Modyfikacje na rallycrossowym torze w Poznaniu

fot. Rafał Leon Kukla | Leodrone

W 2021 roku na bazie nitki kartingowej Poznańskiego obiektu, powstał tymczasowy tor rallycrossowy. Aby móc dalej rozbudować tor i poprawiać jego infrastrukturę potrzebne jest pozwolenie na budowę, na które Automobilklub Wielkopolski cały czas czeka. Pomimo tego, że pole manewru jest znacznie ograniczone, włodarze Poznańskiego obiektu robią co mogą, aby choć w małym stopniu zmieniać obiekt na lepszy.

Rallycrossowa nitka zbiera bardzo dobre recenzje wśród kierowców, jest szybka i techniczna. Zawodnicy lubią tu przyjeżdżać i startować. Przed piątą rundą MPRC + FIA CEZ, które odbędą się w najbliższy weekend, Automobilklub Wielkopolski poczynił drobne modernizacje mające na celu zwiększyć bezpieczeństwo zawodników, ale też zadbanie o szutrową część toru. Na zdjęciach poniżej widać nowe betonowe łączniki między szutrem, a asfaltem, o długości około 10 metrów. W miejscu gdzie teraz kończy się beton a zaczyna asfalt podczas zawodów robił się ogromy wyryp. Auta uderzały z ogromną siłą podwoziem, co po pierwsze mogło zakończyć się uszkodzeniem auta i taki próg to wątpliwa przyjemność dla kierowców. Teraz dzięki zabetonowaniu tego odcinka wjazd z szutru na asfalt będzie zdecydowanie delikatniejszy i przyjemniejszy. Dzięki temu część asfaltowa powinna się znacznie mniej brudzić.

Zmianom uległ też sam odcinek szutrowy, który został utwardzony co widać na zdjęciach poniżej.

Więcej informacji o zmianach na rallycrossowym torze w Poznaniu pojawi się w nadchodzący weekend.