środa, 8 grudnia, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaRajdyMiko Marczyk w czempionacie WRC?

Miko Marczyk w czempionacie WRC?

Czy to możliwe, aby Mikołaj Marczyk już w przyszłym sezonie rywalizował na odcinkach specjalnych rajdowych mistrzostw świata WRC? Zawodnik Orlen Teamu nie wyklucza takiej możliwości, o czym sam poinformował swoich kibiców!

Duet Mikołaj Marczyk/Szymon Gospodarczyk ma za sobą jeden z najlepszych sezonów w dotychczasowej karierze. Do zasłużonego tytułu rajdowego mistrza Polski udało się dołożyć trzecie miejsce w mistrzostwach Europy ERC oraz złoto w Michelin Talent Factory. Spore sukcesy i doskonałe tempo na tegorocznych odcinkach specjalnych spotęgowało pytania o przyszłość czempiona z Łodzi. Sam zainteresowany rozgrzał plotki poprzez stronę wykop.pl.

Dzisiejszego popołudnia Marczyk wziął udział w sesji AMA (ask me anything). Zarejestrowani użytkownicy portalu mogli dzięki specjalnie przygotowanej sekcji zadać pytania naszemu mistrzowi. Zarówno te dotyczące sportu i rywalizacji, jak i te związane z życiem prywatnym Mikołaja, jego pasjami, czy… podejściem do ekologii. Nie brakowało kreatywnych, zabawnych wpisów i równie ciekawych odpowiedzi. Jeden z użytkowników zapytał Mikołaja o rajdowe plany na przyszły sezon. Odpowiedź kierowcy była zaskakująca!

fot. wykop.pl

Wspiąć się na rajdowy Olimp

Użytkownik „xxxmen” zapytał o szczegółowe plany duetu Marczyk/Gospodarczyk na sezon 2022. Odpowiedź Mikołaja była bez wątpienia jednym z najgorętszych wpisów całej sesji. Marczyk skomentował pytanie słowami: „wystartujemy prawdopodobnie w Mistrzostwach Europy lub w Mistrzostwach Świata WRC 2 lub WRC 3”. W innej odpowiedzi na pytanie użytkownika o komicznym nicku „luszczyca_oczu”, kierowca Orlen Teamu nie wykluczył też okazjonalnych występów w RSMP: „Nie jest to wykluczone, pracujemy aktualnie nad programem (sezonu) i możliwe, że pojawimy się na wybranych rajdach Mistrzostw Polski”.

Marczyk otrzymał dziś dziesiątki pytań od kibiców. Pojawiły się prośby o opisanie swoich początków za kierownicą, porady dla adeptów rajdowej sztuki oraz opinie dotyczące sprzętu i wyposażenia. Kierowca opowiadał też o swojej wadzie wzroku, strachu za kierownicą, przygotowaniach, wpływie simracingu na cykl szkoleniowy oraz zarobkach w motorsporcie. Nie spodziewaliśmy się jednak, że podczas luźnej dyskusji w sieci padną… takie deklaracje.

Pełną sesję, wszystkie pytania i udzielone przez miko odpowiedzi znajdziecie na wykop.pl.

fot. Miko Marczyk Motorsport – oficjalny profil Facebook

Pierwsze koty za płoty?

Jeżeli w każdej plotce tkwi chociaż ziarno prawdy, trzymamy kciuki za szybkie ogłoszenie przyszłorocznych planów Mikołaja i Szymona oraz potwierdzenie startów w WRC. Awans do królewskiego czempionatu mistrzostw świata będzie spełnieniem marzeń Marczyka, który od dawna zapowiadał chęć spróbowania swoich sił w walce bark w bark z najlepszymi kierowcami globu. Jest to jednak ogromne wyzwanie, zwłaszcza w kwestii budżetowej. „Wpisowe” do turnieju WRC, pozwalające na starty, zbudowanie odpowiedniego zaplecza sprzętowego i ludzkiego to koszt kilku milionów złotych. Niezależnie od ostatecznej decyzji i możliwości tegorocznych mistrzów Polski jesteśmy spokojni o wyniki sportowe w 2022 roku.

Jeśli załodze Orlen Teamu uda się też ruszyć do walki w rodzimym cyklu RSMP, obrońcy tytułu będą mieli aż dziewięć szans na potwierdzenie tegorocznej formy. Poznaliśmy bowiem wstępny, nieoficjalny kalendarz rajdowych mistrzostw Polski 2022. Czy tym razem duet Marczyk/Gospodarczyk potraktuje ten cykl wyłącznie treningowo? A może kilka niezobowiązujących występów znów zamieni się w walkę o złoty medal? Jak oceniacie szansę Mikołaja na występy w WRC i czy uważacie, że to odpowiedni moment na taki ruch?Jesteśmy ciekawi Waszej opinii i zachęcamy do dalszej dyskusji. Trzymamy rękę na pulsie!

Jakub Socha
Z motoryzacją związany od dziecka. Ponoć zanim zaczął płynnie mówić, już rozpoznawał wszystkie marki samochodów podczas spacerów w wózku. Fan simracingu. Trenuje, aby spełnić marzenia i przenieść umiejętności z symulatora na tory i oesy. Kontakt: jakub.socha@rallyandrace.pl

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Fiat Panda 1 by M-Sport – 300KM

Fiat Panda 1 generacji przygotowany przez M-SPORT. Panda posiada silnik 1.6-litre Ford EcoBoost o mocy 300 KM...

Niespodzianka Rajdu Barbórka – Michał Ratajczyk

Przejazdy załogi Michał Ratajczyk i Jędrzej Szcześniak to zaskoczenie i nie mała sensacja bardzo dobrej formy podczas...

Moto-Mikołaj Rzeszów 2021 – video

Moto Mikołaj Rzeszów 2021
Moto-Mikołaj organizowany przez Automobilklub Rzeszowski odbył się w tym roku 5 grudnia. Impreza odbyła się w formie...

Andrea Adamo kończy współpracę z Hyundai Motorsport

Andrea Adamo
Andrea Adamo ze skutkiem natychmiastowym przestaje pełnić funkcję szefa sportowego Hyundaia. Poinformował o tym oficjalnie Hyundai Motorsport....

Toyota Yaris GR Sport, czyli wersja poprawiona już w Europie

Toyota zaprezentowała nowego Yarisa GR Sport. Nowe auto wzbogaca linię modelową GR Sport w Europie, ale niestety...

NAJPOCZYTNIEJSZE