Nowe linie opon Dunlop dla wyścigów długodystansowych debiutują na torze Silverstone

Na nadchodzący sezon Dunlop przygotował nową linię opon do pojazdów startujących w klasach LMP1, LMP2 i GT. Kierowcy sprawdzą możliwości ogumienia w trakcie rund otwierających Europejską Serię Le Mans (ELMS) oraz Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC) na torze Silverstone (16 i 17 kwietnia).

 Nowe linie opon Dunlop dla wyścigów długodystansowych debiutują na torze Silverstone (1)

Podczas czterogodzinnego wyścigu ELMS na słynnym brytyjskim obiekcie, 19 zespołów będzie konkurować na oponach Dunlop. Dodatkowo wystartuje na nich aż 10 z 14 zespołów klasy LMP2. W kategorii LMGTE wykorzystywana jest opona kontrolna, którą Dunlop dostarcza wraz ze wsparciem technicznym dla ośmiu zespołów ścigających się samochodami: Ferrari, Porsche i Aston Martin.

W sześciogodzinnym wyścigu WEC rozgrywanym na torze Silverstone marka Dunlop będzie reprezentowana w każdej z czterech klas, przy czym wybrało ją wszystkie 11 zespołów startujących w kategorii LMP2. W klasie LMP1 na oponach znanego producenta pojadą trzy auta. Ogumienie Dunlopa wybrały również trzy ekipy po raz pierwszy ścigające się samochodami Aston Martin w klasie GT.

Od końca sezonu 2015 aż do ostatnich dni marca zespoły wyścigowe testowały wspólnie z Dunlopem nowe produkty. Jako ostatnie w rozbudowanym programie testowym zostały sprawdzone opony dla klasy LMP2 przeznaczone na nawierzchnię suchą i pośrednią. Możliwości ogumienia zostały zweryfikowane przez zespół Oak Racing na torze im. Paula Ricarda.

 Nowe linie opon Dunlop dla wyścigów długodystansowych debiutują na torze Silverstone (2)

Mike McGregor, starszy inżynier Dunlopa powiedział, że„w bieżącym roku debiutuje więcej nowych opon Dunlop niż w latach ubiegłych. Wróciliśmy do klasy LMP1 i prezentujemy pełną nową linię dla klasy LMP2. Ponadto dostosowujemy się do zróżnicowanych wymagań klasy GT, dla której dostarczamy tzw. opony zastrzeżone, opracowane specjalne dla Astona Martina na potrzeby wyścigów WEC, oraz zupełnie inną konstrukcję dla ELMS, gdzie musimy zadbać o równoważność parametrów dla trzech różnych producentów.”

Reakcje zespołów i kierowców po próbach były bardzo pozytywne, dlatego z zainteresowaniem będziemy obserwować postępy zespołów w maksymalizacji osiągów nowych specyfikacji” – dodał przedstawiciel marki.

Czterogodzinny wyścig Europejskiej Serii Le Mans rozpocznie się w sobotę 16 kwietnia o 14:30.

Listę startujących zespołów, w tym wspieranych przez Dunlopa, można znaleźć pod adresem http://www.europeanlemansseries.com/en/4-hours-of-silverstone-2016/entry/6/0?race=112&year=2016 .

Sześciogodzinna runda Silverstone rozgrywana w ramach Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA rozpocznie się w niedzielę 17 kwietnia o godz. 12.

Listę startujących zespołów, w tym zespołów Dunlopa, znajduje się na stronie http://www.fiawec.com/races/6-hours-of-silverstone/official-entry-list.html .

Długodystansowe Mistrzostwa Świata FIA (WEC)

Opony Dunlop na sezon 2016

LMP1 – tzw. opony zastrzeżone – pełny asortyment na wszystkie warunki

  • Po czteroletniej przerwie Dunlop wraca do wyścigów w klasie LMP1.

  • Marka dostarczy wyposaży w ogumienie dwa samochody zespołu Rebellion Racing i jeden Bykolles Racing Team CLM.

  • Liczba opon dozwolonych podczas sześciogodzinnego wyścigu: 10 kompletów oraz dwie pojedyncze opony.

Dunlop opracował nowe ogumienie dla powyższych zespołów i będzie kontynuował pracę nad ich rozwojem przez cały rok. Choć liczba opon na każdy wyścig jest ograniczone, w kolejnych startach można wprowadzać zmiany w specyfikacji produktu.

 Nowe linie opon Dunlop dla wyścigów długodystansowych debiutują na torze Silverstone (3)

LMP2 – Specyfikacja opon (miękka, średnia, średnia plus, pośrednia, na mokrą nawierzchnię)

  • Otwarta konkurencja opon.

  • Wszystkie 11 zespołów startujących na Silverstone wybrało opony Dunlopa.

  • Dwie z trzech suchych specyfikacji zostały wybrane na każdą imprezę.

  • Miękka i średnio sucha opcja została wybrana na Silverstone.

  • Liczba opon dozwolonych podczas sześciogodzinnego wyścigu: siedem kompletów oraz dwie pojedyncze opony.

Linia dla klasy LMP2 jest całkowicie nowa – oferuje jeszcze wyższe osiągi niż w sezonie 2015, przy szerszym zakresie temperatur roboczych i poprawionej stabilności. Dzięki temu możliwe było zastosowanie opon miękkich i średnich na torze Silverstone zamiast średnich i średnich plus jak w sezonie 2015.

