Zapraszamy na tradycyjne prasówki zawodników przed Rajdem Świdnickim, na którym prócz stawki RSMP zobaczymy stawkę HRSMP. Nie przedłużamy i zapraszamy do lektury!
Harmonogram 45. Rajdu Świdnickiego-Krause – 1. rundy RSMP 2017
Piątek, 21 kwietnia (1 odcinek specjalny, łącznie 3 km):
17:15: ceremonia startu (Rynek, Świdnica)
19:03 – OS1: Świdnica – Superoes Crusar (3 km)
Sobota, 22 kwietnia (7 odcinków specjalnych, łącznie 67,6 km):
9:00 – Serwis A: (OSiR Świdnica) – 15 min.
9:54 – OS2: Rościszów – Walim 1 (8,4 km)
10:29 – OS3: Miłków – Kamionki 1 (12,9 km)
11:39 – OS4: Wolibórz – Jodłownik 1 (8,3 km)
12:47 Serwis B: (OSiR Świdnica) – 30 min.
13:56 – OS5: Rościszów – Walim 2 (8,4 km)
14:31 – OS6: Miłków – Kamionki 2 (12,9 km)
15:41 – OS7: Wolibórz – Jodłownik 2 (8,3 km)
16:30 – OS8: Rościszów – Walim 3 (8,4 km)
17:15 – Serwis C: (OSiR Świdnica) – 45 min.
Niedziela, 23 kwietnia (4 odcinki specjalne, 65,20 km):
9:00 – Serwis D (OSiR Świdnica) – 15 min.
10:00 – OS9: Kamionki – Walim 1 (19,55 km)
10:48 – OS10: Zagórze – Walim 1 (13,05 km)
12:15 – Serwis E (OSiR Świdnica) – 30 min.
13:30 – OS11: Kamionki – Walim 2 (19,55 km)
14:18 – OS12: Zagórze – Walim 2 (Power Stage, 13,05 km)
15:40: ceremonia mety (Rynek, Świdnica)
1. Nivette gotowy na walkę w RSMP
Filip Nivette i Kamil Heller rozpoczną w najbliższy weekend rywalizację o tytuł rajdowych mistrzów Polski. Cykl Inter Cars RSMP w sezonie 2017 rozpocznie się od 45. Rajdu Świdnickiego-Krause, do którego załoga jeżdżąca Skodą Fabią R5 została zgłoszona z numerem 2.
Mimo iż sezon 2017 rozpocznie się dopiero od zmagań w Świdnicy, Filip Nivette nie mógł narzekać na nudę w przerwie międzysezonowej. Ubiegłoroczny drugi wicemistrz Polski wziął do tej pory udział w trzech rajdach, rozpoczynając rok od startu w zimowym Arctic Lapland Rally. Po treningu w Finlandii za kierownicą Subaru Imprezy WRX STi zawodnik z Warszawy ścigał się w Memoriale Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza. Na odcinkach specjalnych wytyczonych wokół Wieliczki, załoga Nivette/Heller minęła linię mety na 4. pozycji. Ostatnim startem bezpośrednio poprzedzającym pierwszą rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski był czeski Ageus Rallysprint, z którego załoga Skody Fabii R5 musiała przedwcześnie się wycofać z powodu usterki mechanicznej.
Choć właściwa rywalizacja w Świdnicy rozpocznie się dopiero w piątek wieczorem, Filip Nivette i Kamil Heller planują przeprowadzenie testów w okolicach Świdnicy dzień wcześniej. Jedną z największych niewiadomych przed rajdem są warunki atmosferyczne, bowiem na trzy dni przed rozpoczęciem rywalizacji na Dolnym Śląsku pojawiły się opady śniegu.
Na liście zgłoszeń do 1. rundy Inter Cars Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski znalazło się 57 załóg, w tym sześć w samochodach klasy R5. Wśród faworytów do zwycięstwa w Świdnicy oprócz Filipa Nivette wymieniani są także Jarosław Kołtun (Fiesta R5), Zbigniew Gabryś (Fiesta R5), czy Dominik Butvilas (Fabia R5).
Tuż po zakończeniu czwartkowych testów Filip Nivette i Kamil Heller przystąpią do zapoznania z trasą, które zaplanowane zostało na ten sam dzień w godzinach 16:00 – 20:00, a także w piątek od 8:00 do 13:00. Ceremonia startu tradycyjnie już będzie miała miejsce na świdnickim rynku w piątek o godz. 17:15. Niecałe dwie godziny później rozpocznie się pierwszy odcinek specjalny Świdnica – Super OS CRUSAR.
