piątek, 1 lipca, 2022
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaRajdyPolacy awansowali po kłopotach Mikkelsena

Polacy awansowali po kłopotach Mikkelsena

Teemu Suninen powraca na fotel lidera, a Kajetanowicz oraz Marczyk awansują odpowiednio na czwartą i piątą pozycję w klasyfikacji WRC2! Wszystko to przez problemy Andreasa Mikkelsena… Norweg po wymarzonym zjeździe do serwisu zdecydował się wycofać i naprawić uszkodzony motor w swojej Fabii Rally2 evo.

Gdy wydawało się, że zmagania na piątkowym etapie Rajdu Portugalii zakończyły się już definitywnie, a my możemy w końcu udać się na spoczynek, czwarta odsłona rajdowych mistrzostw świata kolejny raz zaskoczyła kibiców. Choć nikomu nie życzymy źle i chcemy, by układ sił definiowany był przez walkę i dyspozycję na odcinkach, z owego obrotu spraw możemy być zadowoleni. Kajetan Kajetanowicz i Mikołaj Marczyk awansowali o jedną lokatę w klasyfikacji WRC2 ze względu na problemy Andreasa Mikkelsena. Usterka silnika lidera sezonowej „generalki” okazała się na tyle poważna, że Norweg podjął decyzję o wycofaniu. Andreas zapowiedział jednak że zrobi wszystko, aby powrócić na trasę imprezy o poranku…

fot. Miko Marczyk Motorsport – oficjalny profil Facebook

Dźwięk trzech cylindrów

O problemach zeszłorocznego mistrza świata WRC2 dowiedzieliśmy się w trakcie finałowej, stadionowej próby „SSS Lousada”. Śledząc uważnie relację na żywo w ramach subskrypcji WRC+ można było odnieść wrażenie, że motor jego Skody nie zachowuje się prawidłowo i wydaje dziwny, metaliczny stukot. Norweg nie ukrywał też w wywiadach, że ma naprawdę poważne kłopoty. Silnik pracował na trzech cylindrach i nie generował wystarczającej mocy, co przełożyło się na ostatni rezultat Mikkelsena podczas morderczego, piątkowego etapu…

Andreas dojechał do serwisu o własnych siłach, jednak po konsultacji z mechanikami ekipy Toksport WRT poinformował o zaniechaniu rywalizacji. Usterka pod maską rajdowej Fabii jest na tyle poważna, że jej naprawa wymaga znacznie więcej czasu niż dopuszczalne przez regulamin serwisy między odcinkami. Norweg „poddaje się” dziś, by móc jutro wystartować i wyrwać jakiekolwiek punkty do klasyfikacji. Taki stan rzeczy premiuje… biało-czerwonych.

Kajetan Kajetanowicz jest obecnie czwarty i traci półtorej minuty do Suninena. Zespół Orlen Teamu plasuje się tuż za „Kajtem”, przewaga Lotos Rally Team wynosi przeszło pół minuty. Wszystkie informacje o Rajdzie Portugalii i tabelę wyników znajdziecie na stronie turnieju.

Jakub Socha
Z motoryzacją związany od dziecka. Ponoć zanim zaczął płynnie mówić, już rozpoznawał wszystkie marki samochodów podczas spacerów w wózku. Fan simracingu. Trenuje, aby przenieść umiejętności z symulatora na prawdziwe tory oraz odcinki specjalne. Najlepiej odnajduje się w roli komentatora, z czym chce związać swoją dziennikarską przyszłość.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Polski zespół Subaru Historic Rally Team na trasach WRC

Już po raz siódmy zespół Subaru Historic Rally Team stanie na starcie Rajdu Mittelrhein (w randze WRC...

Szutrowych zmagań ciąg dalszy – trzecia runda Motul Gravel Cup 2022

W nadchodzący weekend (01-02.07) na terenie obiektu Atlas Ward Speed Academy w Kamieniu Śląskim odbędzie się trzecia...

Zobacz i usłysz P25 + wnętrze [wideo]

Najnowsze dziecko ze stajni prodrive czyli Subaru Impreza P25. W materiale nagranie z przejazdów oraz szczegółowa prezentacja...

Kaprzyk powalczy o podium w świątyni prędkości

Mateusz Kaprzyk gotowy na kolejny wyścig European Le Mans Series w sezonie 2022. Zawodnik ORLEN Team zapowiada...

Przełożona pierwsza runda World RX1e

W nadchodzący weekend miało odbyć się wielkie otwarcie nowego sezonu FIA World Rallycross Championship 2022 na powracającym...

NAJPOCZYTNIEJSZE