Mówią przed Rajdem Nadwiślańskim!

346

Zapraszamy na tradycyjne prasówki zawodników przed Rajdem Nadwiślańskim!

1. Rajd Nadwiślański – najszybsza w sezonie droga po punkty

W nadchodzący weekend zawodnicy walczący w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski zmierzą się w Rajdzie Nadwiślańskim (9-10 czerwca). Na starcie w Puławach kibice zobaczą także Forda Fiestę R5 w barwach Tiger Energy Drink Rally Team, którym pojadą Tomek Kasperczyk i Damian Syty. Wicemistrzowie Polski z 2017 roku staną przed szansą walki o jak najlepszy wynik i jak najwięcej punktów, a także – przedłużenie dobrej passy i ukończenie dziesiątej rundy RSMP z rzędu.

2b55728e-2d5a-4f3d-9654-5f400003b0a0

W poprzednim sezonie Nadwiślański był najszybszym rajdem w kalendarzu krajowego czempionatu. Nie oznacza to jednak, że w tej imprezie jazda po dobry wynik to proste i szybkie zadanie. Odcinki specjalne, choć mają zupełnie inną charakterystykę niż te rozgrywane w górskich rejonach Polski, stawiają przed kierowcami nie mniej wymagające wyzwania. Wysokie prędkości w połączeniu z licznymi prostymi po których następują zarówno szybkie, jak i ciasne, ostre zakręty, sprawiają, że złapanie dobrego rytmu jazy nie jest łatwe, podobnie jak perfekcyjne wybieranie punktów hamowania.

4b18fb64-d92f-4157-b5a8-8b5f12db52c6

W tym sezonie, po rocznej przerwie, Rajd Nadwiślański wraca z Lublina do Puław, gdzie będzie zlokalizowana baza zawodów, a także ceremonie startu i mety. Organizatorzy przygotowali dwa etapy zawodów. Sobotni (9 czerwca) rozpocznie się o 14:00, od startu w Puławach. Następnie załogi czekają trzy oesy, każdy z nich przejeżdżany dwukrotnie. Łącznie pierwszy dzień to blisko 51 km ścigania. Niedzielna część zawodów będzie stała pod znakiem rywalizacji na dwóch próbach sportowych, także pokonywanych po dwa razy. W drugim etapie dystans, na którym rozegra się walka o jak najlepsze czasy przejazdu będzie nieco dłuższy, niż w sobotę i wyniesie 68 km. Zakończenie zmagań zaplanowano na 15:30.

22e88fe9-516a-4aee-b3a5-7a440ad7b4ea

Dla Tomka Kasperczyka i Damiana Sytego będzie to czwarty start w tej imprezie. W poprzednim sezonie załoga Tiger Energy Drink Rally Team wywalczyła w Rajdzie Nadwiślańskim trzecie miejsce. Po pierwszych dwóch rundach tegorocznej odsłony RSMP, Kasperczyk i Syty zajmują trzecie miejsce w punktacji mistrzostw.

b6aa2f52-4234-4fa7-b56f-01c5f645407f

Tomasz Kasperczyk:
– Przed Rajdem Nadwiślańskim potrenowaliśmy w Rajdzie Ziemi Bocheńskiej, więc na zupełnie innych trasach niż te na Lubelszczyźnie, ale nie zmienia to faktu, że w były to cenne kilometry w kontekście rywalizacji na południe od Puław. Po Rajdzie Dolnośląskim awansowaliśmy w klasyfikacji generalnej mistrzostw na trzecią pozycję. Szanujemy to miejsce, ale jednocześnie chcemy je poprawić. Dlatego na oesach Nadwiślańskiego poszukamy tego, co w rajdach ważne, by zdobywać punkty, czyli właściwej równowagi między ofensywną jazdą, a możliwościami sprzętu i załogi. Wiem też, że w tym rajdzie można to połączyć z frajdą z ścigania na ułamki sekund. Szybkie trasy, zmienny rytm oesów, miejsca do cięcia zakrętów – to sprawia, że wbrew pozorom kierowca ma tu co robić, a o nudzie nie ma mowy. Razem z naszymi rywalami, którzy też na pewno nie odpuszczą, postaramy się o dobre widowisko.

df09b487-07e6-40f4-b3e3-d2339ad63c71

Punktacja Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2018 przed Rajdem Nadwiślańskim

1. Brzeziński/Kozdroń 52 pkt.
2. Grzyb/Hundla 50 pkt.
3. Kasperczyk/Syty 28 pkt.
4. Kołtun/Pleskot 23 pkt.
5. Marczyk/Gospodarczyk 20 pkt.
6. Byśkiniewicz/Wisławski 15 pkt.
7. Gabryś/Natkaniec 14 pkt.
8. Słobodzian/Dachowski 14 pkt.
9. Jurecki/Trela 6 pkt.
10. Wróblewski/Spentany 5 pkt.