W sobotę rywalizacja zostanie wznowiona punktualnie o godzinie 9:54 odcinkiem specjalnymRościszów – Walim, choć kibiców „rannych ptaszków” zapraszamy do Parku Serwisowego zlokalizowanego przy OSiR Świdnica (ul. Śląska 35) już od godziny 9:00. Kwadrans przed 13:00 zakończy się pierwsza sobotnia pętla, a zawodnicy wrócą do Parku Serwisowego dokonać niezbędnych napraw przed drugą, kończącą dzień pętlą. Na niedzielę zaplanowano cztery odcinki specjalne, w tym premiowany dodatkowymi punktami Zagórze – Walim 2 (Power Stage), który wystartuje punktualnie o godz. 14:18. Zwycięzców 45. Rajdu Świdnickiego-Krause poznamy podczas Ceremonii Mety Rajdu zlokalizowanej na świdnickim Rynku o 15:40.
Filip Nivette: – Chciałoby się powiedzieć, że wraz z początkiem rajdowego sezonu dotarliśmy do końca zimowej przerwy… Jednak wszyscy widzieliśmy, jakiego figla spłatała w ostatnich dniach pani pogoda. Mimo to, w naszym zespole panują przed rajdem pozytywne nastroje, w końcu zaczynamy rywalizację na naszym krajowym podwórku. W zeszłym roku Rajd Świdnicki-Krause nie ułożył się po naszej myśli, jednak mam nadzieję, że tym razem unikniemy podobnych problemów technicznych. Prawdą jest, że w deszczowych warunkach i na błocie pośniegowym ze względu na charakterystykę zawieszenia przewagę mają Fiesty R5, jednak obiecuję, że tanio skóry nie sprzedamy. Jest nam również bardzo miło powitać w naszym zespole nowego partnera, Grupę STW, która zajmuje się szerokim zakresem tuningu samochodowego i przygotowaniem aut do motorsportu. Widzimy się w Świdnicy!
2. Rajd Świdnicki-Krause: Marcin Gagacki nowym samochodem rusza do walki w RSMP
Załoga Oponeo Motorsport rozpoczyna rajdowy sezon 2017 od 1. rundy Mistrzostw Polski;
Pod znakiem debiutu – dla Marcina Gagackiego tegoroczny Rajd Świdnicki-Krause będzie pierwszym startem za kierownicą samochodu R5 w rundzie RSMP;
Szóstka dla bydgoskiego duetu – Gagacki i Bilski pojadą Skodą Fabią R5 z 6. numerem startowym;
12 odcinków specjalnych – ponad 135 km ścigania na szybkich trasach Przedgórza Sudeckiego i Gór Sowich;
57 załóg, w tym 6 w samochodach klasy R5, powalczy o punkty do klasyfikacji RSMP.
Wygrywali go wielokrotni Mistrzowie Polski oraz Mistrzowie Europy, a w najbliższy weekend zmierzą się tu pretendenci do tytułu Rajdowego Mistrza Polski 2017. Tu, czyli w Świdnicy, gdzie w piątek, 21 kwietnia rozpocznie się 45. już edycja Rajdu Świdnickiego-Krause. Do walki o jak najlepszy wynik na klasycznych i szybkich odcinkach specjalnych ruszą także Marcin Gagacki i Marcin Bilski. Dla załogi Oponeo Motorsport będzie to pierwszy w karierze start samochodem R5 w rundzie polskiego czempionatu. W tym sezonie bowiem rajdową bronią duetu Gagacki/Bilski będzie Skoda Fabia R5, czyli najszybszy i najbardziej zaawansowany samochód, jakim można się ścigać w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.
Nie tylko zawodnicy, ale także wielu kibiców nie wyobraża sobie sezonu w polskich rajdach bez zawodów z bazą w Świdnicy. Nic dziwnego, skoro Rajd Świdnicki po raz pierwszy znalazł się w kalendarzu RSMP już w 1978 roku. Z kolei w sezonie 1980 Rajd Elmot, bo tak do 2010 roku nazywała się ta impreza, był rozegrany dwukrotnie i stanowił inauguracyjną i finałową rundę mistrzostw Polski. Na tutejszych oesach zwyciężali m.in. Kajetan Kajetanowicz, Andrzej Koper czy Leszek Kuzaj, ale rekordzistami tej imprezy są nieodżałowani Marian Bublewicz i Janusz Kulig. Obaj mistrzowie triumfowali w tych zawodach aż pięciokrotnie.
