Niestety, trzykrotny mistrz Polski nie zaliczy spektakularnego powrotu na arenę Mistrzostw Świata. Bryan Bouffier i Frederic Vauclare zakończyli dzisiejszy etap „parkując” swojego GR Yarisa Rally2 w przydrożnym rowie. Zimowe oblicze 92. Monte-Carlo zaskoczyło też czołówkę kategorii Rally1. Tanak i Jarveoja stracili grubo ponad czterdzieści sekund, zaś Katsuta i Johnston utknęli na pięć minut!
Piątkowe ściganie zainaugurował szesnastokilometrowy oes „Saint Leger les Melezes – La Batie-Neuve”. Drastycznie zmieniły się jednak warunki – po czwartkowym i… suchym jak pieprz asfalcie nie było już śladu. Na trasie pojawiły się święcące płaty lodu, zaś pobocza wypełnił biały, tak wyczekiwany przez kibiców śnieg. Stało się jasne iż prędzej czy później któraś z załóg popełni błąd. Nie musieliśmy wcale długo czekać – premierowy sprawdzian piątkowego etapu miał bowiem własną, niezbyt przyjemną historię… „jednego zakrętu”.
Na ósmym kilometrze zrobiło się już piekielnie ślisko. W okolicach punktu bezpieczeństwa oraz punktu łączności radiowej znajdował się długi, podwójny, prawy zakręt… Pech chciał, iż asfalt pokryty był już niewielką warstwą lodu. Pierwszymi pechowcami byli Ott Tanak i Martin Jarveoja. Synowie marnotrawni Hyundaia zsunęli się do rowu, na szczęście szybka reakcja kibiców pozwoliła im wrócić na trasę. Katsuta i Johnston mieli już mniej szczęścia. Ich GR Yaris Rally1 wypadł z drogi w niefortunny sposób. „Akcja ratunkowa” trwała więc przeszło pięć minut, praktycznie przekreślając szanse tej drużyny na pozytywny rezultat.
Podobną przygodę zaliczyli także Gregoire Munster (minuta straty), Chris Ingram (minuta straty) oraz… Bryan Bouffier. Niestety, „poślizg” trzykrotnego mistrza Polski zakończył się oddaniem karty drogowej. Toyota GR Yaris Rally2 zespołu ERACE WRT utknęła w rowie na dobre, zmuszając Francuza do zapisania przy swoim nazwisku ponurej frazy „super rally”.
Wielkie emocje w WRC2
Po trzech próbach sportowych liderami 92. edycji alpejskiego klasyka pozostają Elfyn Evans i Scott Martin. Załoga Gazoo Racing ma blisko dziesięciosekundową przewagę nad Belgami, Neuvillem i Wydaeghe. Trzecie miejsce piastuje faworyt do dziesiątej wiktorii w Monte, Seb Ogier. Sporym zaskoczeniem jest wysoka pozycja Fourmauxa i Corii, którzy skorzystali na kłopotach Tanaka i Jarveoji. Drużyna M-Sportu okupuje czwartą lokatę, z minutową stratą.
Zobacz też: PZM: „Uspokajamy, mamy rozwiązanie na „nowe” SKJS”
Zdradliwe, zimowe warunki doprowadziły do przetasowania „generalki” WRC2. Wczorajsza rewelacja, Pepe Lopez, musiał uznać wyższość rozpędzonego Gryazina. Hiszpan traci teraz niecałe dwie sekundy do świeżo upieczonego zawodnika Citroen Racing. Wirtualne „pudło” uzupełnia ubiegłoroczny zwycięzca Monte-Carlo, Yohan Rossel. Liderami grupy WRC3 są Cerny i Krajca. Ich rywale, załoga Rossi/Sarmezan, otrzymali karę za spóźnienie na PKC.
Klasyfikację generalną Rajdu Monte-Carlo znajdziecie oczywiście na oficjalnej stronie WRC.
Monte w najlepszym wydaniu!
Premierowa runda WRC dopiero się rozkręca! Przed nami jeszcze… czternaście, alpejskich sprawdzianów. Zgodnie z odświeżonym regulaminem sportowym, już w sobotę przyznamy pierwsze punkty (w systemie 18-15-13-10-8-6-4-3-2-1 dla najlepszej dziesiątki imprezy). Zwycięzców 92. edycji Monte-Carlo poznamy w niedzielę. Rywalizację zwieńczy dodatkowo punktowany power stage, który w tym roku poprowadzono przez kultowe… Col de Turini!
Korzystając z okazji zachęcamy Was do sprawdzenia oferty Motowizji. Jak przed rokiem, rywalizacja na trasach Rajdowych Mistrzostw Świata oraz Mistrzostw Starego Kontynentu trafia na antenę rodzimej stacji telewizyjnej. Motowizja pokaże wszystkie oesy WRC i ERC 2024 na żywo, z komentarzem ekspertów i zaproszonych do studia gości. Poza relacjami live, na kanale znajdziecie także szczegółowe zapowiedzi rajdów, podsumowania każdego etapu, czy wywiady z zawodnikami. Szczegóły oferty znajdziecie na stronie motowizja.pl.
Komplet informacji o 92. Rajdzie Monte-Carlo znajdziecie na oficjalnej stronie imprezy. Po więcej wieści z odcinków Rajdowych Mistrzostw Świata zapraszamy Was na rallyandrace.pl.
W Rally and Race cenimy sobie zdanie naszych czytelników. Zachęcamy Was do wyrażania własnych opinii i dyskusji w mediach społecznościowych. Jesteśmy też otwarci na wymianę argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz polski motorsport!