Nikita Mazepin „wrócił” do F1. Zabawna wpadka stacji Sky Sports

Nikita Mazepin
Nikita Mazepin

Nikita Mazepin „wrócił” do F1 za sprawą grafika stacji Sky Sports. Na plakacie promującym Grand Prix USA wstawiono sylwetkę rosyjskiego kierowcy do której wklejono głowę Kevina Magnussena. Jeden szczegół zdradził błąd grafika.

Nikita Mazepin pojawił się na plakacie promującym kolejny wyścig F1 – Grand Prix USA. Stacja Sky Sports przygotowała baner promujący wydarzenie. Pojawiła się na nim amerykańska flaga oraz trzech kierowców: Max Verstappen, Mick Schumacher oraz Kevin Magnussen.

Przeczytaj koniecznie: Nikita Mazepin wkracza na drogę sądową

Obecność ostatniego kierowcy wywołała spore kontrowersje, ponieważ szybko okazało się, że grafik brytyjskiej stacji wykorzystał zdjęcie Nikity Mazepina i dokleił do niego głowę Duńczyka. Można zauważyć, że na kombinezonie kierowcy znajduje się logo Uniwersytetu w Moskwie.

Plakat GP USA w F1 przygotowany przez Sky Sports
Plakat GP USA w F1 przygotowany przez Sky Sports

Nie mówiąc już o tym, że na obu kombinezonach widnieje logo firmy Uralkali, która przestała być sponsorem zespołu Haas w tym sezonie ze względu na powiązania z rosyjskim reżimem. Najwidoczniej grafik wykorzystał zdjęcia kierowców z sezonu 2021.

Zobacz: Clarkson ostro krytykuje Mazepina

Ta wpadka mocno rozbawiła Nikitę Mazepina. Rosyjski kierowca, który od początku tego sezonu nie jest już częścią amerykańskiego zespołu skomentował zdarzenie za pośrednictwem rosyjskiej agencji prasowej RIA Novosti.

„Jak to zobaczyłem, to mocno się roześmiałem. Wystarczy popatrzeć na logotypy Haasa, nadal jest tam widoczne logo Uralkali. Z jednej strony boli mnie, że ucięli mi głowę. Z drugiej strony, cieszy mnie, że nadal jestem w F1. Duszą i ciałem” – podsumował Nikita Mazepin.

Wpadka brytyjskich grafików jest trudna do zrozumienia, ponieważ każdy zespół F1 udostępnia mediom pakiet zdjęć prezentujących kierowców w różnych pozycjach. Stacja Sky Sports nie skomentowała, dlaczego nie skorzystała z aktualnych zdjęć z 2022 roku dostępnych w darmowych bazach dla mediów.