Areną walki o zwycięstwo w 1. rundzie RMSP 2017 są dobrze znane, ale jednocześnie bardzo trudne asfaltowe odcinki specjalne wytyczone na terenie Przedgórza Sudeckiego i Gór Sowich. Rajd Świdnicki-Krause jest jedną z najszybszych rund krajowego czempionatu. W ubiegłym roku właśnie w tych zawodach rozegrano najszybszy odcinek specjalny sezonu 2017 Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Co więcej, trasy Rajdu Świdnickiego nierzadko są zabrudzone, a jeśli dodamy do tego kapryśną aurę jaka panuje aktualnie w górach, to otrzymamy naprawdę wymagającą mieszankę warunków i zawody stanowiące poważne wyzwanie nawet dla doświadczonych kierowców. Zwycięzcę rundy otwierającej rajdowy sezon w Polsce wyłonią wyniki 12 odcinków specjalnych o łącznej długości 135,9 km. Pierwszy z nich – widowiskowy oes wiodący ulicami Świdnicy – zaplanowano na piątkowy wieczór (start o 19:05). W sobotę zawodnicy będą rywalizować na siedmiu odcinkach liczących w sumie 67,6 km. Z kolei na niedzielę organizatorzy przygotowali cztery odcinki, w tym najdłuższą w rajdzie, niemal 20-kilometrową trasę z Kamionek do Walimia, a także 13-kilometrowy oes z Zagórza do Walimia. Druga z tych prób będzie jednocześnie stanowić Power Stage, czyli dodatkowo punktowany oes kończący całe zawody. Trzech najszybszych zawodników na tym odcinku otrzymuje bonusowe punkty do klasyfikacji mistrzostw.
Marcin Gagacki wystartuje w tych zawodach już po raz szósty, jednak pierwszy raz za kierownicą samochodu klasy R5. Swój najlepszy wynik w Rajdzie Świdnickim-Krause Gagacki wywalczył w sezonie 2015, kiedy to wygrał klasę OPEN N, a w klasyfikacji generalnej uplasował się tuż za podium. Oprócz Gagackiego i Bilskiego na liście zgłoszeń do 1. rundy RSMP widnieje jeszcze 56 załóg, w tym pięć w samochodach R5. Obecność w Świdnicy zaanonsowały także 23 załogi w samochodach rajdowych sprzed lat, bowiem w tym sezonie Rajd Świdnicki-Krause jest również rundą Motul Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Co ciekawe, wśród zawodników, którzy ruszą na odcinki specjalne Świdnickiego, nie ma ani jednego zwycięzcy tej imprezy. To oznacza, że w niedzielę, 23 kwietnia na liście triumfatorów Rajdu Świdnickiego-Krause pojawi się nowe nazwisko.
Marcin Gagacki: – Co prawda jest to mój szósty start w Rajdzie Świdnickim, ale pod wieloma bardzo ważnymi względami będzie to dla mnie mój pierwszy raz. Nigdy wcześniej bowiem nie miałem szansy ruszyć do walki w rundzie Mistrzostw Polski w najbardziej zaawansowanym i najszybszym samochodzie, jakim można rywalizować w rajdach w naszym kraju. Ścigam się już ładnych parę lat, ale to pierwszy w mojej karierze asfaltowy rajd, na który jadę po solidnych, dobrze przepracowanych testach. Wiem, że były nam bardzo potrzebne, ale nie oczekuję po nich cudów. Samochód, którym wystartujemy, ma niesamowity potencjał i z pewnością potrzeba o wiele więcej kilometrów, by zbliżyć się do granic jego możliwości. Do dobrego wyniku w debiucie w aucie R5 z pewnością potrzebna jest też pokora i szacunek do rywali, o czym nigdy nie zapominam. Dlatego też nie chcę i nie mogę obiecać, że wygramy czy zajmiemy miejsce na podium, ale na pewno zrobimy wszystko co w naszej mocy, by na to zasłużyć. Będziemy się też mocno starać o to, by jazda Fabii R5 w barwach Oponeo przyniosła Wam wiele emocji i radości, niezależnie od tego, gdzie będziecie nas oglądać czy nam kibicować. Do zobaczenia!
