Polski Związek Motorowy opublikował wyjaśnienie zasad rejestracji samochodów do rajdów. Nowe przepisy o ruchu drogowym wymusiły zmiany także w przepisach wewnętrznych w rajdach mistrzostw polski. PZM do opublikowanych dokumentów opublikował dzisiaj opis nowych zasad.
Tak jak opisywaliśmy przed kierowcami i zespołami spore zmiany i formalności, aby można było wystartować w sezonie 2025. Nowa książka samochodu sportowego, przegląd pod okiem delegatów PZM, a później finalnie przegląd na normalnej Stacji Kontroli Pojazdów.
Kolejność działań, aby zarejestrować auto do rajdów samochodowych zgodnie z nowymi przepisami i zasadami PZM:
- Uzyskać Książkę Samochodu Sportowego (KSS) PZM,
- Przejść Sezonowe Badanie Kontrolne (SBK) PZM, w czasie którego zostanie wydana KSS PZM,
- Przejść Badanie co do zgodności z warunkami technicznymi na Stacji Kontroli Pojazdów (SKP),
- Zarejestrować samochód rajdowy czasowo na okres 1 roku w organie rejestrującym.
Zobacz także: Wiemy coraz więcej o rejestracji auta sportowego. Proces będzie coroczny
Formularz zgłoszeniowy do nowego KSS PZM: LINK DO FORMULARZA
W praktyce wygląda to tak:
„Należy mieć na uwadze, że wykorzystanie samochodu rajdowego jest ograniczone do celu w jakim został zbudowany tj. możliwość udziału w imprezach sportowych i przemieszczanie się po oficjalnych odcinkach dojazdowych w ich trakcie. Ponadto, ustawodawca zawarł w nowych przepisach wymóg, który zakłada od kierowcy samochodu rajdowego posiadanie licencji kierowcy PZM, co wpływa na rywalizację w ramach Amatorskich Imprez Samochodowych. Informacje w tej sprawie zostały opublikowane w osobnym artykule.”
W kolejnych informacjach spodziewamy się więc potwierdzenia wyraźnego rozłączenia rajdów amatorskich i rajdów profesjonalnych poprzez rozróżnienie pomiędzy kierowcą, a zawodnikiem oraz samochodem seryjnym i samochodem sportowym.