Zapraszamy na tradycyjne wypowiedzi oraz informacje zawodników. Tym razem o najbardziej ekscytującym wydarzeniu końca roku – Rajdzie Barbórka!
1. Colin najszybszy na testowym
Jakub „Colin” Brzeziński i Kamil Wróbel zakończyli pierwszy dzień przygotowań do 54. Rajdu Barbórka, podczas którego popisali się najlepszym czasem na odcinku testowym.
Załoga GO+Cars ColinTeam skupiła się dziś na znalezieniu optymalnego ogumienia w niełatwych warunkach atmosferycznych
W harmonogramie rywalizacji znajduje się sześć odcinków specjalnych, z których pierwszy rozpocznie się w sobotę o godzinie 8:00 rano.
Jakub Brzeziński i Kamil Wróbel są zadowoleni z pracy wykonanej podczas pierwszego dnia 54. Rajdu Barbórka. Piątkowe zajęcia w Warszawie rozpoczęły się od zapoznania z trasą, podczas którego załoga GO+Cars ColinTeam przejechała wszystkie odcinki specjalne, nanosząc odpowiedni opis do swoich zeszytów.
Zwycięzca tegorocznej edycji Rajdu Nadwiślańskiego podkreślał, że w trudnych i nieprzewidywalnych warunkach atmosferycznych kluczowa będzie delikatna i subtelna jazda, która pozwoli na uniknięcie stawiania auta bokiem.
Popołudniu odbyła się oficjalna konferencja prasowa przed 54. Rajdem Barbórka, w której wśród takich nazwisk jak Kajetan Kajetanowicz, czy Wojtek Chuchała, nie zabrakło także broniącego barw zespołu GO+Cars ColinTeam Jakuba Brzezińskiego.
Ostatnim etapem dzisiejszych przygotowań był trwający półtorej godziny odcinek testowy rozgrywany na terenie Autodromu Bemowo, gdzie zlokalizowany został także park serwisowy i odcinki specjalne numer 3 i 6. Zawodnik jadący czarnym Fordem Fiesta R5+ na wszystkie trzy przejazdy zakładał inny rodzaj ogumienia, gdyż jak podkreślał to właśnie „czarne złoto” może być kluczowe w utrzymaniu dobrego tempa. Mimo niesprzyjających warunków Jakub „Colin” Brzeziński i Kamil Wróbel zakończyli odcinek testowy z najlepszym czasem, co stanowi świetny prognostyk przed rozpoczęciem właściwej rywalizacji.
Ciekawostki Rajdu Barbórka:
Pierwsza edycja Rajdu Barbórka odbyła się w 1964 roku i padła łupem załogi Alicja Postawka/Franciszek Postawka jadących Volvo PV544
Zdecydowanym rekordzistą Rajdu Barbórka jest Tomasz Kuchar, który stawał na najwyższym stopniu podium tej imprezy aż sześciokrotnie
Biorący udział w tegorocznym Rajdzie Barbórka w barwach zespołu GO+Cars Tomasz Czopik będzie miał na swoim koncie już 19 startów w tej imprezie!
Kuba „Colin” Brzeziński: – Pierwszy dzień przygotowań do Rajdu Barbórka za nami! Zapoznanie z trasą dało nam wiele odpowiedzi. Wiemy już czego możemy się jutro spodziewać. Pierwszy oes to klasyczny Służewiec, ale przejeżdżany od tyłu. Następnie mamy nowy odcinek Ptak Warsaw Expo, który charakteryzuje się wieloma długimi i szybkimi zakrętami. Kluczowe będzie znalezienie idealnego toru jazdy – mimo iż zakręty wyglądają na bardzo ostre, można przejechać je szybko. Swojej szansy upatruję w pierwszym przejeździe tej próby, gdzie powinniśmy być bardzo szybcy. Na koniec zostaje nam klasyczne i zabrudzone Bemowo. Po dzisiejszym odcinku testowym wiemy już, że nie ma co liczyć na jakąkolwiek przyczepność na tej próbie. Tak będzie wyglądała pierwsza jutrzejsza pętla, potem powtórka z rozrywki i około 15:00 powinniśmy wiedzieć już, w której części stawki się uplasujemy. Podczas wszystkich trzech przejazdów odcinka specjalnego sprawdzaliśmy różne rodzaje ogumienia i tak naprawdę chyba nie ma złotego środka. Mamy zarys koncepcji na jutrzejszy poranek, jeśli tylko warunki atmosferycznie nie ulegną drastycznym zmianom. Na dzień dobry czeka nas długa prosta, gdzie dopadniemy do piątego biegu i mocnego dohamowania do szykany. Organizatorzy zrobili co w ich mocy, żeby zawodnicy mieli pełne gacie już od pierwszych metrów! J Warunki są bardzo nieprzyjemne, nie pada deszcz, ale jest „maziowato”, w powietrzu unosi się coś mokrego, jest brudno i ślisko. Trzeba jechać bardzo subtelnie i delikatnie. Niemal dwumiesięczna przerwa od ostatniego rajdu pozwoliła na naładowanie baterii, więc jutro ruszamy do pierwszego oesu z ogromnym uśmiechem na ustach i czekamy na wyniki. Do zobaczenia!
