niedziela, 25 lipca, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Aktualności Mocna liga i ambitne wyzwania - bracia Szejowie powalczą w Rajdowych Mistrzostwach...

Mocna liga i ambitne wyzwania – bracia Szejowie powalczą w Rajdowych Mistrzostwach Czech

  • Jarek i Marcin Szejowie – najlepsi obcokrajowcy w Rajdowych Mistrzostwach Czech 2017 – rozpoczną swój czwarty sezon startów w tym cyklu.
  • W sezonie 2018 załoga z Ustronia ponownie powalczy w klasyfikacji generalnej jednej z najmocniejszych rajdowych lig w Europie.
  • Do grona sponsorów braci Szejów dołącza firma Kowax – dystrybutor sprzętu i materiałów spawalniczych.
  • Na oblegane przez kibiców, asfaltowe trasy rund mistrzostw Czech Jarek i Marcin wyjadą Fordem Fiesta R5 przygotowanym przez Orsak Rally Sport.
  • Ośmy rok owocnej współpracy – Szejowie ruszają do rywalizacji ze wsparciem firmy GK Forge – kluczowego, wieloletniego partnera rajdowych braci.

43d8f62c-f08a-4550-95d2-bb942a38a9e8

Siedem wymagających i zróżnicowanych rajdów, mocna obsada, zacięta walka, mnóstwo kibiców i świetnie znający trasy lokalni kierowcy z doświadczonymi zawodnikami zespołów fabrycznych na czele – tak w jednym zdaniu można scharakteryzować Rajdowe Mistrzostwa Czech. Rundy czeskiego czempionatu, to jedne z najważniejszych sportowych imprez u naszych południowych sąsiadów. Świadczy o tym nie tylko duża liczba zaangażowanych kibiców przy odcinkach specjalnych, lecz także obsada. Rajdy zaliczane do kalendarza mistrzostw Czech nierzadko gromadzą na starcie blisko sto załóg, w tym wiele w najmocniejszych samochodach klasy R5 i WRC – pozwalających na walkę o czołowe lokaty. Tylko w sezonie 2017 do walki w rundach mistrzostw Czech stawało średnio 19 załóg w najszybszych rajdówkach.Wśród nich byli bracia Szejowie, którzy w swoim debiutanckim sezonie w samochodzie klasy R5, byli najlepszymi obcokrajowcami w czeskich rajdach. W siedmiu startach załoga z Ustronia wywalczyła łącznie 120 punktów, co pozwoliło zająć wysokie piąte miejsce. W tym roku Jarek i Marcin będą kontynuować zmagania na czeskich odcinkach specjalnych. Polska załoga ruszy do rywalizacji tym samym samochodem, którym startowała w ubiegłym sezonie, czyli Fordem Fiestą R5 przygotowanym przez ekipę Orsak Rally Sport. W skutecznej walce o jak najwyższe pozycje ma Szejom pomóc doświadczenie zebrane w 2017 roku, a także wsparcie partnerów zespołu. Wraz z sezonem 2018 do grona sponsorów braci z Ustronia dołącza czeska firma Kowax, a już ósmy rok z rzędu partnerem strategicznym Szejów będzie GK Forge, czyli firma z Goleszowa zajmująca się obróbką plastyczną metali.

Kalendarz tegorocznych mistrzostw Czech tworzy siedem asfaltowych rajdów:

  • 24-25 marca – Kovax Valasska Rally ValMez
  • 20-21 kwietnia – Rallye Sumava Klatovy
  • 18-19 maja – Rallye Cesky Krumlov
  • 15-16 czerwca – Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopece
  • 30 czerwca – 1 lipca – Rally Bohemia
  • 24-26 sierpnia – Barum Czech Rally Zlin (runda mistrzostw Europy)
  • 5-7 października – Rally Pribram
Jarek Szeja: – Zima to tylko pozornie przerwa w rajdach samochodowych. Tak naprawdę, to okres ciężkiej pracy nad przygotowaniem programu startów na kolejny sezon. W tym roku trwało to nieco dłużej, ale najważniejsze jest to, że mamy dobrą wiadomość – będziemy kontynuować starty w mistrzostwach Czech i to w Fordzie Fiesta R5, czyli samochodzie, który pozwala na walkę o najwyższe lokaty. Nigdy nie brakowało mi motywacji i zaangażowania, ale po trzech sezonach rywalizacji na czeskich odcinkach wiem, że mocna obsada i wysoki poziom rywali wyzwalają u sportowca jeszcze większą wolę walki i determinację w dążeniu do celu. Dlatego bardzo się cieszę z tego, że czeka nas kolejny sezon pełen zaciętych pojedynków z wymagającymi rywalami, ale jeszcze bardziej cieszę się z tego, że do rajdówki wsiądę już za dwa tygodnie. Jako zespół staramy się ciągle rozwijać i poprawiać, więc nie ukrywam, że w tym roku chciałbym wykorzystać doświadczenie, jakie zebraliśmy w poprzednim sezonie i pokusić się o lepsze rezultaty. Jednocześnie jestem dumny z drogi, którą przez osiem lat pokonaliśmy razem z firmą GK Forge, dzięki której mogliśmy konsekwentnie robić postępy i być tu, gdzie jesteśmy. W kolejnym sezonie dam z siebie wszystko, by Ford Fiesta R5 w barwach GK Forge i naszego nowego partnera – firmy Kowax, dojeżdżał do mety na wysokich pozycjach.JAROSŁAW SZEJA / MARCIN SZEJA – INFORMACJE O ZAŁODZE:

