Nowa wyścigówka Subaru na sezon 2025

Fot. Subaru

Subaru zaprezentowało odświeżoną wersję swojego modelu BRZ GT300, który ma pomóc japońskiemu producentowi odzyskać tytuł w niższej klasie serii Super GT, ostatnio zdobyty w 2021 roku. Nowy pojazd został zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Tokio, zaskakując fanów nowoczesnymi rozwiązaniami aerodynamicznymi oraz efektowną dwukolorową stylistyką.

Odświeżona konstrukcja i zmiany techniczne

Nowa wyścigówka Subaru została wyposażona w szereg udoskonaleń, które mają poprawić jej osiągi oraz niezawodność. Główne zmiany obejmują:

  • zwiększoną sztywność nadwozia dzięki nowej klatce bezpieczeństwa spełniającej międzynarodowe standardy FIA,
  • ulepszoną aerodynamikę, która ma zapewnić większy docisk oraz mniejsze opory powietrza,
  • większe możliwości zmiany ustawień, co pozwoli na maksymalne wykorzystanie opon.

Prezes STI, Hiromi Tamo, wyraził optymizm wobec nowego projektu: „W zeszłym roku nie udało nam się osiągnąć zwycięstwa, a błędy i problemy techniczne sprawiły, że sezon był bardzo trudny. W tym roku dokładnie przeanalizowaliśmy wszystkie problemy i wprowadziliśmy rozwiązania, które zwiększają przewidywalność auta. Jestem przekonany, że odzyskamy tytuł mistrzowski”.

Niezmieniony skład kierowców

Za kierownicą Subaru BRZ GT300 ponownie zasiądą Takuto Iguchi i Hideki Yamauchi. W ubiegłym sezonie duet ten zajął 16. miejsce w klasyfikacji generalnej GT300, z najlepszym wynikiem w postaci piątej pozycji. W sezonie 2025 obaj kierowcy będą mieli do dyspozycji samochód obuty w opony Dunlop, a zespołem nadal kierować będzie Masahiro Ozawa.

Działania Subaru na innych frontach

Subaru kontynuuje także swoje zaangażowanie w inne serie wyścigowe. W 2025 roku producent powróci na tor Nürburgring Nordschleife, wystawiając w 24-godzinnym wyścigu model WRX NBR Challenge, który odniósł zwycięstwo w ubiegłorocznej edycji wyścigu. Skład kierowców również pozostanie bez zmian: Carlo van Dam, Tim Schrick, Kota Sasaki i Rintaro Kubo.

Fot. Subaru

Ponadto Iguchi i Yamauchi wezmą udział w programie Super Taikyu w klasie ST-Q, gdzie będą rywalizować za kierownicą modelu WRX S4 High Performance X Future Concept. Pojazd ten, zasilany paliwem neutralnym pod względem emisji węgla, zadebiutował w połowie zeszłego sezonu.

Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.