W sezonie 2017 sponsorem strategicznym startów załogi Gagacki/Bilski jest Oponeo S.A. Zespół wspiera także Elmontaż-Bydgoszcz oraz patroni medialni: Motofakty.pl, TVP Bydgoszcz i Autocentrum.pl.
3. Brzeziński z jedynką w Świdnicy
Długo wyczekiwane rozpoczęcie Inter Cars Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2017 będzie miało miejsce już w najbliższy weekend 21-23 kwietnia podczas 45. Rajdu Świdnickiego-Krause, który zainauguruje rywalizację o tytuł rajdowych mistrzów Polski 2017. Na starcie dolnośląskiej imprezy nie zabraknie oczywiście reprezentantów zespołu GO+ Cars Atlas Ward. Z numerem #1 na liście zgłoszeń widnieje nazwisko Jakuba „Colina” Brzezińskiego, który po raz kolejny w tym sezonie będzie pilotowany przez Szymona Marciniaka. Duet znany z występów w Rajdowych Mistrzostwach Świata zaprezentuje polskiej publiczności Citroena DS3 R3T, którym na początku kwietnia rywalizował w Rajdzie Korsyki.
W Motul Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski do drugiej rundy z numerem 104 przystąpi Grzegorz Olchawski pilotowany przez Michała Jucewicza. Załoga GO+ Cars Atlas Ward zasiądzie za kierownicą Audi Quattro A2 i w trakcie rywalizacji o pierwsze zwycięstwo w sezonie 2017 stanie do walki z 23. kierowcami zgłoszonymi do 45. Rajdu Świdnickiego-Krause. Rywalizacja samochodów historycznych rozpocznie się tego samego dnia, co Inter Cars RSMP, jednak skończy się już w sobotę, 22 kwietnia, po pokonaniu siedmiu odcinków specjalnych.
Do rywalizacji w pierwszej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski zostało zgłoszonych 57 załóg, w tym Filip Nivette, Jarosław Kołtun, czy Zbigniew Gabryś. Na starcie 45. Rajdu Świdnickiego-Krause nie zabraknie również Dominika Butvilasa, Tomasza Kasperczyka, czy Marcina Gagackiego, co zwiastuje niesamowicie ciekawą walkę o pierwsze w tym roku zwycięstwo. Jakub „Colin” Brzeziński w Świdnicy zdecydował się na start swoim Citroenem DS3 R3T, co oznacza, że reprezentant zespołu GO+ Cars Atlas Ward będzie chciał walczyć o zwycięstwo wśród samochodów przednionapędowych.
Jedną z największych niewiadomych przed 45. Rajdem Świdnickim-Krause są warunki atmosferyczne. Prognozy pogody przewidują nawet opady śniegu, a temperatura powietrza aż do soboty ma oscylować w granicach zera.
Harmonogram 45. Rajdu Świdnickiego-Krause został podzielony na trzy dni rywalizacji, a Ceremonia Startu zaplanowana została na godzinę 17:15 w piątek, 21 kwietnia. Po tradycyjnym rozpoczęciu na świdnickim Rynku zawodnicy skierują się na pierwszy odcinek specjalny OS1 Świdnica – Super OS CRUSAR. W sobotę o godzinie 9:00 zawodników GO+ Cars Atlas Ward będzie można spotkać w parku serwisowym zlokalizowanym na ul. Śląskiej 35 przy OSiR Świdnica. Niecałą godzinę później rozpocznie się właściwa rywalizacja, a tego dnia kierowcy będą starali się uzyskać jak najlepszy czas na oesach Rościszów – Walim, Miłków – Kamionki oraz Wolibórz – Jodłownik. Meta Etapu 1 zaplanowana została na godzinę 18:00. Finałowego dnia 45. Rajdu Świdnickiego-Krause na zawodników czekać będą dwie, dwukrotnie pokonywane próby Kamionki – Walim oraz Zagórze – Walim. Zwycięzców pierwszej rundy sezonu 2017 poznamy jeszcze przed godziną 16:00.
