Sebastien Ogier nie może doczekać się startu w Rajdzie Europy Centralnej. Dla ośmiokrotnego czempiona WRC będzie to trzeci, „domowy” występ w tym sezonie, po Monte-Carlo oraz Finlandii.
Ogier nigdy nie ukrywał, iż jego ukochanym rajdem jest legendarne Monte-Carlo. Francuz pochodzi w końcu z miasta Gap, gdzie zlokalizowano tegoroczny park serwisowy. Drugim, „domowym” Rajdem podopiecznego Gazoo Racing WRT jest Rajd Finlandii, właśnie w tym kraju znajduje się siedziba japońskiej stajni. Do grupy „najbliższych sercu” imprez włączyć można również Rajd Europy Centralnej. Ogier od kilku lat mieszka bowiem w Niemczech, a jego partnerka pracuje przy wyścigowej serii DTM. Odcinki drugiej edycji CER znajdują się raptem dwie godziny od domu Seba, weteran cyklu WRC może zatem czuć się jak u siebie:
„Miło jest mieć kilka domowych rajdów, Rajd Europy Centralnej odbywa się raptem dwie godziny drogi od Monachium. W zeszłym roku przybyło tu mnóstwo fanów, jestem pewny że w ten weekend będzie podobnie. Jako zespół jesteśmy zmotywowani do ataku i nasze cele są proste – wygrać dwie finałowe rundy oraz wywalczyć kolejny tytuł konstruktorów. Powrót na asfalty będzie sporą zmianą, tylko jeden dzień testowy wymaga od nas bardzo dużo pracy. Chcemy być gotowi na specyficzne, wymagające próby tej wspaniałej imprezy.
Uważam, że trasa Rajdu Europy Centralnej jest bardzo wymagająca. Wiele odcinków oraz różnych typów dróg w jeden weekend. Czeskie oesy są wyboiste, z niską przyczepnością i sporymi prędkościami. Austria jest już bardziej płynna i przyjemna. Zobaczymy co będzie po niemieckiej stronie, mam wielką nadzieję że tym razem unikniemy kłopotów z pogodą”.
Rajd Europy Centralnej – święto w trzech krajach
Na starcie zobaczymy dziesięć wozów Rally1. Liderzy klasyfikacji konstruktorów dostarczą do parku serwisowego trzy egzemplarze i20N. Wsiądą do nich Neuville/Wydaeghe, Tanak i Jarveoja oraz Mikkelsen i Eriksen. Dla Norwegów będzie to ostatni występ w tym sezonie. W pogoń za stajnią z Alzenau ruszy kwartet Gazoo Racing – Ogier i Landais, Evans i Scott, Katsuta i Johnston oraz Pajari i Malkonen. Finowie otrzymali kolejną szansę w królewskiej kategorii WRC, wygląda na to, iż Pajari jest już blisko „etatu” w Toyocie… Pod namiotami M-Sportu zaparkują trzy Fordy Puma Rally1. Do Fourmauxa/Corii i Munstera/Louki dołączy istny weteran oraz najmilszy „gentleman driver” w całej stawce – Grek Jourdan Serderidis.
Przeczytaj również: Enyaq RS Race – elektryczna wyścigówka z rajdowym rodowodem
W Czechach, Austrii i Niemczech zobaczymy trzy zespoły z Polski. O kolejne punkty WRC2 oraz WRC2 Challenger powalczą Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak. Dołączają do nich świeżo upieczeni brązowi medaliści FIA ERC, Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk. Biało-czerwone trio uzupełnią tegoroczni mistrzowie RSMP w klasie 4. – Hubert Laskowski i Michał Kuśnierz. Reprezentacja Plon Rally Teamu została zgłoszona do klasyfikacji WRC3.
Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.
Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 45. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!