2. Dobry początek Rajdu Barbórka!
Filip Nivette i Kamil Heller mają już za sobą pierwsze kilometry w Rajdzie Barbórka. Dziś na zawodników czekał odcinek testowy, w trakcie którego zespoły dopieszczały ustawienia swoich maszyn, a kierowcy mieli okazję ponownie poczuć auto po ostatnim rajdzie cykli, w których startowali. Filip Nivette dobrze rozpoczął rywalizację i jest w bojowym nastroju przed jutrzejszą częścią zmagań.
Odcinek testowy zlokalizowany na Autodromie Bemowo pozwolił zawodnikom sprawdzić swoje maszyny i ostatecznie dopracować ustawienia przed zasadniczą częścią Rajdu Barbórka. Filip Nivette i Kamil Heller pojawili się na trasie trzykrotnie i po pierwszym przejeździe znajdowali się na czele tabeli. Podczas kolejnych przejazdów załoga sprawdzała opony, a także miała drobne kłopoty z dodatkowymi światłami, jednak mimo tego pozostają oni w dobrych humorach i liczą na zaciętą walkę podczas właściwej walki na odcinkach.
Początek sobotniej rywalizacji zaplanowano punktualnie na 8.00 rano, kiedy to rozpocznie się odcinek specjalny Tor Służewiec. Później zawodnicy przeniosą się na Ptak Warsaw Expo, natomiast pierwszą pętlę zwieńczy Autodrom Bemowo. W trakcie drugiej pętli kierowcy pokonają te same odcinki specjalne, a najlepszych 30. zostanie nagrodzonych możliwością startu w Kryterium Karowa. Na legendarnej próbie zobaczymy więc najlepszych z najlepszych w polskim sporcie motorowym. Start tego odcinka zaplanowany jest na godzinę 18:30.
Filip Nivette: – Dziś nie szarżowaliśmy, gdyż odcinek testowy nie jest wliczany do klasyfikacji rajdu. Raz źle dobraliśmy opony, a raz zawiodło nas dodatkowe oświetlenie jednak ogólnie jesteśmy zadowoleni. Trochę padało, jednak odczucia z jazdy były bardzo dobre, a po pierwszym przejeździe byliśmy na czele tabeli. Jutro damy z siebie wszystko i mam nadzieję, że zaowocuje to dobrymi wynikami!
3. Michał Kućka i Łukasz Jastrzębski na koniec sezonu debiutują w Rajdzie Barbórka
Już w najbliższą sobotę 10 grudnia w Warszawie odbędzie się 54. Rajd Barbórka – Ogólnopolskie Kryterium Asów. Wśród zgłoszonych załóg pojawi się również duet Michał Kućka / Łukasz Jastrzębski. Na odcinkach specjalnych pojawią się Fiestą R2, którą rywalizowali w tym sezonie w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Śląska.
Michał Kućka: „Bardzo cieszę się z możliwości tego startu. To krótki i bardzo specyficzny rajd, nie ma tu zbyt dużo jeżdżenia, ale chyba każdy chciałby chociaż raz tu wystartować. Mnie od dawna tutaj ciągnęło i w tym roku pojawiła się okazja, żeby ten plan zrealizować. Jedziemy oczywiście Fordem Fiestą R2 przygotowaną przez EvoTech. W Klasie 1 mamy aż 22 rywali więc zapowiada się naprawdę zacięta walka o awans na wymarzoną Karową.