Ambitni sportowcy, zawsze stawiający sobie wysoka zawieszone i wymagające cele. Na co dzień to mężowie i ojcowie bezgranicznie oddani swoim rodzinom i mocno zaangażowani w rozwój własnych firm. W chwili, gdy wsiadają do samochodu rajdowego stają się jedną z najbardziej dopasowanych i zgranych polskich załóg. Czerpią ogromną satysfakcję z każdego wyzwania i zawsze starają się rozwijać swoje umiejętności. Jak sami twierdzą w rajdówce doskonale się dogadują i jak to wśród braci, zawsze błyskawicznie rozwiązują wszystkie nieporozumienia. Rajdowy duet braci z Ustronia po raz pierwszy pojawił się wspólnie na odcinkach specjalnych 53. Rajdu Wisły 2006. Sezon 2016 jako Mistrzowie Grupy N w Rajdowych Mistrzostwach Czech zakończyli z dorobkiem 91 wspólnych startów. Marcin pod względem startów wyprzedza swojego starszego brata, o cztery rajdy. Jarek i Marcin swoją przygodę rozpoczęli od Peugeota 106, ale lista samochodów, w których rywalizowali na odcinkach specjalnych jest naprawdę długa: Peugeot 206 RC, Honda Civic Type-R, Renault Clio Sport, Opel Astra GSi, Citroen C2 R2 Max czy Ford Fiesta R2, a od 2015 czteronapędowe Subaru Impreza. Bracia Szeja mocnym akcentem zadebiutowali w Grupie N Mistrzostw Czech, wygrywając w tej klasyfikacji swój pierwszy start- Rally Sumava – Klatovy 2015. Przez dwa ostatnie sezony to łącznie 19 startów i cztery wygrane w Grupie N. Sam sezon 2016 to 9 startów i 90 odcinków specjalnych, a łącznie z testami przejechane ponad 1600 km, zużyte prawie 200 opon i spalone blisko 2000 litrów sportowego paliwa. W drodze po tytuł Mistrzów Czech Grupy N sięgnęli po trzy zwycięstwa – w Rajdach Sumava, Barum i Pribram. Najwięcej satysfakcji dał jednak najwyższy stopień podium w Barum Rally Zlin, legendarnym i najbardziej prestiżowym czeskim rajdzie, a jednocześnie jedną z najtrudniejszych asfaltowych rund Rajdowych Mistrzostw Europy.

9581f267-74c4-468c-a825-df73dc6ed9cc
SUKCESY I WYNIKI:2016 – Mistrzowie Grupy N / Rajdowe Mistrzostwa Czech (Subaru Impreza)
2016 – zwycięzcy Barum Czech Rally Zlin w Klasyfikacji Grupy N
2015 – II Wicemistrzowie Grupy N / Rajdowe Mistrzostwa Czech (Subaru Impreza)
2014 – II Wicemistrzowie Grupy 2WD / Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski Ford Fiesta R2)
2014 – Mistrzowie Pucharu Fiesty / Klasy 6F / Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski (Ford Fiesta R2)
2013 – zdobywcy Pucharu w Klasyfikacji Generalnej / Rajdowy Puchar Polski (Citroen C2 R2 Max)
2012 – zwycięzcy Klasy 5 / Rajdowy Puchar Polski (Opel Astra GSi)
2010 – Wicemistrzowie Pucharu Clio Cup / Rajdowe Mistrzostwa Polski (Renault Clio Sport)
2009 – zdobywcy Pucharu w Klasyfikacji Generalnej / Rajdowy Puchar Polski (Honda Civic Type-R)

inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Time Attack Trophy II runda – wyniki i pierwszy ON-BOARD

Time Attack Trophy
Time Attack Trophy runda II zakończona powodzeniem! Data 24 lipca 2021, miejsce Moto Park Toruń. Zwycięzca? Arkadiusz...

RX2e czyli elektryczne Mistrzostwa Świata Rallycross

Rallycross stoi przed widmem elektryfikacji nawet najmocniejszej klasie SuperCars. Obecnie w pełni elektryczna jest klasa RX2e. Zobaczcie...

Olbrzymi koszt odbudowy bolidu Verstappena

Szef stajni Red Bulla podzielił się swoimi przemyśleniami po kolizji Hamiltona i Verstappena na Silverstone. Przekazał też...

Mistrzostwa Świata Rallycross dzień 1

Filmowe podsumowanie pierwszego dnia zmagań Mistrzostw Świata Rallycross w Katalonii.

Najciekawsze przejazdy w RX3 z 1 dnia

Zapraszamy na krótkie podsumowanie najciekawszych przejazdów klasy RX czyli S1600 z pierwszego dnia Mistrzostw Świata Rallycross gdzie...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Rajd Monte Carlo 2021: Szykana i tablica w miejscu wypadku Tanaka

Podczas tegorocznej edycji Rajdu Monte Carlo organizatorzy przewidzieli kilka ważnych zmian. Jedną z nich są specjalne środki ostrożności w miejscu ubiegłorocznej kraksy Tanaka. W tym...

Jakub Brzeziński wraca do ścigania i wsiada do Rally4!

„Colin”, czyli Jakub Brzeziński, po roku przerwy od regularnych startów wraca w wielkim stylu. Mistrz Polski w klasie 4WD opowiedział nam o swoich szczegółowych...

Kto i czym pojedzie w RSMP, czyli co już wiemy o roszadach wśród polskich kierowców

Sezon RSMP 2021 rusza za nieco ponad trzy miesiące, ale niektórzy kierowcy już przedstawili swoje częściowe plany na tegoroczny rok zmagań w krajowym czempionacie. Adrian...

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...