sobota, 3 czerwca, 2023
Strona głównaWyścigiNowy zespół w F1. Michael Andretti powoli traci szanse na wejście

Nowy zespół w F1. Michael Andretti powoli traci szanse na wejście

Nowy zespół w F1 miał się pojawić już w 2024 roku. Michael Andretti jest gotowy czym prędzej wystawić swoją ekipę, ale część zespołów nie chce nowego konkurenta. Wszystko wskazuje na to, że szanse na poszerzenie stawki w „królowej motorsportu” są coraz mniejsze.

Michael Andretti od kilku lat próbuje dołączyć do Formuły 1. Nowy zespół zarządzany przez Amerykanina miał się pojawić już jesienią 2021 roku. Wtedy prowadzono już bardzo zaawansowane rozmowy w sprawie przejęcia Alfa Romeo.

Właściciele zespołu z Hinwil wycofali się z transakcji, gdy tylko dowiedzieli się o planowanej rewolucji kadrowej w zespole. Andretti chciał zwolnić większość personelu i przenieść bazę zespołu do USA.

Zobacz: Andretti zdradza szczegóły o F1: „Zegar tyka”

Emerytowany kierowca F1 oraz IndyCar gwarantował, że posiada wymagane 200 mln dolarów wpisowego. Taką cenę ustalono dla nowego podmiotu wchodzącego do stawki, żeby zrekompensować obecnym zespołom pomniejszenie budżetu na premie finansowe. To właśnie z tego powodu niektóre zespoły nie chcą dopuścić do rozszerzenia stawki.

Jean-Francois Thormann, wiceprezes Andretti Motorsport w rozmowie z magazynem „Speedweek” powiedział, że zespół nie zamierza czekać na ostateczną wersję przepisów, które mają obowiązywać od 2026 roku. Chce jak najszybciej wejść do gry.

Przeczytaj koniecznie: Nowy zespół w F1. Jest wniosek do FIA

Żeby wystartować w 2024 roku ekipa z USA ma jeszcze ponad dwanaście miesięcy na przygotowanie bolidu, dopięcie budżetu i zatrudnienie kierowców. Jeśli Michael Andretti nie dostanie zielonego światła od FIA na początku jesieni, to będzie musiał odłożyć plany do 2025 roku.

Włodarze zespołu nie martwią się o skompletowanie składu, bowiem w szeregach ekipy startuje Colton Herta mający duże doświadczenie w serii IndyCar. To jeden z najbardziej obiecujących młodych kierowców w USA. Szefowie zespołu podkreślają jednak, że temat jest otwarty i nie zamykają się wyłącznie na amerykańskich kierowców.

Michael Andretti wstępnie porozumiał się już z Renault w sprawie dostawy silników do bolidów, ale ekipa nie wyklucza rozmów z innymi partnerami. Zespół posiada już jedną fabrykę w brytyjskim Banbury, którą przejęto po bankructwie Marussii. Ta baza jest obecnie wykorzystywana przez zespół startujący w Formule E. Obiekt jest jednak zbyt mały na potrzeby F1.

Jędrzej Stonerhttps://rallyandrace.pl/author/bboner/
Redaktor. Lubi wysokie obroty, sztywne zawieszenia, krótkie przełożenia, kosmiczne przyspieszenia.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Skradzione Mitsubishi Evo! Liczymy na #wykopefekt [Warszawa]

Skradzione Evo IX Warszawa
Kradzieże nikogo w Polsce nie dziwią, jednak kradzież Mitsubishi Evo, to nie jest już coś tak oczywistego....

Deklasacja Verstappena w kwalifikacjach do GP Hiszpanii. Dramat Leclerca i Pereza

GP Hiszpanii_kwalifikacje
Max Verstappen nie pozostawił złudzeń, który kierowca jest najszybszy podczas weekendu o Grand Prix Hiszpanii. Holender zdobył...

Grzegorz Grzyb i Adam Binięda wygrywają 42. Rajd Podlaski – RSMP 2023

Grzegorz Grzyb i Adam Binięda wygrywają 42. Rajd Podlaski! Załoga Skody Fabia Rally2 Evo spokojnie dowiozła do...

WRC2 Day 2 Highlights I Rally Italia Sardegna 2023

Rajd Sardynii 2023
WRC2 Day 2 Highlights I Rally Italia Sardegna 2023 to najlepsze ujęcia z piątkowych odcinków Rajdu Sardynii...

Sebastien Ogier dostał karę 1000 euro. Zadecydowała sekunda

Sebastien Ogier dostał karę 1000 euro podczas Rajdu Sardynii
Sebastien Ogier złamał regulamin Rajdu Sardynii w punkcie dotyczącym tankownia. Kierowca został ukarany reprymendą i zawieszoną grzywną...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Paste your AdWords Remarketing code here