 WEC OFFICIAL TEST  HTTT circuit Paul Ricard 25/03/2016 Photo CLEMENT MARIN

LMGTE Pro – tzw. opony zastrzeżone – pełny asortyment na wszystkie warunki

  • Produkt na zamówienie Aston Martin Racing.

  • Dwa samochody w zespole.

  • Liczba opon dozwolonych podczas sześciogodzinnego wyścigu: 10 kompletów oraz dwie pojedyncze.

Linia opon dla LMGTE Pro będzie rozwijana przez cały sezon.

LMGTE Am – Specyfikacja opon (miękka, średnia, średnia plus, pośrednia, na mokrą nawierzchnię)

  • Jeden pojazd.

  • Wymagania techniczne na cały sezon będą określane przez aktualną specyfikację LMGTE.

  • Liczba opon dozwolonych podczas sześciogodzinnego wyścigu: 10 kompletów oraz dwie pojedyncze.

Linia opon dla LMGTE Am pozostaje niezmienna od wyścigu w Silverstone do końca sezonu.

 WEC OFFICIAL TEST  HTTT circuit Paul Ricard 25/03/2016 Photo CLEMENT MARIN

Europejska Seria Le Mans

Opony Dunlop w sezonie 2016

LMP2 – specyfikacja opon (miękka, średnia, średnia plus, pośrednia, na mokrą nawierzchnię)

  • Otwarta konkurencja opon – 14 samochodów w klasie.

  • 10 zespołów startujących na torze Silverstone wybrało opony Dunlop.

  • Dwie z trzech suchych specyfikacji zostały wybrane na każdą imprezę.

  • Miękka i średnia opcja na suche warunki zostały wybrane dla Silverstone.

  • Liczba opon dozwolonych podczas czterogodzinnego wyścigu: pięć kompletów oraz dwie pojedyncze.

Linia opon na LMP2 jest identyczna jak ogumienie przygotowane na zawody WEC. Zróżnicowane warunki w Europie, niższe temperatury oraz poszerzony zakres temperatur roboczych sprawią, że opcje miękka i średnia będą częściej wybierane podczas ELMS.

LMGTE – klasa w całości należąca do Dunlopa (średnia, średnia plus, pośrednia, mokra)

  • Opony jednej marki dla wszystkich trzech producentów reprezentowanych w wyścigu.

  • Liczba opon dozwolonych podczas czterogodzinnego wyścigu: nieograniczona.

  • Pośrednia opona wprowadzona na sezon 2016.

  • Linia opon tzw. zastrzeżonych na sezon 2016 – nadzorowane użytkowanie i większe osiągi.

ELMS LMGTE Pro to zupełnie nowa linia opon na sezon 2016, zaprojektowana specjalnie dla wyścigów ELMS. Szczególny nacisk położono na osiągi i stabilnoś

. Wprowadzenie opony pośredniej zmniejszy koszty ponoszone przez zespoły i poszerzy strategiczne możliwości podczas wyścigów w zmiennych warunkach pogodowych.

 WEC OFFICIAL TEST  HTTT circuit Paul Ricard 25/03/2016 Photo CLEMENT MARIN

Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym z wiodących światowych producentów opon klasy high i ultra high performance, z imponującą historią sukcesów i rekordów w sportach motorowych. Bogate doświadczenie firmy w dziedzinie wyścigów opiera się na ciągłym rozwoju innowacyjnych technologii projektowania i produkcji opon
do codziennej jazdy.

Opony Dunlop znalazły się na wyposażeniu motocykla, który wygrał pierwsze mistrzostwo klasy 500cc w 1949 r. i zdominowały
tę serię w kolejnych dekadach. W 1991 roku motocykl z oponami Dunlop wygrał trzy kolejne tytuły World Superbike,
a w 2008 roku Marco Simoncelli zdobył dwusetne z kolei zwycięstwo dla marki w klasie GP 250cc – serii, w której Dunlop zwyciężył 17 Mistrzostw Świata. W 2010 r. Dunlop został wyłącznym dostawcą opon dla serii Moto2 i Moto3, a we współpracy
z Doma w dalszym ciągu dostarcza opony dla dwóch najważniejszych wyścigów wspierających MotoGP w sezonie 2015 i kolejnych.

Wyścigi endurance to obszar zdominowany przez zespoły i motocyklistów Dunlop. Od 2002 roku marka zdobyła dziewięć z jedenastu Mistrzostw Świata Endurance. Dunlop zdobył wszystkie ważniejsze tytuły w świecie wyścigów motocyklowych
– od mistrzostw świata klasy GP po wyścigi TT na Wyspie Man, od wyścigów World Superbike i Supersport aż po World Endurance, osiągając podobne sukcesy w motocrossie i innych mistrzostwach w jeździe terenowej.

Najnowsze opony drogowe Dunlop są montowane na motocyklach wiodących producentów takich jak Honda, Kawasaki, KTM, Ducati, Harley-Davidson i Suzuki.

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie. Firma zatrudnia 66 tys. osób i wytwarza swoje wyroby
w 49 zakładach w 22 krajach na świecie. Posiada dwa Centra Innowacji w Akron, w stanie Ohio i Colmar-Berg, w Luksemburgu, które dostarczają najnowocześniejszych rozwiązań w zakresie produktów i usług, będących wyznacznikiem standardów
i technologii w przemyśle. Więcej informacji na temat Goodyear i produktów firmy znajduje się na stronie www.goodyear.com/corporate. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A., która jest największym tego typu zakładem w Europie, zatrudniającym prawie 3 tys. osób.

inf.pras.