Od zeszłego roku do zawodników startujących w Mistrzostwach Polski Rallycross dołączyli zawodnicy w crosskartach. Startują oni w ramach Pucharu Polski Autocross. To efektowne wyścigowe bolidy z wysokoobrotowymi silnikami z motocykli. Od tego roku będzie kosmetyczna zmiana w regulaminie, ale kolosalna w strategii.
Od sezonu 2021 w regulaminie Pucharu Polski Autocross pojawił się Joker Lap. To jedno obowiązkowe okrążenie z alternatywnym fragmentem. I co ważne każdy sam decyduje kiedy je wykona, a musi to zrobić raz w trakcie każdego wyścigu kwalifikacyjnego i finałowego. To rozwiązanie w rallycrossie całkowicie wpłynęło na rywalizację i widowiskowość przejazdów. Pojawił się złożony element strategii bo blokowanie rywali, po dobrym starcie, przez cały wyścig straciło sens bytu. Trzeba mieć oczy dookoła głowy i tak rozegrać Joker Lapa, aby nie stracić prowadzenia. Już nie jednokrotnie wydawało się, że ktoś jedzie po zwycięstwo, a na finałowym okrążeniu wrócił z Joker Lapa na drugą czy nawet trzecią pozycję.
Teraz ten element strategii wchodzi także do kwalifikacji i finałów crosskartów bo w zeszłym roku go nie było. Ale jest także dodatkowa zmiana. Będzie to odwrócony Joker Lap. Czyli to co dla zawodników rallycross jest Jokerem, będzie torem normalnym dla autocrossu. I analogicznie przejazd torem asfaltowym będzie już traktowane jako Joker Lap. Chodzi o zachowanie jak największej ilości przejazdów po luźnej nawierzchni, a krajowe obiekty mają szutrowe Joker Lapy.
Będzie to duża zmiana w strategii i na pewno zobaczymy znacznie więcej zmian na pozycji lidera danego wyścigu. Co ważne kierowcy zachowają możliwość łączności ze spoterem, który informuje o bezpiecznym powrocie z Jokera Lapa jak jak i podpowiada kiedy będzie najlepsza okazja do zjazdu na niego.