Zespół Tiger Energy Drink Rally Team powstał w 2012 roku, od samego początku jego trzon stanowi załoga Tomasz Kasperczyk/Damian Syty. Rok 2012 to pełny sezon Rajdowego Pucharu Polski oraz czeski Rajd Kostelec. W kolejnym sezonie Tomasz Kasperczyk zadebiutował w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, zdobywając tytuł II wicemistrza Polski w klasie 6. Kolejny – 2014 rok to zmiana samochodu i walka o punkty w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Nowy samochód i bardzo intensywny program treningowy zaowocowały 6. miejscem w klasyfikacji generalnej RSMP i pierwszym podium w tym cyklu podczas Rajdu Dolnośląskiego. Duet Tomasz Kasperczyk/Damian Syty zajął znakomite, drugie miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu. Sezon 2015 to kolejny rok startów w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski oraz wybranych rundach Rajdowych Mistrzostw Europy w Fordzie Fiesta R5. W 2018 roku zespół będzie rywalizować w wybranych rundach FIA ERC i RSMP. Rajdową bronią Tiger Energy Drink Rally Team jest Ford Fiesta R5 serwisowany przez kielecką stajnię rajdową C-Rally. Sponsorem strategicznym zespołu jest Tiger Energy Drink.

2. Jurecki i Trela przed Rajdem Nadwiślańskim – Puławy areną kolejnego pojedynku w 2WD

Zawodnicy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski mają przed sobą bardzo intensywny kalendarz startów. Niespełna trzy tygodnie po zakończeniu Rajdu Dolnośląskiego rusza kolejna runda, na trasach Rajdu Nadwiślańskiego. Na Puławach o kolejne punkty powalczą reprezentanci Blachdom Plus EvoTech Rally Team – Jacek Jurecki i Michał Trela.

Dolnoslaski 2018 Foto 003 - Tomasz Filipiak

Załoga Peugeota 208 VTi R2, podobnie jak na Dolnym Śląsku naklei na swoją rajdówkę 17. numer startowy. Zeszłoroczni triumfatorzy Rajdu Nadwiślańskiego w rywalizacji w Klasie 4, w tym roku celują w zwycięstwo w grupie samochodów z napędem na jedną oś. Obok Jureckiego i Treli na starcie zobaczymy jeszcze 19 załóg w samochodach 2WD. Cztery z nich powalczą z duetem z Bielska-Białej o punkty w tej samej klasie pojemności (do 1600 cm3). Bezpośrednio przed Jackiem i Michałem na odcinki specjalne ruszą Kacper Wróblewski i Jacek Spentany. Na trasach w południowej części Puław zapowiada się kolejny zacięty pojedynek, zwłaszcza pomiędzy tymi dwoma załogami.

Dolnoslaski 2018 Foto 004 - Tomasz Filipiak

Trasa trzeciej rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski liczy blisko 119 km, a podzielona została na 10 odcinków specjalnych. Pierwszy, sobotni etap to niespełna 51 km i pokonywane dwukrotnie próby Puławy (2,67 km), Wilków (13,20 km) i Łaziska (9,54 km). Niedzielę zawodnicy rozpoczną od 12,34 km próby Józefów, ale największym wyzwaniem będzie najdłuższy, bo rozgrywany na dystansie aż 21,67 km odcinek Urzędów. Start rywalizacji przewidziano w sobotę od 14:00, a zwycięzcy wrócą do centrum Puław na ceremonię mety dokładnie 26 godzin później.

Dolnoslaski 2018 Foto 005 - Tomasz Filipiak

Jacek Jurecki: – Pierwsze dwie rundy zostawiły w nas ogromny niedosyt, ale Świdnicki i Dolnośląski to już historia. Oddzielamy pierwszą część sezonu grubą kreską i skupiamy się nad najbliższym weekendem. W Puławach czeka na nas wyjątkowe wyzwanie, ponieważ Rajd Nadwiślański ma swoją unikatową specyfikę. Nie ma tutaj tyle technicznych zakrętów i krętych partii, co w innych rundach, ale jazda wymaga innego typu precyzji. Kluczem do zwycięstwa jest właśnie precyzyjny dobór punktów hamowania i utrzymanie odpowiednio wysokiej prędkości. Na mocno zabrudzonej i śliskiej nawierzchni jest to szczególnie wymagające.

Dolnoslaski 2018 Foto 011 - Tomasz Filipiak

Pojedynek w 2WD będzie wyjątkowo trudny, ale w zespole pełna mobilizacja. Doświadczenie z poprzednich edycji i testy przed startem pozwoliły dobrze przygotować się do walki.