Jakub „Colin” Brzeziński: – Fantastycznie, że widzimy się w Świdnicy! Oczywiście moglibyśmy pisać, że ten rajd będzie doskonałym treningiem przed kolejną eliminacją WRC3, świetną okazją do przetestowania nowych setupów zawieszenia, konfiguracji oponowej itd… Tylko po co 😉 Najlepsi kibice na świecie, kwitnący rzepak, żurek we Fregacie, pizza w Delagio, tiramisu w Borysie… Pogoda zapowiada się genialna więc nie może nas zabraknąć na odcinkach tego klasyka. W tym sezonie skupiamy się na rywalizacji na arenie międzynarodowej ale wysoki poziom konkurencji w „ośce” w krajowym czempionacie da możliwość treningu na bardzo szybkich trasach. Walka z chłopakami: Poloński, Gryc, Chmielewski, Jurecki, Bugajski i reszta stawki zapowiada się jak zwykle bardzo zaciekle. Zespól GO+ Cars ATLAS WARD wystawia dwa samochody. B-grupowym Audi Quattro pojedzie Grzegorz Olchawski, który po udanym występie w Wieliczce bojowo stanie do rywalizacji na dłuższych, szybkich oesach. Oczywiście jak zwykle damy maksimum wrażeń kibicom, prosimy nie stać w cięciach i z góry przepraszamy za tulipany na rondzie w Świdnicy J. Do zobaczenia!
Grzegorz Olchawski: „To będzie mój pierwszy start w Świdnicy i prawdę mówiąc nie mogę się go doczekać. Ze względu na warunki pogodowe to będzie ekstremalnie trudny rajd. We wtorek 18 kwietnia w okolicach odbyłem całodniowe testy mojego Audi Quattro i jestem bardzo zadowolony z ich rezultatów. Od ostatniego startu w Wieliczce samochód przeszedł wiele modyfikacji i obecnie jest już bliski ideału. Bardzo mnie to cieszy i z niecierpliwością czekam na rywalizację z innymi „historykami”.
4. Powrót na polskie oesy: Tomasz Kasperczyk na starcie Rajdu Świdnickiego
Na ten moment kibice rajdowi w Polsce czekali od miesięcy – w przedostatni weekend kwietnia rozpocznie się rywalizacja w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Start w pierwszej rundzie cyklu – Rajdzie Świdnickim-Krause (21-23 kwietnia) zapowiedzieli także reprezentanci Tiger Energy Drink Rally Team, czyli Tomasz Kasperczyk i Damian Syty.
Już po raz 45. najlepsi polscy kierowcy będą ścigać się na trasach zlokalizowanych wokół Świdnicy. Udział w tegorocznych zawodach zapowiedziało 57 załóg, spośród których sześć rywalizować będzie w klasie 2, przeznaczonej dla najmocniejszych i najbardziej zaawansowanych samochodów R5. Jednym z zawodników jest pilotowany przez Damiana Sytego Tomek Kasperczyk, który w Rajdzie Świdnickim usiądzie za kierownicą Forda Fiesty R5. W piątek, 21 kwietnia rywalizację zainauguruje superoes rozgrywany na ulicach Świdnicy. W sobotni poranek zawodnicy ruszą na odcinki specjalne, których łącznie zaplanowano dwanaście. W harmonogramie zawodów nie mogło zabraknąć przejazdu przez walimskie patelnie, czyli jednej z najbardziej znanych partii na polskich odcinkach specjalnych. Zwieńczeniem pierwszej rundy RSMP będzie niedzielny Power Stage. Łącznie zawodnicy do przejechania będą mieli 135 kilometrów oesowych prowadzących przez szybkie i kręte asfaltowe trasy w Górach Sowich.
W tym sezonie Tomek Kasperczyk i Damian Syty rywalizują w rundach mistrzostw Europy zaliczanych do cyklu ERC Junior U28. Walkę o punkty w europejskim czempionacie będą łączyć ze startami w wybranych rundach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Pierwszym w tym roku rajdem przed krajową publicznością będzie właśnie inauguracyjna runda RSMP. Dla kierowcy Tiger Energy Drink Rally Team jest to piąty start w Rajdzie Świdnickim-Krause i wymagający sprawdzian przed pierwszą w tym roku asfaltową rundą FIA ERC, czyli Rally Islas Canarias (4-6 maja).
