Nieudane lądowanie

  • Hubert Ptaszek i Maciek Szczepaniak nie kończą Rajdu Portugalii po zbyt mocnym lądowaniu na jednej z hop
  • Kris Meeke utrzymuje prowadzenie i wygrywa rajd
  • Maciej Szczepaniak, w związku z bólem pleców, zostaje przewieziony do szpitala, gdzie badania potwierdziły uraz pleców

0b8766d8-376a-476c-9a1c-c9e270d9dc98

Hubert Ptaszek i Maciek Szczepaniak nie ukończyli sobotniego etapu Rajdu Portugalii z powodu awarii przedniego dyferencjału, jednak dzięki systemowi Rally2 zdecydowali się oni powrócić dziś na trasę, by zbierać kolejne doświadczenia.

Załoga The Ptock Team rozpoczęła niedzielne zmagania od ósmego czasu na szesnastym odcinku specjalnym z niewielką stratą do znacznie bardziej doświadczonych rywali. Podczas pierwszego przejazdu próby Fafe Polacy znaleźli się nawet oczko wyżej, jednak ważniejsze od czasu na mecie okazało się lądowanie na jednej z hop. Skoda Fabia R5 mocno dobiła do ziemi, przez co Maciek Szczepaniak poczuł ból i wstrzymał dyktowanie. Na mecie okazało się, że nie były to tylko chwilowe problemy, przez co załoga podjęła decyzję o wycofaniu się z dalszej jazdy, a Maciek trafił do szpitala, gdzie szczegółowe badania potwierdziły uraz pleców.

3f9979ba-3c72-4dc5-8ad5-39d923a82b7f

Hubert Ptaszek: – Zaczęliśmy dziś nieźle, jednak odcinek Fafe okazał się pechowy. Po lądowaniu na mniejszej hopie w pierwszej połowie odcinka Maciek poczuł ból i po odcinku zdecydowaliśmy się natychmiast wycofać z rajdu. Maciek trafił do szpitala i gdzie przeszedł szczegółowe badania.

4dd2671c-8c1a-43b8-93b6-8c95edcf9b3a

Maciej Szczepaniak– Niestety uszkodziłem kręgosłup na hopie na oesie Fafe. Dość kuriozalne jest to, że na pierwszej, znacznie mniej spektakularnej. Dziękuje wszystkim za wsparcie! Po odpoczynku będzie pora na rehabilitację i powrót do formy. Wracając do samego rajdu, to pomimo awarii Skody i pilota, Hubert pojechał świetny rajd, a niektóre odcinki wręcz lepiej niż świetnie, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę jego niewielkie doświadczenie. Patrząc na postępy, jakie robi myślę, że już w niedalekiej przyszłości może zafundować wszystkim wiele radości.
90891044-6a06-4e18-abb4-3f27c58b9f93

Ciekawostki Rajdu Portugalii

  • Pierwsza edycja rajdu odbyła się w roku 1967, natomiast w kalendarzu mistrzostw świata portugalska runda zawitała dokładnie 6 lat później podczas inauguracji tego cyklu
  • Rajd Portugalii stracił swoje miejsce w kalendarzu po sezonie 2001, gdy katastrofalna pogoda całkowicie zepsuła widowisko
  • W harmonogramie jubileuszowej 50. edycji rajdu znalazł się nowy, niemalże 2-kilometrowy odcinek uliczny w centrum Porto, który kierowcy pokonają dwukrotnie na koniec piątkowej pętli
  • Kamienie i głębokie koleiny wprowadzą element hazardu w drugich przejazdach danego oesu – zespoły będą musiały rozważyć podniesienie zawieszenie, celem uniknięcia uszkodzeń mechanicznych
  • W roku 2009 na trasie Rajdu Portugalii doszło do spektakularnego wypadku Jari-Matti Latvali. Fin rolował swoim Focusem RS WRC 17 razy!
  • Sebastien Ogier stanie przed szansą wyrównania rekordu liczby zwycięstw (pięć) należącego do Markku Alena

inf.pras.