Dolnoslaski 2018 Foto 017 - Tomasz Filipiak

Ogromne podziękowania dla naszych sponsorów, bo przy tak skumulowanym harmonogramie startów naprawdę trudno dopiąć budżet. Dlatego tym bardziej cieszy, że dołącza do nas firma EnergoSystem, a cały czas zespół wspierają też Blachdom Plus, Radex Spółka z o.o. Bielsko-Biała, Ośrodek Wczasowy „Walcownik”, Iwonex-Bud, Albud Okna i Drzwi, ASC oraz EvoTech.”

3. „Kacper Wróblewski i Jacek Spentany – czy utrzymają fotel lidera klasyfikacji generalnej 2WD i klasy 4?” 

Wróbel RT logo 4 bez dodatkow (1)
10 odcinków specjalnych i ponad 118 kilometrów oesowych – tak przedstawia się trzecie runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski – Rajd Nadwiślański. Tym razem 34 zgłoszone załogi będą rywalizować na trasach województwa lubelskiego w przepięknych okolicach Kazimierza Dolnego nad Wisłą. Baza rajdu ma miejsce w Puławach, gdzie zaraz po starcie honorowym zawodnicy zmierzą się na pierwszym odcinku miejskim. Do walki o utrzymanie fotela lidera klasyfikacji generalnej 2WD i klasy 4 staną również Kacper Wróblewski i Jacek Spentany w swoim Peugoecie 208 R2.

Kacper Wróblewski: Zaczynamy kolejną rundę RSMP. Ponieważ dotychczas miałem jednorazowe starty w ciągu roku to ta impreza również jest dla mnie totalną nowością. Nigdy nie miałem styczności z tymi odcinkami ale wydaje mi się, że mam ułożony plan na ten weekend. Standardowo będziemy jechać „swoje”. Niemniej jednak Rajd Nadwiślański jest dość specyficzną imprezą. Na pierwszy rzut oka wydaje się być nietrudną z uwagi na dość dużą ilość „prostych” ale z drugiej strony znalezienie odpowiedniego punktu hamowania przy tak długich odległościach między zakrętami nie jest dość łatwe. Inna kwestia to dość śliskie asfalty, które przy deszczowej aurze są naprawdę zdradliwe. Tak czy inaczej patrząc przez pryzmat dwóch poprzednich rund sądzę, że ten start również dostarczy kibicom wielu emocji! Zapraszam w okolice Puław i Kazimierza Dolnego nad Wisłą! Mam nadzieję, że będzie to kolejny wspaniały weekend ścigania, gdzie za taką możliwośc dziękuję naszym partnerom: Wirtualna Polska, eSky Polska, Rallytechnology oraz radio RMF FM.

Wróblewski_1

Jacek Spentany: Miałem już okazję być w Puławach ale start w Rajdzie Nadwiślańskim będzie, podobnie jak u Kacpra, debiutem na trasach tej imprezy. Zakrętów może jest mniej niż na poprzedniej rundzie RSMP ale na pewno nie jest wolno i trzeba będzie skupić się na właściwym rytmie w dyktowaniu. Będą sekcje z szybkimi partiami, przejściami zakręt w zakręt ale i trochę dłuższe oczekiwania na kolejny skręt czy też bardzo mocne hamowania do tzw. oporów. Jeśli dojdzie do tego załamanie pogody i niespodziewane opady, jak na ostatniej pętli Rajdu Ziemi Bocheńskiej rozegranym w poprzedni weekend w RSMŚl, to mogą być dodatkowe trudności z oceną i szukaniem odpowiedniego punktu hamowania. Podobno asfalty na trasach Rajdu Nadwiślańskiego są bardzo śliskie – nawet w dobrych warunkach pogodowych. Stąd liczę, że znajdziemy odpowiedni rytm i wstrzelimy się idealnie w każde hamowanie. Tutaj będzie możliwość uzyskania przewagi nad rywalami ale oczywiście nie za wszelką cenę. Priorytetem jest meta zawodów. Ten weekend jest też bardzo bogaty jeśli chodzi o inne imprezy rajdowe stąd będę mocno trzymał kciuki za udany debiut Kajetana w Mistrzostwach Świata w WRC 2 i myślę, że każdy z nas będzie spoglądał na to co dzieje się na trasach Rajdu Sardynii! Życzę więc wszystkim osiągnięcia mety a organizatorowi spokojnej imprezy. Niech wygra lepszy!

Wszystkich fanów motoryzacji zapraszamy już w ten weekend do Puław. Strefa serwisowa usytuowana jest na terenie Parku Naukowo-Technologicznego w Puławach. Ceremonia startu rozpocznie się w sobotę o godzinie 14:00. Następnie załogi pokonają prawie 3-kilometrowy odcinek miejski w Puławach, który będzie powtórzony na koniec dnia. W międzyczasie zawodnicy dwukrotnie przejadą odcinki Wilków i Łaziska w okoliach Kazimierza Dolnego nad Wisłą. Niedziela to dwa odcinki specjalne: Józefów i Urzędów – również jechane dwukrotnie. Ceremonia mety będzie miała miejsce w Puławach od godziny 15:30.