Start traktujemy, jako nagrodę za udany dla nas sezon oraz formę podziękowania dla naszych partnerów, koleżanek i kolegów za doping i wsparcie. Nie byłoby to wszystko możliwe bez: Głazowski&Łyczko, EvoTech, JarekVideoHD ( JVHD ), LukAuto.otomoto.pl oraz Buchti.pl Promotnion.”
Łukasz Jastrzębski: „Będzie to mój debiut, bo Barbórki jeszcze nie miałem okazji jechać. Mocna lista zgłoszeń z pewnością przyciągnie wielu kibiców, bo przecież o to w tym sporcie chodzi. Trudno o ciekawszy sposób na pożegnanie sezonu 2016. Wyzwanie jest trudne, ale myślę, że to będzie dobry weekend. Liczę przede wszystkim na dobrą zabawę i z takim nastawieniem wyjeżdżamy do Warszawy. Do zobaczenia i zapraszam wszystkich do kibicowania – trzymajcie kciuki.”
4. Klaudia Podkalicka, jako jedyna kobieta, wystartuje w rajdzie Barbórka
Wielkie motoryzacyjne wydarzenie sportowe, czyli warszawska Barbórka, zbliża się dużymi krokami. 10 grudnia na ulicach Warszawy zostanie rozegrane Ogólnopolskie Kryterium Asów. Wśród najlepszych zawodników nie zabraknie Klaudii Podkalickiej, która w imprezie weźmie udział po raz piąty. Będzie jedyną kobietą za kierownicą w tym rajdzie.
– Jestem bardzo podekscytowana, że już po raz 5. będę miała okazję zmierzyć się z najlepszymi kierowcami w Polsce – mówi Klaudia Podkalicka. – To jest szczególny rajd, w którym zawodnicy, z różnych dyscyplin sportu motorowego, startują obok siebie w jednej imprezie.
Warszawski rajd ma specyficzny charakter – bardzo krótkie odcinki, dużo technicznej jazdy i nieprzewidywalna grudniowa aura. Każdy najmniejszy błąd powoduje duże straty, trudne do odrobienia. Klaudia wystartuje wraz z pilotem Błażejem Czekanem w samochodzie Mitsubishi Lancer Evo VII w barwach Total, przygotowanym przez sportową stajnię 7motorsport. To także odmienne doświadczenie od rajdów terenowych, w których zawodniczka się specjalizuje.
– Start w tym rajdzie to niewiarygodne przeżycie. W pamięci pozostaje szczególnie słynna ulica Karowa, wśród reflektorów, fleszy i kibiców. Każdy, kto miał okazję tu jechać wie, że kostka jest bardzo zdradliwa. Wiele zależy od prawidłowego doboru opon – dodaje Podkalicka
Dla Klaudii start w rajdzie Barbórka to zakończenie udanego sezonu. Zawodniczka była bardzo aktywna przez cały rok. A już wkrótce rozpoczyna przygotowania do kolejnego sezonu.
– Przede wszystkim podczas tej imprezy będę czerpać niesamowitą przyjemność z jazdy moim Lancerem, ale również chciałabym pokazać się i podziękować moim kibicom oraz sponsorom: Total, Tenzi, BRM, GO+CARS, ComlexPR, DMACK oraz Intercars – zaprasza Klaudia.
Informacje na temat rajdu Barbórka 2016 można znaleźć na stronie organizatora www.barborka.pl
5. BRACIA SZEJA RAJDEM BARBÓRKA ZAMKNĄ UDANY SEZON 2016
Już w najbliższą sobotę druga odsłona grudniowych startów zespołu GK Forge Rally Team.
Po zeszłotygodniowym występie w Prazskym Rallysprincie, tym razem przyszedł czas na Polskę i Warszawę – 54. Rajd Barbórka już czeka. Podobnie, jak rok temu Jarek i Marcin Szeja wystartują Subaru Imprezą, tym samochodem, którym sięgnęli po Mistrzostwo Grupy N w czeskim czempionacie. Zespół przywiezie do Stolicy łącznie dwa samochody, bo do drugiego Subaru wsiądą Sebastian Frycz i Maciej Wodniak – weekend zapowiada się więc podwójnie emocjonujący!
