Odkąd z mistrzostw świata wycofał się Citroen, w stawce pozostały tylko trzy fabryczne zespoły. Jednak niebawem sporo może zmienić, ponieważ kolejne marki są zainteresowane występami fabrycznych zespołów w WRC. Jest tylko pewien warunek.
Aktualnie w stawce znajdują się ekipy Toyoty, Hyundaia oraz Forda, który wspiera M-Sport. Promotorzy WRC oraz FIA postanowili zachęcić kolejnych producentów poprzez wprowadzenie do rajdów samochodów hybrydowych. Królewska klasa WRC została zastąpiona autami Rally1. Wszystkie trzy zespoły przygotowały własne konstrukcje, a tymczasem kolejne marki są zainteresowane akcesem do tego światka.
Zagraniczne źródła donoszą, że spore zainteresowanie dołączeniem do mistrzostw świata wykazują takie marki jak Alpine, Skoda czy Grupa Stellantis zrzeszająca w swoich szeregach całkiem sporo marek motoryzacyjnych (Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Vauxhall), z których wiele ma sportowe DNA w swojej historii.
Zobacz: FIA dokłada nową kategorię do rajdowej piramidy. Czas na elektryki!
Producenci naciskają coraz bardziej na wprowadzenie przepisów technicznych pod kątem samochodów elektrycznych. Najbardziej aktywne w tym temacie jest Alpine, które zadeklarowało przygotowanie własnej konstrukcji napędzanej elektrycznie. Przedstawiciele francuskiej marki czekają najpierw na oficjalny ruch organizatorów w tej kwestii.
Skoda jest zainteresowana topową kategorią rajdową, ale aktualnie jest zaangażowana na poziomie Rally2. Już w najbliższy weekend na trasach Rajdu Bohemii zadebiutuje trzecia generacja Fabii RS. Z kolei Grupa Stellantis organizuje w Niemczech markowy puchar z udziałem elektrycznej Corsy e-Rally.
Aktualne przepisy mają obowiązywać do 2024 roku, a tymczasem dyrektor rajdowy FIA zapowiedział, że nowe regulacje pokryją w większości aktualne zasady. To raczej niemożliwe, żeby pełna elektryfikacja rajdówek nastąpiła już w 2025 roku. FIA zapowiada jednak kolejne spotkania z producentami, w celu wypracowania regulacji zachęcających do wprowadzenia nowych marek w WRC.