Wróblewski_2

Więcej informacji:
Strona internetowa organizatora – Rajd Nadwiślaski: http://www.rajdnadwislanski.pl
Fanpage Kacpra Wróblewskiego: https://www.facebook.com/wrobelrally

Zapraszamy do kibicowania,
Kacper Wróblewski
Jacek Spentany
Informacje o zawodnikach:

Kacper Wróblewski – kierowca rajdowy
Swoją karierę rozpoczął w 2007 r., kiedy to zakupił pierwszy samochód – Fiata Seicento. Początki to okres intensywnej nauki z Piotrkiem Wosiem, Łukaszem Habajem i Jackiem Spentanym oraz z Tatą – Wojtkiem Wróblewskim. W 2008 r. i 2009 r. Kacper z sukcesami startował w wyścigach górskich, w cyklu KW Berg Trophy. W 2010 r. zamienił „wyścigowe” odcinki na rajdowe. Od tamtej pory z powodzeniem walczył o jak najwyższe lokaty w klasyfikacji generalnej Rajdowego Pucharu Polski. W 2014 r. z sukcesem zadebiutował w najwyższej lidze – Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.
Poza sportem motorowym osiągał duże sukcesy jako członek Kadry Narodowej w narciarstwie alpejskim. Jego cała kariera w tej dyscyplinie to ponad 100 startów w zawodach rangi międzynarodowej FIS i ponad 250 startów w zawodach ogólnopolskich, jako Junior Młodszy, Młodzik i Dziecko.

Najważniejsze osiągnięcia – SPORT MOTOROWY

2018 r.
52. Rajd Dolnośląski-Hotel Zieleniec – 7 miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 1. miejsce w klasie 4,
1. miejsce w klasyfikacji generalnej 2WD (Peugeot 208 R2)
46. Rajd Świdnicki-KRAUSE – 10 miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 1. miejsce w klasie 4,
1. miejsce w klasyfikacji generalnej 2WD (Peugeot 208 R2)

2017 r.
14. Rajd Gdańsk Baltic Cup – 10 miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 1. miejsce w klasie 4,
1. miejsce w klasyfikacji generalnej 2WD (Peugeot 208 R2)

2016 r.
50. Rajd Dolnośląski – 6 miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 1. miejsce w klasie 3, 2. miejsce w klasyfikacji generalnej 2WD (Renault Clio R3T)

2015 r.
41. Rajd Cieszyńska Barbórka – 3. miejsce w klasie GOŚĆ (Renault Clio R3)

2014 r.
60. Rajd Wisły – 13. miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 2. miejsce w klasie 5 (Renault Clio Ragnotti)

2013 r.
7. Rajd Czechowicki – 2. miejsce w klasie GOŚĆ (Renault Clio Ragnotti)
41. Rajd Świdnicki – 2. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Renault Clio Ragnotti)
59. Rajd Wisły – 2. miejsce w klasyfikacji generalnej, 1. miejsce w klasie (Renault Clio Ragnotti)
28. Rajd Karkonoski – nieukończony, awaria samochodu (Renault Clio Ragnotti)
22. Rajd Rzeszowski – 3. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Renault Clio Ragnotti)
23. Rajd Dolnośląski – nieukończony, awaria samochodu (Renault Clio Ragnotti)
39. Rajd Barbórki Cieszyńskiej – 2. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Ford Fiesta R2)

2011 r. – 2008 r. (wybrane starty)
7. Rajd Tyski – 4. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Honda Civic Type R)
„Walim Trophy” – 1. miejsce w klasie (Peugeot 206 gr. A)
Rally Pardubice – 6. miejsce w klasyfikacji generalnej, 1. miejsce w klasie (Peugeot 206 gr. A)
cykl KW Berg Trophy – wicemistrz w klasie E-1150 (Fiat Seicento gr. A) – 2009 r.
cykl KW Berg Trophy – II wicemistrz w klasie E-1150 (Fiat Seicento gr. A) – 2008 r.

Jacek Spentany – pilot
Jeden z najlepszych i najbardziej doświadczonych pilotów w Polsce, który ma na swoim koncie ogromne sukcesy. Startował w Mistrzostwach Polski i Mistrzostwach Europy z najszybszymi polskimi kierowcami. Swoją karierę rozpoczął w 2001 r. Przez lata pilotował wielu znanych kierowców, m.in. Łukasza Habaja, z którym sięgnął po tytuły Mistrza Polski w Pucharze Peugeota oraz Grupie N. Koordynował zespół Kajetana Kajetanowicza w drodze po dwukrotne mistrzostwo Europy.

inf.pras.