wtorek, 4 października, 2022
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaAktualnościNowy, elektryczny rekord okrążenia na Nordschleife!

Nowy, elektryczny rekord okrążenia na Nordschleife!

Oficjalnie, Nordschleife zyskało nowego, elektrycznego króla! Lars Kern, kierowca rozwojowy Porsche pobił rekord okrążenia „zielonego piekła” wśród samochodów elektrycznych. Taycan Turbo S okazał się szybszy od Tesli S Plaid o… 2 sekundy!

Na wstępie warto wyjaśnić oczywiste wątpliwości, które pojawiają się już na pierwszy rzut oka po zapoznaniu się z oficjalną fotorelacją lub nagraniem z przejazdu. Po pierwsze, nitkę Nordschleife pokonywały wcześniej znacznie mocniejsze pojazdy elektryczne. Był to między innymi naprawdę szalony prototyp Volkswagena – ID.R. Pięć minut sławy zyskał też chiński NIO EP9. Nie są to jednak konstrukcje produkowane i dystrybuowane masowo, dlatego też nie zostały uwzględnione w klasyfikacji. Po drugie, omawiamy przypadek rekordu w klasie seryjnych samochodów elektrycznych. Skąd więc… klatka bezpieczeństwa, która nie jest w końcu standardowym wyposażeniem Taycana? Tu konieczny był wyjątek. Próba oficjalnego bicia rekordu zobowiązuje producentów do zadbania o bezpieczeństwo kierowcy testowego. Porsche zapewniło jednak (przy potwierdzeniu ze strony kontrolerów TUV), iż waga pojazdu została zachowana. Poza tym, Taycan Turbo S został wyposażony w wyczynowe ogumienie.

fot. newsroom.porsche.com

O grubość elektrycznego lakieru

Lars Kern pokonał nitkę „zielonego piekła” w czasie 7:33:350. Udało mu się o przeszło… dwie sekundy wyprzedzić wcześniejszego rekordzistę, Teslę S Plaid. Amerykański gigant miał ponoć dokonać „niemożliwego” i zejść o kolejne trzy sekundy, ale w oficjalnej tabeli rekordów na Nordschleife widnieje wynik 7:35:579. Zmiana lidera (zwłaszcza w świetle buńczucznych zapowiedzi Elona Muska o powrocie do Niemiec) oznacza kontynuację tej elektrycznej batalii. Marka z Zuffenhausen dzierży w dłoni kilka rekordów Nurburgringu. Zwycięstwo konkurenta zza oceanu na pewno było drzazgą w oku inżynierów z Porsche.

Asem w rękawie Taycana Turbo S był nowy pakiet performance. W jego skład wchodziły między innymi nowe obręcze kół RS-Spyder, opony Pirelli P Zero Corsa oraz odświeżone oprogramowanie zawieszenia Porsche 4D Chassis Control (PCC). Dodatek, jak na razie, dostępny jest wyłącznie w Niemczech, dla egzemplarzy Taycana Turbo S na rok 2023.

Oficjalny komunikat o nowym rekordzie Taycana Turbo S dostępny jest na stronie Porsche.

Jakub Socha
Z motoryzacją związany od dziecka. Ponoć zanim zaczął płynnie mówić, już rozpoznawał wszystkie marki samochodów podczas spacerów w wózku. Fan simracingu. Trenuje, aby przenieść umiejętności z symulatora na prawdziwe tory oraz odcinki specjalne. Najlepiej odnajduje się w roli komentatora, z czym chce związać swoją dziennikarską przyszłość.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Maksymiuk na Maxa!: „Mają rozmach skurczybyki!”, czyli finał Drift Masters w Łodzi [Felieton]

Myślałem i głęboko w to wierzyłem, że w Polskim "skostniałym" i "zaściankowym" motorsporcie zorganizowanie imprezy na stadionie...

140 zgłoszeń na MP i CEZ Rallycross na Slovakiaring

Organizator podał prowizoryczną listę zgłoszeń na zawody Mistrzostw Polski i FIA CEZ Rallycross na Slovakiaring. Na starcie...

Puchar Toru Słomczyn – rywalizacja dla kierowców amatorów

W najbliższy weekend kierowcy z Warszawy i okolic będą mieli idealną okazję do rywalizacji na torze wyścigowym....

Best of Rajd Wisły 2022 – Kupchuck Records

Kolejna dawka ciekawych ujęć z trasy 67 Rajdu Wisły. Zapraszamy do produkcję filmową od Kupchuck Records.

Wierzbicki mistrzem Unitel Mazda MX-5 Cup 2022

Najmłodszy kierowca tegorocznej, drugiej edycji pucharu Unitel Mazda MX-5 Cup Poland już w piątek po południu, po...

NAJPOCZYTNIEJSZE