Miko Marczyk ukarany na mecie Rajdu Polski!

710
fot. Rajd Polski - oficjalny profil Facebook

Miko Marczyk otrzymał od FIA karę za „niebezpieczną jazdę” na sam koniec Orlen 77. Rajdu Polski. Zawodnik Orlen Teamu miał kręcić „bączki” zaraz po ceremonii zakończenia rajdu i wpłynąć na bezpieczeństwo jednego z operatorów kamery.

Uspokajamy, duet Marczyk/Gospodarczyk zachowuje miejsce w stawce ERC i Profi Auto RSMP. Obyło się bez kar czasowych, dyskwalifikacji czy ujemnych punktów. Wiadomość o nałożonej przez ZSS karze nie przebiła się do wiadomości publicznej. Natknęliśmy się na nią zupełnym przypadkiem, podczas nostalgicznego poszukiwania ciekawostek z jubileuszowej edycji Orlen 77. Rajdu Polski.

Dokładny dokument można znaleźć na oficjalnej stronie Rajdu Polski. W zakładce „zawodnicy” należy wybrać „tablicę ogłoszeń FIA ERC” i znaleźć feralną decyzję numer 11 w dokumentach sędziowskich. To niejedyny ciekawy komunikat, który można tam znaleźć.

fot. Rajd Polski – oficjalny profil Facebook

Miko Marczyk – dura lex sed lex

W dokumencie stworzonym o godzinie 21:00 w niedzielę i opublikowanym chwilę później możemy przeczytać, że obsługa rajdu otrzymała materiały od delegata FIA pokazujące, że duet Marczyk/Gospodarczyk kręcił „bączki” swoją Fabią Rally2 Evo po ceremonii zakończenia rajdu. Ta „niebezpieczna jazda” miała zagrozić bezpieczeństwu jednego z przedstawicieli mediów.

Ze względu na złamanie regulaminu (artykuł 34.1.2 FIA RSRR oraz 12.2.1.h ISC) na zwycięzcę klasyfikacji generalnej Profi Auto RSMP i zajmującego najniższy stopień podium w ERC Marczyka nałożono… 2000 euro kary (płatne w 48 godzin) oraz obowiązek pokrycia kosztów ewentualnego czyszczenia trasy.

W chwili tworzenia tego artykułu kara została już zapewne opłacona, dociekliwych zachęcamy do sprawdzenia oficjalnego dokumentu. We wspomnianej zakładce można przeczytać kilka innych, ciekawych komunikatów. M.in. o braku naklejki FIA na klatce bezpieczeństwa, braku homologacji klatki w innym zespole, czy pomyłkach na trasie.

fot. rajdpolski.pl

Zapraszamy do lektury obszernego podsumowania Orlen 77. Rajdu Polski, w którym szczegółowo opisujemy rywalizację w pierwszej rundzie mistrzostw Europy ERC oraz Profi Auto RSMP. Jeżeli szukacie pamiątki po jubileuszowej edycji tej imprezy, odpowiedzią jest kolekcjonerski album „Stulecie. Rajd Polski 1921-2021”. Pozycja została wydana w liczbie zaledwie 1000 egzemplarzy, które rozchodzą się w zawrotnym tempie. Na sam koniec, poniżej krótki materiał z nagrań „latających” samochodów. Oglądajcie, za podziwianie rajdówek na YouTube nie przewidziano żadnych kar!