Jarosław Szeja: „Niestety, aż do grudnia musieliśmy czekać, żeby mieć szansę pojawić się przed polskimi kibicami, ale bardzo się cieszę na ten start. W zeszłym roku wszystko układało się tu dla nas pozytywnie, ale na Karowej trafiliśmy bardzo złe warunki, więc teraz czas coś nadrobić. Nie mamy do dyspozycji szybkich odcinków specjalnych, a krótkie, ciasne próby, ale ważna jest okazja walki z całą stawką polskich załóg, z którymi dawno nie miałem okazji rywalizować. Motywacja jest duża i bardzo zależy nam na dobrym wyniku, którym zamkniemy sezon. Mam nadzieję, że kibice gorąco nas przywitają, a my postaramy się im jak najlepiej podziękować swoją jazdą.
W Warszawie wspierać nas będą partnerzy, dzięki którym mogliśmy rywalizować cały sezon na czeskich odcinkach specjalnych. Barbórka będzie więc też formą podziękowania dla GK FORGE – obróbka plastyczna metali, ROTO, DARMA, DECO-CAR, EUROGOLD, MINIMAX, VIRALSEED, POKRYCIA DACHOWE PNIOK SYLWESTER, MOTOWIZJA oraz portal OX.PL za ich pomoc i zaangażowanie. Z całym zespołem GK Forge Rally Team zapraszam serdecznie w ten weekend na 54. Rajd Barbórka 2016. Do zobaczenia!”
Marcin Szeja: „Barbórka chociaż zwana rajdem, to jednak jest to przede wszystkim show. To oczywiście bardzo widowiskowe i przyciągające tłumy kibiców impreza, ale z mojej perspektywy większym wyzwaniem, niż same odcinki, są dojazdówki i walka o to, żeby nie zmieścić się w swoim czasie, albo nie pomylić drogi. Szkoda, że samej sportowej rywalizacji jest w Barbórce tak mało, z pewnością wpłynęło by to pozytywnie na jej atrakcyjność. Walka będzie ciężka, bo każdy chce zdobyć awans do udziału w Kryterium Karowa, a o to tutaj głównie chodzi. Ten odcinek zawsze będzie najbardziej kultowy w naszym kraju. Mamy ponad czterdziestu rywali w najmocniejszej klasie, więc nie ma miejsca na błędy. Mam nadzieję, że będzie to pozytywny weekend i udane zakończenie dla nas i kibiców.”
6. Ratajczyk i Szcześniak – chcemy powalczyć o najwyższe miejsca na Barbórce
Jak co roku sezon sportów samochodowych zamyka wyjątkowy rajd rozgrywany na ulicach stolicy. 54 edycja Rajdu Warszawskiej Barbórki zgromadziła na liście startowej aż 130 załóg, w tym Michała Ratajczyka i Jędrzeja Szcześniaka, którzy w ubiegłym roku okazali się czarnym koniem głównej rywalizacji zajmując 3 miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu oraz 2 lokatę na odcinku specjalnym Karowa, tuż za Kajetanem Kajetanowiczem. Czy w tym roku uda im się zrobić kibicom niespodziankę i powalczyć po raz kolejny o najwyższe miejsca?
Rywalizacja na trasach odcinków specjalnych Rajdu Barbórka potrwa dwa dni. Po raz pierwszy kierowcy pojawią się na Bemowie już w piątek o godzinie 17:00, kiedy to ruszy pierwszy przejazd odcinka testowego. Główna część zmagań rozegrana zostanie w sobotę 10 grudnia na 6 odcinkach specjalnych zlokalizowanych na Torze Służewiec (start 8:00 i 11:10), terenie PTAK WARSAW EXPO (9:00 i 12:05), gdzie załogi będą miały do pokonania typowo wyścigowy odcinek oraz na dobrze znanym kibicom lotnisku Bemowo (10:25 i 13:35).
