piątek, 1 lipca, 2022
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaAktualnościNowy sezon, nowe zasady

Nowy sezon, nowe zasady

Wystartowały Mistrzostwa Europy Rallycross. ERX ruszył samodzielnie na niezwykle widowiskowym obiekcie Nyirad. W tym roku debiutuje nowy system kwalifikacji. Ma być jeszcze bardziej widowiskowo, ale jak na razie jest duże zamieszanie dla zawodników i kibiców.

W stawce aut ERX3 czyli Super 1600 ponownie melduje się Damian Litwinowicz. Polak ponownie wystartował w Audi A1. Bogatszy o zeszłoroczne doświadczenia i tegoroczne treningowe starty plasował się na 3 miejscu w poszczególnych wyścigach. A regularność w wynikach pozwoliła na zajęcie 2 miejsca w kwalifikacjach. W finale niestety powrócił problem ze startem co całkowicie zmieniło strategię na ostateczny pojedynek. Damian gonił rywali i finalnie zawody ukończył na 4 miejscu.

„Weekend był bardzo udany, w każdym biegu kwalifikacyjnym bylem na 3 miejscu co finalnie przełożyłem na 2 miejsce w kwalifikacjach. Z czego jestem bardzo zadowolony. Wygrałem swój bieg progresywny, zająłem 2 miejsce w półfinale, niestety jedyny słaby bieg tego weekendu przypadł na finał. Kompletnie zawaliłem start, mimo tego przedarłem się na 3 miejsce jednak przez słabe czasy okrążeń i zła decyzje z joker lapem finał zakończyłem na 4 miejscu.” – podsumował krytycznie wobec siebie Damian Litwinowicz

Dobre kwalifikacje pokazały, że zapowiada się walka o podium. Wyeliminowanie drobnych strategicznych błędów pozwala realnie myśleć o czołowych pozycjach.

fot. Jakub Nitka

W Nyirad zadebiutował także nowy system kwalifikacji. Losowanie do Q1 zostało w ERX. W WRX nie będzie już losowań do Q1 tylko kolejność jest ustalana na podstawie czasu z treningu. Q4 zastąpiony jest przez „Progression race” w którym kierowcy mogą wybrać miejsca na polach startowych gdzie najpierw wybiera pierwszy, potem drugi itd. Półfinały i finały już tradycyjnie, ale zawsze startuje się już z linii i po pięć aut.

” Moim zdaniem nowy system kwalifikacji, jak na ten moment, niestety sprawia wrażenie niedopracowanego. W praktyce jest prosty, ale nie wykorzystuje potencjału rallycrossu. Potencjał jest na 7 aut w finale, a nie 5. Tutaj przydałaby się zmiana. Myślę, że ostatecznie oceniać będziemy go mogli pod koniec sezonu.” – podsumował Damian Litwinowicz

redakcjahttp://rallyandrace.pl
Profil redakcyjny dla artykułów stworzonych przez kilku naszych redaktorów.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Polski zespół Subaru Historic Rally Team na trasach WRC

Już po raz siódmy zespół Subaru Historic Rally Team stanie na starcie Rajdu Mittelrhein (w randze WRC...

Szutrowych zmagań ciąg dalszy – trzecia runda Motul Gravel Cup 2022

W nadchodzący weekend (01-02.07) na terenie obiektu Atlas Ward Speed Academy w Kamieniu Śląskim odbędzie się trzecia...

Zobacz i usłysz P25 + wnętrze [wideo]

Najnowsze dziecko ze stajni prodrive czyli Subaru Impreza P25. W materiale nagranie z przejazdów oraz szczegółowa prezentacja...

Kaprzyk powalczy o podium w świątyni prędkości

Mateusz Kaprzyk gotowy na kolejny wyścig European Le Mans Series w sezonie 2022. Zawodnik ORLEN Team zapowiada...

Przełożona pierwsza runda World RX1e

W nadchodzący weekend miało odbyć się wielkie otwarcie nowego sezonu FIA World Rallycross Championship 2022 na powracającym...

NAJPOCZYTNIEJSZE