niedziela, 17 stycznia, 2021
Strona główna Aktualności Na mecie sezonu Dacia Duster ELF Cup

Na mecie sezonu Dacia Duster ELF Cup

Zakończył się pierwszy sezon serii Dacia Duster ELF Cup. Czas na podsumowania, także w zakresie jakości olejów i płynów, które były eksploatowane w rajdowych samochodach.

 2017.10.03_-01-_Na_mecie_sezonu_Dacia_Duster_ELF_Cup

Zawodnicy Dacia Duster ELF Cup wystartowali w pięciu rundach zaliczanych do Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych. Topografia tras wymagała odpowiedniego przygotowania pojazdów, tj. modyfikacji konstrukcji, zmian w oprogramowaniu sterującym pracą silnika i układu przeniesienia napędu na cztery koła, dobrania odpowiednich olejów i płynów eksploatacyjnych. Za te ostatnie odpowiadali specjaliści z koncernu TOTAL, którzy w sportach motorowych mają ogromne doświadczenie.

 2017.10.03_-02-_Na_mecie_sezonu_Dacia_Duster_ELF_Cup

Nasze know-how wynika z wieloletniego zaangażowania marek TOTAL i ELF w motorsport, od wyścigów motocyklowych i rajdów WRC po Formułę 1, a ostatnio także w rywalizację bolidów elektrycznych. W tym roku triumf święcił zespół Peugeot TOTAL, który w klasyfikacji generalnej Rajdu Dakar zajął wszystkie miejsca na podium” – mówi Andrzej Husiatyński, kierownik działu technicznego TOTAL Polska – „To właśnie na podstawie tych doświadczeń zestawiliśmy nasze produkty do pucharowej wersji Dacia Duster. Musieliśmy przy tym uwzględnić fakt, że zasiadali w nich kierowcy-amatorzy, którzy taktyki i techniki jazdy w ciężkim terenie dopiero się uczyli”.

 2017.10.03_-03-_Na_mecie_sezonu_Dacia_Duster_ELF_Cup

Wbrew pozorom skład wybranych produktów do Dacia Duster ELF Cup nie wymagał modyfikacji technicznej. Oznacza to, że nie różnią się one od tych oferowanych na sklepowych półkach czy w warsztatach samochodowych. I może z nich skorzystać każdy kierowca! Są to: ultranowoczesny i paliwooszczędny olej silnikowy wykonany w technologii syntetycznej ELF EVOLUTION Full-Tech FE 5W-30, półsyntetyczny olej do tylnych mostów TOTAL TRANSMISSION Dual 8 FE 80W-90, specjalny olej do skrzyń biegów koncernu Renault typu Super High Performance pn. TRANSELF NFP 75W-80, olej do wspomagania układu kierowniczego klasy Dexron III – ELFMATIC G3, syntetyczny płyn do układu hamulcowego ELF FRELUB 650 i gotowy do użycia płyn typu Long Life do układu chłodzenia COOLELF AUTO SUPRA -37 st. C.

Każda nasza aktywność w sportach motorowych, nawet tych na szczeblu lokalnym, jest dla nas okazją do przeprowadzenia kolejnych analiz i badań. W przypadku serii Dacia Duster ELF Cup jest to o tyle ciekawe, że produkty ELF stosowane są w fabrycznie nowych modelach tej marki” – dodaje Andrzej Husiatyński z TOTAL Polska – „Dysponujemy więc świetnym materiałem porównawczym w zakresie jakości przepracowanych olejów i płynów w wersjach cywilnych i tych zmodyfikowanych pod kątem ekstremalnych warunków panujących w rajdach terenowych. Będziemy wykorzystywać te dane w dalszych pracach nad udoskonalaniem naszych produktów”.

 2017.10.03_-04-_Na_mecie_sezonu_Dacia_Duster_ELF_Cup

Klasyfikacja generalna Dacia Duster ELF Cup 2017:

  1. Krzysztof Wicentowicz/Bartłomiej Boba (77 pkt.),

  2. Jan Kozioł/Piotr Greguła (60 pkt.),

  3. Wojciech Furman/Michał Augustyniak (55 pkt.),

  4. Konrad Sznajder/Tomasz Mroczek (54 pkt.),

  5. Magdalena Zając/Kazimierz Ruszel (47 pkt.),

  6. Tomasz Baranowski/Grzegorz Konczak (38 pkt.),

  7. Michał Kidacki/Romek Kiciński (10 pkt.),

  8. Dawid Urban/Daniel Siatkowski (6 pkt.)

  9. Katarzyna Makowska/Bartłomiej Makowski (0 pkt.)

Więcej informacji o TOTAL Polska można znaleźć tutaj:

www.total.com.pl

www.teamtotal.pl

www.facebook.com/totalpolska

inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Najlepszy film Rally and Race z 2020 roku, czyli rajdowe legendy na Torze Modlin

Początek roku to jednocześnie czas podsumowań. Przejrzeliśmy nasze archiwum i wybraliśmy najbardziej gorące materiały z ubiegłego roku...

Historia Skody w rajdach samochodowych

Historia tej marki w sporcie samochodowym jest niezwykle interesująca. Od mało udanej Octavii i Fabii WRC po...

Kto pojedzie w WRC2 w Rajdzie Monte Carlo 2021?

Podczas Rajdu Monte Carlo zaprezentują się tradycyjnie zawodnicy startujący w klasie WRC 2. Zatem przyjrzyjmy się stawce...

Mistrz Austrii zadebiutuje na trasach WRC

Hermann Neubauer wystartuję w Rajdzie Monte Carlo, pierwszej rundzie tegorocznej odsłony Mistrzostw Świata 2021. Zwycięzca łącznie dwudziestu rund...

Polskie BMW M3 na podbój rallycrossowych torów Wielkiej Brytanii

Mimo trudnego okresu i spowolnienia gospodarczego spowodowanego epidemią koronawirusa, na początku 2020 roku, w polskim warsztacie praca...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Wypadek Ogiera na testach do Rajdu Monte Carlo

Podczas testów przed Rajdem Monte Carlo siedmiokrotny Mistrz Świata miał poważny wypadek. Francuz wypadł z trasy i wpadł na kamienne zabudowania – samochód jest...

Mistrzowie Tarmaca z najniższej klasy z nowymi planami

Duet Papierscy Rally Team w tym sezonie zmieni dotychczasowo wykorzystywane Cinquecento na Citroena C1. Grzegorz i Izabela Papierscy po ponad pięciu latach spędzonych we Fiacie...

Zawodniczka Orlen Teamu przesiada się do Fabii R5

Adrienn Vogel startująca w barwach spółki PKN Orlen, w przyszłym sezonie zaprezentuję się za kierownicą Skody Fabii R5 Evo. Węgierka w rajdach samochodowych bierze czynny...

Klasa historyczna w Tarmac Masters

Według nieoficjalnych informacji w sezonie 2021 jedną z nowości w cyklu Marten Tarmac Masters będzie nowo utworzona klasa. Regulamin cyklu zostanie opublikowany na dniach, ale...