wtorek, 28 listopada, 2023
42 numer w sklepie online, dostawa GRATIS
Strona głównaNA TOPIENordschleife przejdzie największą modernizację w historii

Nordschleife przejdzie największą modernizację w historii

To już oficjalna informacja, tor Nordschleife wkroczy w XXI wiek! Spółka zarządzająca „Zielonym Piekłem” zainwestowała około 11 milionów euro w rozwój infrastruktury bezpieczeństwa. Na całej długości toru pojawią się kamery i system sztucznej inteligencji.

Bez cienia wątpliwości, północna nitka Nurburgringu to jeden z najbardziej podniecających obiektów na świecie… Pokonując tor w sportowym tempie trudno o chwilę wytchnienia, a różnice wysokości, krawężniki i bariery znajdujące się tuż obok trasy zapewniają nie lada emocje. Nie bez kozery mówi się, iż Nordschleife jest też jednym z najniebezpieczniejszych torów na świecie. Ta kwestia ma się jednak zmienić, a proces modernizacji już wystartował!

Beneficjentami zmian będą wszyscy użytkownicy obiektu – zarówno amatorzy podczas sesji typu trackdays, jak i profesjonalni zawodnicy startujący w najważniejszych czempionatach. Według zarządu obiektu, przebudowa będzie długotrwała, i zakończy się za około dwa lata.

fot. Nurburgring – oficjalny profil Facebook

AI na pomoc sędziom i zawodnikom

Na czym polegać mają zmiany? Na pełnym odcinku 21 kilometrów Nordschleife pojawią się specjalne maszty z kamerami HD. Równocześnie stworzona zostanie sieć światłowodów i kabli zasilających infrastrukturę. Przy bandach pojawią się też tablice ledowe informujące o ewentualnych zagrożeniach i poleceniach sędziów, które znamy na przykład z Toru Poznań.

Zobacz też: Twórcy Grand Theft Auto wygrali 24 Hours of Nurburgring

Za cały projekt odpowiedzialna jest firma Fujitsu. Przez ostatnie dwa lata trwały intensywne testy urządzeń w sekcji „Döttinger Höhe” (między partią Galgenkopf i torem Grand Prix). Ciekawostką ma być wykorzystanie sztucznej inteligencji, która sama wykrywać ma m.in. wypadki, kolizje, zmiany pogody czy obecność zwierząt. Wykorzystanie AI pozwoli sędziom na podejmowanie znacznie szybszych decyzji i lepszą kontrolę nad przebiegiem wyścigu. Przez ostatnie dwa lata sztuczna inteligencja nauczyła się już rozróżniać samochody, ludzi, zwierzęta, kępki trawy i zabrudzenia asfaltu oraz zmiany pogody, w tym opady deszczu.

Pełen komunikat prasowy znajdziecie na oficjalnej stronie internetowej toru Nurburgring.

Carlo Abarth
Carlo Abarth
31 marca 1949 roku założyłem przedsiębiorstwo motoryzacyjne sygnowane własnym nazwiskiem. Stworzyłem dziesiątki świetnych, pełnych duszy samochodów... A dzisiaj piszę dla Rally and Race. Nie tylko o maszynach z emblematem skorpiona na masce.

NOWOŚCI

Peugeot 208 Rallye do kupienia tylko w jednym salonie na świecie

Peugeot 205 Rallye był ogromnym sukcesem sprzedażowym, który zaskoczył samego producenta. Zaprezentowany w 1988 roku samochód miał...

Yaris Cup – całkowicie nowa klasa w polskim Rallycrossie

W sezonie 2024 zadebiutuje zupełnie nowa klasa w Mistrzostwach Polski Rallycross. Będzie to Yaris Cup. Pucharowa klasa...

Barbórka Bis z nowymi lokalizacjami

Tydzień po 61 Rajdzie Barbórka odbędzie się Rally Barbórka Bis dla kierowców amatorów. Wydarzenie będzie organizował Witold...

Rajdy kontra wyścigi – akcja roku FIA

W RALLY and RACE kochamy jednakowo rajdy i wyścigi. Zdarza się jednak, że trzeba wybrać jedno z...

61 Rajd Barbórka na żywo w TVN Turbo – harmonogram relacji

Tegoroczna edycja 61. Rajdu Barbórka ponownie będzie transmitowana na żywo. Jednak nie wszystkie odcinki. Będą trzy wejścia...

NAJPOCZYTNIEJSZE