Tomasz Kasperczyk: – W ubiegłym roku trochę brakowało mi startów przed polską publicznością, dlatego pojawimy się na odcinkach kilku rund RSMP 2017. Przed sezonem trenowałem na luźnych nawierzchniach, ale nie miałem okazji, by pojeździć samochodem rajdowym po asfalcie, więc start w Rajdzie Świdnickim-Krause jest dla nas bardzo ważny w kontekście kolejnej rundy FIA ERC, którą będzie Rajd Wysp Kanaryjskich. Co prawda trasy wokół Świdnicy mocno różnią się charakterystyką od szorstkich i bardzo przyczepnych odcinków na Gran Canarii, ale nie zmienia to faktu, że każdy kilometr w warunkach prawdziwej rywalizacji jest bardzo cenny. Pomimo że ostatnio rzadko miałem okazję ścigać się na polskich oesach, to wiem, że tempo i poziom zmagań stoją na bardzo wysokim poziomie. Nie walczymy w tym roku o tytuły w RSMP, ale postaramy się włączyć w rywalizację o czołowe lokaty w Rajdzie Świdnickim-Krause i w dobrym tempie pokonać wszystkie dwanaście oesów.
5. Creogram Rally Team na Osach rajdu Świdnickiego.
Po kilku miesiącach przerwy Creogram Rally Team wraca do cyklu rajdowego i już w piątek rozpocznie swoje starty w pełnym cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski od 45. Rajdu Świdnickiego-Krause. Nasz team w składzie – Darek Lamot i Jarek Hryniuk – wystartuje z numerem 23.
Po udanej współpracy w roku 2016 z Patrykiem Olejniczakiem w sezonie 2017 na prawym fotelu zasiądzie Jarek Hryniuk, który w ubiegłym sezonie jeździł z Łukaszem Lewandowskim.
Będzie to nasz drugi pełny sezon w RSMP i tym samym drugi start w kultowym Rajdzie Świdnickim. Liczymy na wykorzystanie doświadczeń z przejechanych kilometrów z poprzedniego sezonu i postaramy się zaprezentować dobre, równe tempo na OSach w najsilniej obsadzonej klasie 4.
Naszego peugeota 208 obsługiwać będzie, tak jak dotychczas, niezawodna ekipa Rallylab.
Cieszymy się, że w obecnym sezonie możemy liczyć na partnerów, którzy wspierali naszą załogę w poprzednim roku: Creogram, MSZZ, Porcelanę Śląską, Invento i Silesion oraz na Infoscan, który dołączył w roku 2017.
Koniecznie wypatrujcie Creogram Rally Team na Osach rajdu Świdnickiego.
DARIUSZ LAMOT (kierowca): Jeżeli chodzi o moje plany na sezon, nadal będę zbierał doświadczenia. Bardzo się cieszę, że na prawym fotelu będzie mnie wspierał doświadczony pilot – Jarek Hryniuk. Oprócz przejechania jak największej liczby kilometrów będziemy się starali na wybranych odcinkach podnosić poprzeczkę i zwiększać ryzyko ale przy zachowaniu priorytetu zdobywania doświadczenia.
Ponieważ klasa jest bardzo silnie obsadzona nie planujemy na obecnym etapie konkretnego miejsca na koniec sezonu. Mam jednak upatrzone 2 rajdy, w których chciałbym podnieść tempo i zobaczyć jaki to przyniesie efekt w kontekście porównania się z czołówką klasy.
JAREK HRYNIUK (pilot): To nasz pierwszy rajd z Darkiem i pierwszy start w sezonie dlatego musimy rozruszać zastane kości, poznać się i obserwować co się dzieje w stawce. Musimy zgrać się ze sobą i naszym samochodem szczególnie, że warunki atmosferyczne zapowiadają się ekstremalne. Musimy pokonywać kilometry i kontrolować co będą robić nasi konkurenci.
6. Jacek Jurecki i Michał Trela w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski 2017 w nowym projekcie
Od rozpoczęcia Inter Cars Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2017 dzieli nas już tylko kilka dni, a rolę imprezy otwierającej po raz kolejny pełnić będzie Rajd Świdnicki Krause. 45. edycja imprezy zgromadzi na starcie 57 załóg, do których dołączą jeszcze 23 rajdówki zgłoszone w Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.