Michał Ratajczyk:
Przez cały rok nie brałem udziału w imprezach motorsportowych, ale na Rajd Barbórkę przygotowałem się bardzo dobrze podczas kilku dni testowych. W tym roku jesteśmy mocno nastawieni na rywalizację w czołówce Rajdu Barbórka. Pojawimy się Lancerem Evo X, który przygotowany został perfekcyjnie przez ekipę 7Motorsport. Chcemy walczyć o najwyższe laury i nie ma co ukrywać podobnie jak w roku ubiegłym liczymy na podium zarówno w głównej rywalizacji jak i na Karowej. Tegoroczne odcinki specjalne są bardzo wymagające. Osobiście lubimy z Jędrkiem, który po raz kolejny będzie moim pilotem, Tor Służewiec. To szybki odcinek i bardzo widowiskowy dla kibiców. Tegoroczne Bemowo zostało skrócone, ale mamy też nowość – PTAK WARSAW EXPO, które jest typowo wyścigowe. W całej rywalizacji z pewnością dużą rolę odegra pogoda. Zapowiada się zmiennie i deszczowo, a to dodaje nutkę niepewności dla każdego kierowcy. Mówiąc o zawodnikach, którzy pojawią się na 54 Barbórce, to nie pamiętam chyba takiej listy zgłoszeń, na której widnieją topowe załogi, w topowych autach zarówno z Polski jak i z Europy. To wyjątkowa konkurencja, której musimy stawić czoła. Będzie trudno walczyć. Chciałbym podziękować Jędrzejowi Szcześniakowi za wkład w całe DaftRacing. Firma DaftCode uwierzyła w nas i wspiera nieprzerwanie od kilku sezonów. Bez ich chęci i zaangażowania nie moglibyśmy wygrywać. Gigantyczny wkład ma ekipa 7Motorsport, która przygotowuje nasz samochód. Panowie od kilku tygodni zamieszkali w serwisie i heroicznie pracują, aby auto było perfekcyjnie dopracowane. Oczywiście nasz Lancer nie byłby konkurencyjny, gdyby nie pomoc Darka z Fresher Motorsport, firmy RenowacjaFelg.pl, firmy PTT z Opola i Przemka, który naprawiał nam skrzynie po nocach oraz Rzooq-a i Marcina Grabskiego, którzy udostępnili swoje samochody jako dawcy części do naszej rajdówki. Trzymajcie kciuki za DaftRacing podczas 54 edycji Rajdu Barbówka – Forza DaftRacing.
Jędrzej Szcześniak:
Bardzo się cieszę, że po raz kolejny zasiądę na prawym fotelu z Michałem Ratajczykiem podczas Rajdu Barbórka. Jest to dla mnie bardzo specjalna impreza, którą zapisaliśmy do tych, które musimy z pewnością kiedyś wygrać. Co więcej, Barbórka, jest rajdem na którym świetnie się bawimy i rywalizujemy z europejską czołówką kierowców rajdowych i wyścigowych. Jesteśmy gotowi, żeby zamieszać w stawce po raz kolejny, wzorem 2015 roku. Mamy obraną taktykę i zaatakujemy już od 1 metra odcinka specjalnego na Torze Służewiec. Trzymajcie za nas kciuki i za całe DaftRacing. Na trasach śledźcie samochód #14, który będzie bardzo szybki. Zapraszamy na relację z rajdu na naszym Fan Page na Facebook: https://www.facebook.com/daftracing.
HARMONOGRAM 54. RAJDU BARBÓRKA:
OS 1 Tor Służewiec od 8:00 do ok. 9:50
OS 2 PTAK WARSAW EXPO od 9:00 do ok. 10:50
Serwis Autodrom Bemowo od 9:47 do ok. 12:07
OS 3 Autodrom Bemowo od 10:25 do ok. 12:15
OS 4 Tor Służewiec od 11:10 do ok. 13:00
OS 5 PTAK WARSAW EXPO od 12:05 do ok. 14:05
Serwis Autodrom Bemowo od 13:07 do ok. 15:20
OS 6 Bemowo od 13:35 do ok. 15:25
Serwis Karowa od 16:00 do ok. 21:00
OS Karowa Przejazdy Pokazowe od 17:00 do ok. 18:00
OS Kryterium Karowa od 18:30 do ok. 21:20
Rozdanie Nagród Karowa od 20:30 do ok. 20:50
7. Mocna reprezentacja ProfiAuto Racing Team na Rajdzie Barbórka
Od kilku sezonów marka ProfiAuto obecna była na Barbórce Warszawskiej wspólnie z Waldemarem Kluzą. Tegoroczna, 54. edycja będzie jednak wyjątkowa, ponieważ rajd będzie nie tylko ważnym punktem promocji firmy i jej partnerów, ale również reprezentacja zawodników zespołu mocno urosła. W ten weekend w Warszawie barwy ProfiAuto Racing Team reprezentować będą duety: Waldemar Kluza / Daniel Stawiarski (Ford Fiesta Proto), Michał Tochowicz / Bartosz Herban (Peugeot 208 R2 VTi) oraz Łukasz Kopiec i Bartosz Rabsztyn (Peugeot 208 R2 VTi). Dla każdej z tych załóg będzie to swojego rodzaju debiut, ale motywacja i mobilizacja jest równie mocna. Cel to walka o awans na OS Karowa i wynik, który pozwoli pozytywnym akcentem zakończyć inauguracyjny sezon startów zespołu.
