Nowy, elektryczny rekord okrążenia na Nordschleife!

fot. newsroom.porsche.com

Oficjalnie, Nordschleife zyskało nowego, elektrycznego króla! Lars Kern, kierowca rozwojowy Porsche pobił rekord okrążenia „zielonego piekła” wśród samochodów elektrycznych. Taycan Turbo S okazał się szybszy od Tesli S Plaid o… 2 sekundy!

Na wstępie warto wyjaśnić oczywiste wątpliwości, które pojawiają się już na pierwszy rzut oka po zapoznaniu się z oficjalną fotorelacją lub nagraniem z przejazdu. Po pierwsze, nitkę Nordschleife pokonywały wcześniej znacznie mocniejsze pojazdy elektryczne. Był to między innymi naprawdę szalony prototyp Volkswagena – ID.R. Pięć minut sławy zyskał też chiński NIO EP9. Nie są to jednak konstrukcje produkowane i dystrybuowane masowo, dlatego też nie zostały uwzględnione w klasyfikacji. Po drugie, omawiamy przypadek rekordu w klasie seryjnych samochodów elektrycznych. Skąd więc… klatka bezpieczeństwa, która nie jest w końcu standardowym wyposażeniem Taycana? Tu konieczny był wyjątek. Próba oficjalnego bicia rekordu zobowiązuje producentów do zadbania o bezpieczeństwo kierowcy testowego. Porsche zapewniło jednak (przy potwierdzeniu ze strony kontrolerów TUV), iż waga pojazdu została zachowana. Poza tym, Taycan Turbo S został wyposażony w wyczynowe ogumienie.

fot. newsroom.porsche.com

O grubość elektrycznego lakieru

Lars Kern pokonał nitkę „zielonego piekła” w czasie 7:33:350. Udało mu się o przeszło… dwie sekundy wyprzedzić wcześniejszego rekordzistę, Teslę S Plaid. Amerykański gigant miał ponoć dokonać „niemożliwego” i zejść o kolejne trzy sekundy, ale w oficjalnej tabeli rekordów na Nordschleife widnieje wynik 7:35:579. Zmiana lidera (zwłaszcza w świetle buńczucznych zapowiedzi Elona Muska o powrocie do Niemiec) oznacza kontynuację tej elektrycznej batalii. Marka z Zuffenhausen dzierży w dłoni kilka rekordów Nurburgringu. Zwycięstwo konkurenta zza oceanu na pewno było drzazgą w oku inżynierów z Porsche.

Asem w rękawie Taycana Turbo S był nowy pakiet performance. W jego skład wchodziły między innymi nowe obręcze kół RS-Spyder, opony Pirelli P Zero Corsa oraz odświeżone oprogramowanie zawieszenia Porsche 4D Chassis Control (PCC). Dodatek, jak na razie, dostępny jest wyłącznie w Niemczech, dla egzemplarzy Taycana Turbo S na rok 2023.

Oficjalny komunikat o nowym rekordzie Taycana Turbo S dostępny jest na stronie Porsche.