Na liście zgłoszeń pojawił się także duet Jacek Jurecki i Michał Trela, który potwierdził pełen sezon RSMP w Peugeocie 208 R2, a w Świdnicy dołączą do najliczniej obsadzonej Klasy 4 (łącznie 11 samochodów). II Wicemistrzowie Klasy 4 RSMP 2016 w tym sezonie obok walki w Klasie 4 i w „ośce” dołączą także do rywalizacji wśród zespołów sponsorskich. Wszystko to dzięki nowemu projektowi, jaka bielska załoga wspólnie z głównym sponsorem i firmą przygotowującą ich Peugeota 208 R2 przygotowała na sezon 2017 – Blachdom Plus EvoTech Rally Team. Do przedsięwzięcia dołączyli również Eko-Wtór Jakubiec, Albud Okna i Drzwi, Iwonex-Bud, ASC, Pokrycia Dachowe Pniok Sylwester oraz Buchti.pl Promotion.
Obok załogi Jurecki / Trela w Świdnicy zobaczymy całą czołówkę zeszłorocznej rywalizacji w 2WD, a w tym Dariusza Polońskiego i Tomasza Gryca w dwóch kolejnych Peugeotach, więc zapowiada się bardzo ciekawa rywalizacja na zaplanowanych na weekend 12 odcinkach specjalnych. Pierwsze sportowe emocje już w piątek od godziny 19:03 na widowiskowym SuperOSie w Świdnicy. Wyniki inauguracyjnej rundy i pierwszych tegorocznych zwycięzców poznamy w niedzielę około godziny 17:00 podczas oficjalnej ceremonii mety na świdnickim Rynku.
Jacek Jurecki: „Z ogromną radością mogę potwierdzić, że pojawimy się wspólnie z Michałem w pełnym cyklu RSMP 2017, a naszą bronią na odcinki specjalne będzie ponownie topowa rajdówka 2WD – Peugeot 208 R2. Dzięki wsparciu naszego głównego sponsora, firmy Blachdom Plus i stajni rajdowej EvoTech od Świdnicy włączamy się do walki wśród zespołów sponsorskich. Cały projekt Blachdom Plus EvoTech Rally Team wesprze także nasz nowy mocny partner z branży surowców wtórnych, firma Eko-Wtór Jakubiec oraz firmy kontynuujące z nami współpracę: Albud Okna i Drzwi, Iwonex-Bud, ASC, Pokrycia Dachowe Pniok Sylwester oraz Buchti.pl Promotion. Przed nami nowy sezon i jeszcze większe sportowe wyzwania, ale jesteśmy bardzo dobrze przygotowani. Mamy zespół oparty o bardzo silnych partnerów, świetnych mechaników i doskonały samochód, który mieliśmy okazję już dobrze poznać, więc z dużym optymizmem czekamy na Rajd Świdnicki.
Cieszę się, że stawka naszej klasy będzie tak mocna, i wymagająca, bo walka w takim gronie daje ogromną satysfakcje. Będzie to nasz pierwszy start w Świdnicy w Peugeocie, ale damy z siebie wszystko, żeby bardzo dobrym wynikiem rozpocząć ten sezon. To będzie bardzo ważny rok. Zapraszam wszystkich na odcinki i liczę na mocno zaciśnięte kciuki.”
Wiesław Bąk (EvoTech): „Będzie to dla naszej firmy bardzo pracowity sezon, pełen nowych wyzwań, ale jestem pewny, że również wielu doskonałych wyników. Współpraca z naszymi załogami i tak wyjątkowymi zawodnikami, jakimi również są Jacek i Michał to dla naszej firmy wyróżnienie i ogromna motywacja do bezustannego „podnoszenia poprzeczki”. Takim krokiem do przodu jest nasze coraz większe zaangażowanie w pracę z Peugeotami 208 R2 i założenie wspólnego zespołu. Patrząc na listę zgłoszeń pierwszej rundy RSMP myślę, że można być spokojnym o emocje w tym sezonie.
Mocna stawka „ośki”, a w tym siedem Peugeotów 208 R2, a do tego pięć zespołów zgłoszonych do klasyfikacji – w tym gronie przyjdzie nam się zmierzyć w najbliższy weekend w Świdnicy. Jacek już w zeszłym roku pokazał, że w 208-ce czuje się bardzo dobrze i jak jest groźnym rywalem. Każdemu kto śledzi wyniki ostatnich sezonów nie trzeba przedstawiać potencjału, jaki drzemie w tej załodze, a wierzymy mocno w to, że praca całego zespołu przyniesie kolejne sukcesy. Do zobaczenia w Świdnicy i zapraszam na strefę serwisową EvoTech.”