Barbórka 2016 to sześć sobotnich odcinków specjalnych, na których rozstrzygnie się rywalizacja o start na wieczornym odcinku na ulicy Karowej. Łącznie będzie to prawie 28 km OS-owych. Magia odcinka Karowa sprawia jednak, że najbardziej emocjonujące są te dwa ostatnie kilometry. Nie pozostaje nic innego, jak zaprosić na Rajd Barbórka 2016. Startujemy w sobotę już od 8: 00 na Służewcu. Liczymy na Wasze mocno zaciśnięte kciuki!
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Waldemar Kluza: „Nadszedł czas tego ostatniego startu w sezonie 2016. Przygotowuje się do mojej piątej Barbórki i chociaż te poprzednie starty nie były szczęśliwe, liczę na to, że teraz wszystko się odmieni. W tym roku pojawimy się Fordem Fiestą i będzie to pierwszy rajdowy start tego samochodu. Przed tą edycją rajdu poświęciliśmy wspólnie z Vacat Serwis chyba najwięcej czasu na przygotowania. Pojeździłem Coltem i Fiestą, więc testy były wyjątkowo intensywne, a jestem pewien, że to zaprocentuje. Oczywiście, jak to na Barbórce, klasę mamy bardzo mocną, ale damy z siebie wszystko, żeby pokazać potencjał Fiesty.
Rajd to krótki, ale silna stawka i ranga imprezy podnoszą emocje. Cały zespół i nasi partnerzy, wszyscy bardzo liczymy na dobry wynik i zakończenie sezonu awansem do Karowej. To impreza bardzo ważna dla nas i sponsorów.
W tej walce wspierać nas będą ProfiAuto, Stalco, TRW, AutoCzesciValdi.pl, Planeta-Budowlana.pl, Millers Oils, Vacat Serwis, Rally-Tech.pl, Buchti.pl Promotion oraz GSMP.pl”
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Michał Tochowicz: „Sezon był ciężki i mieliśmy sporo trudnych momentów, ale mam nadzieję, że końcówka roku da nam dużo satysfakcji. W ten weekend nowości i wyzwań nie zabraknie, ale cieszę się na ten start. Sezon GSMP już dawno za nami, ale głód jazdy jednak pozostał. Od dłuższego czasu nosiłem się z zamiarem, żeby wystartować w rajdzie i teraz w końcu uda mi się to zrealizować. Według wcześniejszego planu mieliśmy się pojawić już w Rajdzie Cieszyńskiej Barbórki, ale w ostatniej chwili plany pokrzyżowały mi problemy ze zdrowiem. Pozostaje nadal wierny Peugeotowi, ale tym razem będzie to w pełni rajdowa broń – Peugeot 208 R2 VTi, przygotowany przez Rallytechnology. Jest to pierwsza okazja do współpracy z tą firmą, ale tak, jak w GSMP mam szczęście trafiać na bardzo dobre ekipy. Za nami poniedziałkowe testy i ten dzień wystarczył, żebym był pod dużym wrażeniem profesjonalizmu tej ekipy. Na prawym fotelu też będę miał duże wsparcie, bo będę mógł liczyć na bardzo duże doświadczenie Bartka Herbana.
