali. Mikkelsen z racji ograniczonej możliwości startów obawia się, że tytuł wymknie mu się z rąk z powodu strategicznych gier i udziału „Kajta” w kolejnych, egzotycznych rundach Mistrzostw Świata:

To podchwytliwe, trudno jest znaleźć rozwiązanie… Powiedzmy, że ustalimy pięć startów, w których będziemy musieli wziąć udział. Wtedy lista startowa w pozostałych będzie słaba. Nie wiem jak to rozwiązać. Jednak powinniśmy znaleźć rozwiązanie, w którym walczymy w tych samych rajdach, jednocześnie. I nikt nie lata specjalnie na inne rundy, w których brak mu konkurencji. Musimy zdecydować co dalej. Jak na razie sezon wygląda zdecydowanie lepiej dla Kajetanowicza. Staramy się zgadnąć na których rundach się pojawi, by również dotrzeć na miejsce. I spotkać się z nim. Są plotki, że pojawi się w Japonii i Nowej Zelandii. Nas tam nie będzie, chyba nie będziemy mogli sobie pozwolić na egzotyczne wyjazdy...”

fot. Andreas Mikkelsen – oficjalny profil Facebook

Trzech muszkieterów?

Andreas Mikkelsen ma zaledwie trzy punkty zapasu nad Kajetanowiczem. Co ważne, Polak ma na koncie o jeden występ mniej. Trzecią lokatę zajmuje istne nemesis duetu Lotos Rally Team z sezonu 2021, Yohan Rossel. Jak uważacie, czy zarzuty Mikkelsena są zasadne? Czy Norweg ma rację i FIA powinna popracować nad charakterem rywalizacji? I wprowadzeniem jasnych zasad premiujących pojedynkowanie się bark w bark? Zachęcamy Was do dyskusji!

Układ sił w grupie WRC2 Rajdowych Mistrzostw Świata znajdziecie na stronie czempionatu.

Jakub Socha
Z motoryzacją związany od dziecka. Ponoć zanim zaczął płynnie mówić, już rozpoznawał wszystkie marki samochodów podczas spacerów w wózku. Fan simracingu. Trenuje, aby przenieść umiejętności z symulatora na prawdziwe tory oraz odcinki specjalne. Najlepiej odnajduje się w roli komentatora, z czym chce związać swoją dziennikarską przyszłość.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

SuperOES Tor Łódź 07.08.2022 – wyniki

SuperOES Tor Łódź 07-08-2022 wyniki
SuperOES Tor Łódź znów w akcji! 7 sierpnia zorganizowana została wakacyjna runda na usytuowanym w podłódzkiej Kiełminie...

Pasja do motoryzacji na wyciągnięcie ręki

Prosty przepis na wspaniały spot i to jeszcze cykliczny. To efekt pracy lokalnego stowarzyszenia, które przez 10...

OPEL Astra F 1994 rok, 5 drzwi- 260 km/h [wideo]

OPEL Calibra Turbo 260 kmh
OPEL Astra F, kolor bordowy, styl dziadkowy. "Przy 290 na godzinę na autostradzie niemieckiej auto się zachowuje...

Track Masters 2022 Tor Poznań – wyniki

Za nami piąta runda cyklu Track Masters. Tym razem zawodnicy Central Europe Time Attack wrócili do domu,...

Nowy, elektryczny rekord okrążenia na Nordschleife!

Oficjalnie, Nordschleife zyskało nowego, elektrycznego króla! Lars Kern, kierowca rozwojowy Porsche pobił rekord okrążenia "zielonego piekła'' wśród...

NAJPOCZYTNIEJSZE