– – – – – – – – – – – –
W sezonie 2017 załogę Jacek Jurecki / Michał Trela wspierają: Blachdom Plus, EvoTech, Eko-Wtór Jakubiec, Albud Okna i Drzwi, Iwonex-Bud, ASC, Pokrycia Dachowe Pniok Sylwester oraz Buchti.pl Promotion.
7. Subaru Poland Rally Team testował przed Rajdem Świdnickim
Już dziśi rozpoczyna się pierwsza runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2017 – Rajd Świdnicki. Zespół Subaru Poland Rally Team w okolicach Kotliny Kłodzkiej testował ustawienia dwóch rajdowych Subaru Imprez STI, którymi wystartują Marcin Słobodzian i Mikołaj „Miko” Marczyk. Marcin Słobodzian pilotowany przez Jakuba Wróbla ma już za sobą pierwszy start w tym cyklu. Dla duetu Miko Marczyk – Sebastian Dwornik będzie to debiut na trasach RSMP. Obie załogi zostały zgłoszone w klasie Open N.
Marcin Słobodzian: W Świdnicy pierwszy raz będziemy mieli okazje na własnej skórze przekonać się jak to jest startować w pełni profesjonalnym zespole rajdowym. Nowi ludzie, samochód i wiele innych elementów, które składają się na ten start sprawia, że z pewnością nie będzie to łatwa i bezstresowa przejażdżka. Otrzymując taką szansę oczywiście chcemy się pokazać z jak najlepszej strony już od pierwszej rundy RSMP, ale pamiętamy też o naszym głównym celu w tym występie – mecie. Wprowadziliśmy wiele zmian w naszej jeździe i opisie, samochód jest perfekcyjnie przygotowany, a my postaramy się dobrze zaprezentować na odcinkach specjalnych. Nie celujemy w konkretne miejsce, ale z pewnością damy z siebie wszystko. Myślę, że mając tak doświadczony zespół i świetny samochód przede wszystkim chcemy sprawdzić się w nowym dla nas położeniu i zobaczyć jak sobie poradzimy. Od siebie oczekuję tempa, które będzie pewne, a zarazem szybkie i da dobre perspektywy na cały sezon. Osobiście chciałbym dobrze poczuć się w zespole, zgrać się i jak najwięcej wyciągnąć z tego startu.
Mikołaj „Miko” Marczyk: Rajd Świdnicki 2017 będzie moim pierwszym startem zarówno w RSMP jak i zespole Subaru Poland Rally Team. Zależy mi na tym, żeby podczas rajdu coraz lepiej poznawać samochód i czuć się w nim coraz swobodniej z każdym przejechanym kilometrem oesowym. Przede mną dość złożone zadanie, natomiast jest to spełnienie mojego marzenia i szansa, którą chciałbym właściwie wykorzystać. Moje nastawienie jest optymistyczne. Wiem, że samochód jest przygotowany perfekcyjnie, a zespół zadba o odpowiedni poziom wszystkich elementów potrzebnych do bezproblemowej jazdy. Moim głównym celem jest znalezienie się na mecie rajdu. W ten sposób poznam najlepiej Rajd Świdnicki, a na moje konto przybędzie największa możliwa ilość kilometrów w rajdówce. Jeżeli będę się czuł dobrze w aucie i zrozumiem jak takim Subarakiem należy podróżować, to jest szansa na progres w jeździe na przestrzeni rajdu. Osiągniecie tych dwóch celów sprawi, że mój pierwszy start w RSMP będę mógł uznać za udany 🙂
Partnerami Subaru Poland Rally Team w sezonie 2017 będą: Keratronik, Eneos, SJS, Rodax Budownictwo, Sfera 24, Braintri i Rożek Brokers Group.
45.Rajd Świdnicki-Krause rozpoczyna się w najbliższy piątek, 21 kwietnia o godzinie 18.00 od startu na Rynku w Świdnicy. Godzinę później rozpocznie się pierwszy odcinek specjalny rozgrywany na ulicach miasta. W sobotę zawodnicy pokonają siedem OS-ów usytuowanych w Górach Sowich, w niedzielę kolejne cztery. Łącznie zaplanowano ponad 135 km jazdy na czas. Trasa całej imprezy to 539 km. Metę przewidziano na świdnickim rynku około godziny 16.00.
inf.pras.