Myślę, że mając takie wsparcie to dobry wynik jest w moim zasięgu, ale przede wszystkim skupiam się na tym, żeby czerpać, jak najwięcej frajdy z jazdy 208-ką i podziękować wszystkim, którzy wspierali nasz zespół w tym sezonie. Peugeot 208 nie może się równać mocą i przyspieszeniem z naszym wyścigowym „lwem”, ale pod względem zawieszenia, prowadzenia i hamulców potrafi zaimponować. Wystarczyło kilka chwil na testach, żebym poczuł się pewnie za kółkiem, więc jestem pewien, że będzie to bardzo przyjemna jazda i cenne doświadczenie.”
Bardzo serdecznie zapraszam do odwiedzenia w ten weekend naszej stolicy i śledzenia rywalizacji i oczywiście odwiedzenia naszego serwisu na Bemowie. Zapowiada się, że będzie zimno i deszczowo, ale atmosfera na pewno będzie gorąca. Zapraszam wspólnie z partnerami: ProfiAuto, Buchti.pl Promotion oraz portalem GSMP.pl”
Bartosz Herban: „Na koniec sezonu za kierownicą Nissana w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski, pojawiła się okazja wrócić do rajdówki na prawy fotel. Od rajdu Barbórki Cieszyńskiej 2015, w którym startowałem z Adrianem Wronkowskim trochę już minęło, więc czas najwyższy. Cieszę się, że mamy szansę zaprezentować się w Warszawie i podziękować kibicom, sponsorom i całemu zespołowi – wszystkim, którzy przez ten rok ciężko pracowali.
Do tej pory, mimo że darzymy się dużą sympatią z Michałem i startujemy w jednym zespole, to cały sezon rywalizowaliśmy między sobą na trasach GSMP. Teraz w Warszawie łączymy siły i jestem bardzo ciekaw tej współpracy. Obaj liczymy na dobrą zabawę i radość z jazdy 208-ką.”
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Łukasz Kopiec: „Ogromnie się cieszę, że będę uczestniczył w 54. Rajdzie Barbórki. Niewątpliwie dla mnie (i myślę, że dla wielu innych) start w tej imprezie jest marzeniem. Dlatego bardzo dziękuję mojemu sponsorowi – ProfiAuto za możliwość spełnienia tego właśnie marzenia. Decyzja zapadła nie tak dawno temu i wszystko potoczyło się bardzo dynamicznie.
Będę miał do dyspozycji świetny rajdowy samochód z Rallytechnology – jedną z najbardziej utytułowanych ekip w Polsce. Peugeot i Toyota, którą dotychczas jeździłem to zupełnie inne samochody, ale cieszę się na nowy krok w stronę rajdów i ważne doświadczenie. Mam szczęście, że będą mi towarzyszyć przy tym tak doświadczeni ludzie.
Mogę zapewnić, że będę robił wszystko, żeby wynik był jak najlepszy, a jestem dobrej myśli, ponieważ samochód jest doskonale przygotowany. Miałem okazję się o tym już przekonać, podczas testów.”
Bartosz Rabsztyn: „Nie ma chyba osoby, która słysząc Barbórka Warszawska, nie powie, że jest to drugie największe wydarzenie w sporcie motorowym w Polsce, zaraz po Rajdzie Polski. Jest to naprawdę wyjątkowa impreza. Tak, jak wyraził się kiedyś Kajto, „Barbórkę może wygrać każdy bez względu na to, jakim samochodem wystartuje, ważne żeby miał ducha walki.”
Po naszej stronie na pewno są trzy atuty: chęć walki, bardzo dobre zaplecze techniczne w postaci Rallytechnology oraz wsparcie całego ProfiAuto Racing Team. Nasz wspólny start zrodził się dość nietypowo i spontanicznie, alei mimo tego, że poznaliśmy się z Łukaszem i Peugeotem tak naprawdę 60 km testowych temu, to możemy powiedzieć, że ta znajomość owocuje z każdym kilometrem. Będzie to debiut, więc nie możemy obiecać, że wygramy, ale będziemy robić wszystko żeby zaliczyć bardzo udany start i odwiedzić Panią Karową. Nad naszym startem pracuje sztab ludzi i korzystając z okazji chciałbym im wszystkim serdecznie podziękować.”
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
inf.pras.