Dzisiaj jeden z głównych zespołów w Mistrzostwach Świata Rallycross potwierdził udział w pełni zelektryfikowanej klasie SuperCars. Z zewnątrz auto nie wiele się zmieniło, ale w środku to urealniona wizja FIA o elektrycznych autach sportowych w popularnych wyścigach.
Rallycross z racji krótszych odcinków sportowych i łatwego dostępu do parku maszyn jako pierwszy w sezonie 2022 przejdzie pełną metamorfozę ze spalinowej do w pełni elektrycznej klasy. WRC jest obecnie na etapie pośrednim z hybrydowymi rajdówkami, a auta rallycrossowe od razu zostały wprowadzone do elektrycznego świata. Jako pierwszy z dużych zespołów swój udział zapowiedział Hansen Motorsport z dwoma autami Peugeot 208.
Samochody w elektrycznej klasie RX1e będą się różnić nadwoziami, ale będą posiadać bliźniacze jednostki austriackiej firmy Kreisel Electric, generującego 500 kW (odpowiednik 680 KM) i 880 Nm. Za kierownicą zasiądą Timmy i Kevin Hansen. Czyli synowie Kennetha Hansena założyciela zespołu.
Miłośników klasycznej klasy SuperCars oraz agresywnego podtrzymania turbo i strzałów z wydechów uspokajamy, że przynajmniej w tym roku klasa RX1e nie zastąpi klasycznych aut spalinowych.