wtorek, 15 czerwca, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Rajdy Nie tylko za kółkiem – Kajetan Kajetanowicz prezentuje trening kierowcy rajdowego!

Nie tylko za kółkiem – Kajetan Kajetanowicz prezentuje trening kierowcy rajdowego!

Dla niektórych może być to zaskoczeniem, ale trening kierowcy rajdowego nie opiera się jedynie na pokonywaniu kolejnych kilometrów odcinków specjalnych i kręceniu kierownicą. Kajetan Kajetanowicz nie zostałby trzy razy z rzędu Mistrzem Europy, gdyby opierał się jedynie na doskonaleniu techniki jazdy. O wiele częściej można go spotkać na siłowni! 
Sprawny samochód i jego odpowiednie „wyczucie” to podstawa jazdy po zwycięstwo. Jednak jeśli chce się odnosić sukcesy i ścigać na najwyższym poziomie, trzeba zadbać o szczegóły. Aby utrzymać maksymalną koncentrację przez cały dzień trzeba być w doskonałej formie fizycznej. Nie ułatwia tego zadania jazda z wysokimi prędkościami po wąskich drogach, w temperaturze sięgającej często blisko 60 stopni Celsjusza w środku samochodu. Na sukces składają się niuanse i decyzje podejmowane w ułamku sekundy, które przy dużym wysiłku wymagają odpowiedniego przygotowania, dlatego Kajetanowicz codziennie pracuje pod okiem trenera personalnego.
– Przeciążenia i temperatura w samej rajdówce często bywają ogromne. Do tego dochodzi wysokie tętno, które występuje u kierowcy. Wystarczy powiedzieć, że podczas zaledwie jednego dnia rajdu spalam między 4500 a 6000 kalorii. Bez odpowiedniego przygotowania nie byłbym w stanie utrzymać koncentracji na odpowiednim poziomie przez cały czas. Dlatego poza zwykłym treningiem w samochodzie, tak ważna jest dla mnie praca wykonana z trenerem – mówi kierowca LOTOS Rally Team.
Kajetanowicz uwielbia wyzwania i nie lubi się nudzić podczas treningu, dlatego każde z jego zajęć wygląda inaczej. Wykorzystanie do ćwiczeń gumy czy drabinek to coś normalnego. Jednak trening z piłeczkami tenisowymi i trickboardem już tak często na siłowni widywany nie jest. Jednak najciekawszym elementem zajęć Kajetanowicza będzie chyba symulowanie prowadzenia samochodu z zasłoniętymi oczami, z głosem pilota w tle. A to wszystko na najwyższych obrotach! Każdy element zajęć jest przemyślany i skupia się wokół tego, by poprawić ogólną sprawność fizyczną i wydolność, która jest tak ważna podczas kierowania samochodem rajdowym.
– Sprawność ruchowa za kierownicą samochodu rajdowego, wbrew powszechnej opinii jest bardzo istotna. Stąd wybór bardzo zróżnicowanych i nietypowych ćwiczeń, które mają na celu udoskonalenie psychomotoryki i wykorzystania wszystkich możliwości organizmu człowieka potrzebnych podczas ekstremalnej jazdy samochodem. Wszystko sprowadza się do tego, by podczas treningu odtworzyć i wyolbrzymić warunki zbliżone do tych, które występują podczas prowadzenia rajdówki. Dlatego wykonujemy ćwiczenia koordynacyjne wykorzystując mięśnie głębokie, na bardzo wysokim tętnie. Często dokładamy elementy, które mają mnie rozproszyć. W takich  mało sprzyjających sytuacjach, symulujemy utrzymanie koncentracji na najwyższym poziomie. Od wielu lat wszystko, to co robię ma sprawić bym był jeszcze szybszy za kierownicą – podkreśla drugi najszybszy kierowca WRC2 2019, Kajetan Kajetanowicz.
Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS, a także Delphi Technologies, Driving Experience oraz Pirelli.
inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

4 Runda SMT 2021 – Action & Crash by JVHD

W niedzielę wieczorem zaprezentowaliśmy Wam na gorąco wyniki i on-board z 4 SMT 2021. Dziś podsyłamy video...

2. Marten Rajd Strzeliński za nami

W miniony weekend zakończył się 2. Marten Rajd Strzeliński, który zainaugurował tegoroczny cykl MSP Rally Trophy. Poza...

Krzysztof Romanowski wygrywa Drift Open w Debrznie.

Za nami emocjonująca inauguracje sezonu Drift Open w Debrznie. W klasie Masters - najwyższej w DO niepokonany...

Oliver Solberg – wygrana we Włoszech, wyjazd do Kenii!

Kariera młodego zawodnika jaśnieje coraz bardziej. Wicemistrz ERC z 2020 roku ma za sobą kolejny, bardzo udany...

Mercedes kończy śrubowanie swoich rekordów

Miniony weekend był dla stajni Mercedesa jednym z najgorszych w ostatnich miesiącach. Po wtopie w Monako, z...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Rajd Monte Carlo 2021: Szykana i tablica w miejscu wypadku Tanaka

Podczas tegorocznej edycji Rajdu Monte Carlo organizatorzy przewidzieli kilka ważnych zmian. Jedną z nich są specjalne środki ostrożności w miejscu ubiegłorocznej kraksy Tanaka. W tym...

Jakub Brzeziński wraca do ścigania i wsiada do Rally4!

„Colin”, czyli Jakub Brzeziński, po roku przerwy od regularnych startów wraca w wielkim stylu. Mistrz Polski w klasie 4WD opowiedział nam o swoich szczegółowych...

Kto i czym pojedzie w RSMP, czyli co już wiemy o roszadach wśród polskich kierowców

Sezon RSMP 2021 rusza za nieco ponad trzy miesiące, ale niektórzy kierowcy już przedstawili swoje częściowe plany na tegoroczny rok zmagań w krajowym czempionacie. Adrian...

Mariusz Pelikański wraca za kierownicę – pojedzie w Wałbrzychu autem wybranym przez… kibiców

Mariusz Pelikański, mistrz Peugeot Cup z sezonu 2003 wystartuję podczas jednej z amatorskich imprez organizowanych przez grupę Walim Rajdowy. Znanego „Pelikana” zobaczymy na Wałbrzyskim...