Ogier do potęgi piątej, kłopoty Evansa

354
Ogier
fot. wrc.com

Sebastien Ogier i Vincent Landais podróżują we własnej lidze! Francuska załoga Gazoo Racing WRT dzieli i rządzi, wygrywając… wszystkie dotychczasowe oesy. Wielkiego pecha miał Elfyn Evans – Walijczyk złapał dziś kosztownego „kapcia”.

Jesteśmy na półmetku piątkowego etapu 91. Rajdu Monte-Carlo. Noc nie przyniosła nam oczekiwanej zmiany pogody – we Francji jest słonecznie, sucho i naprawdę przyczepnie. I choć na poboczu zalega śnieg, a niektóre cięcia pokrywa nawet cienka warstwa lodu, nie powoduje to spektakularnych kraks, zwrotów akcji i… wycieczek na pobocze. Rywalizacja przebiega dość spokojnie, choć mamy już pierwszych pechowców – Evansa oraz Loubet’a.

Liderami klasyfikacji generalnej pozostają Sebastien Ogier i Vincent Landais. Francuzi po prostu nie mają sobie równych, i jak na razie pewnie wygrali wszystkie odcinki specjalne. Drużyna z numerem #17 ma już przeszło pół minuty przewagi nad Thierrym Neuvillem. Podobną dominację obserwujemy też w WRC2 – gdzie najszybsi są Gryazin i Aleksandrov.

fot. wrc.com

Ogier, Ogier, Ogier

Wszystkie, poranne próby padły łupem ośmiokrotnego mistrza świata. Sebastien pobijał rywali odpowiednio o trzy, dwie i jedną sekundę, powiększając przewagę w tabeli. Choć tempo Francuza jest wręcz kosmiczne, podopieczny Toyoty narzekał na problemy w GR Yarisie Rally1, konkretnie na niedziałający prawidłowo układ hybrydowy. Odpowiedniego rytmu nie może znaleźć urzędujący czempion, Kalle Rovanpera. Fin nie był zadowolony z wyboru opon, zaliczył też jedną, drobną przygodę. Największym pechowcem jest jednak Elfyn Evans. Walijczyk gnał jak szalony próbując zdetronizować Ogiera, ale na OS5 złapał niezwykle kosztownego „kapcia”, i zsunął się na piąte miejsce w klasyfikacji generalnej.

Belgowie Neuville i Wydaeghe jadą równo, lecz nie mogą znaleźć sposobu na gospodarza. Negatywnym zaskoczeniem jest dyspozycja Esapekki Lappiego. Fin traci do byłego kolegi około półtorej minuty. Powodów do wielkiej radości nie ma też M-Sport. Tanak jest tylko czwarty, zaś Loubet stracił wspomaganie kierownicy i wypadł z drogi tuż przed metą OS5. Jego Puma jest nieco roztrzaskana, wydaje się jednak, że ucierpiało tu głównie oklejenie.

fot. Oliver Solberg – oficjalny profil Facebook

Rosjanie na czele WRC2

W WRC2 najlepiej radzi sobie Oliver Solberg – młody Szwed wygrał dziś dwie próby, raz zajął drugie miejsce. Jednak z racji tego, że TokSport nie zgłosił Olivera do WRC2, były reprezentant stajni Hyundaia nie widnieje w tabeli. Liderami pozostają Nikolay Gryazin i Konstantin Aleksandrov. Rosyjska ekipa powiększyła swoją przewagę nad Rosselem oraz Lefebvrem. Kiepsko radzą sobie reprezentanci M-Sportu, Fourmaux ma już minutę straty, Gregoire Munster traci dwie minuty. Zaskakująco wysoko znajduje się Francois Delecour. Francuska legenda startująca w najnowszej Skodzie Fabii RS piastuje dziewiątą lokatę!

Gdyby rywalizacja w 91. Rajdzie Monte-Carlo zakończyła się właśnie teraz, Gryazin oraz Aleksandrov zapunktują też w „generalce” Rajdowych Mistrzostw Świata. Ze względu na turystyczne tempo Jourdana Serderidisa, załoga TokSportu zamyka pierwszą dziesiątkę.

fot. wrc.com

Trzy próby do końca

Stawka 91. Rajdu Monte-Carlo 2023 raz jeszcze pokona odcinki „Roure – Roubion – Beuil”, „Puget-Theniers – Saint-Antonin” oraz „Brianconnet – Entrevaux”. Niezwykle ciekawa jest kwestia dalszego doboru ogumienia, wielu kierowców narzekało na wcześniejszy przydział opon Pirelli. Zgodnie z planem, OS6 powinien wystartować punktualnie o godzinie 14:23.

Korzystając z okazji, zachęcamy Was do sprawdzenia oferty Motowizji. Po raz pierwszy w historii impreza rangi Rajdowych Mistrzostw Świata WRC transmitowana jest przez polską stację, na żywo, z komentarzem ekspertów. Motowizja pokaże wszystkie odcinki specjalne, nie tylko 91. Rajdu Monte-Carlo, ale też… pozostałych eliminacji rajdowej kampanii 2023! Na stronie internetowej kanału znajdziecie komplet informacji odnośnie zasad transmisji.

Klasyfikację generalną 91. Rajdu Monte-Carlo znajdziecie na oficjalnej stronie czempionatu.