Sebastien Ogier staje w obronie Pirelli

Ogier
fot. Sebastien Ogier - oficjalny profil Facebook

Sebastien Ogier był jednym z największych krytyków ogumienia Pirelli. Francuz stanął jednak w obronie włoskiego producenta i uciął spekulacje mówiące o tym, iż wiktorię na Sardynii odebrała mu wada konstrukcyjna lub niska jakość opony „Scorpion KX”.

Przypomnijmy, iż ośmiokrotny mistrz świata przegrał Rajd Sardynii różnicą ledwie dwóch dziesiątych sekundy po katastrofie na ostatniej próbie sportowej. Francuz złapał „kapcia”, wyraźnie tracąc tempo… Gwiazda stajni Gazoo Racing wzięła jednak w obronę włoskiego producenta zapewniając, iż Pirelli nie ponosi winy za spektakularny finisz ostatniej rundy:

Muszę powiedzieć to głośno – to nie wina Pirelli. Powodem przebicia opony była wadliwa felga. Jest zbyt słaba i lekko wygięta w środku, chociaż nie poczułem żadnego uderzenia. Zrobiła się tam mała dziura, przez którą powoli traciłem powietrze. Problem leży tutaj po naszej stronie, to zdarzało się już w ostatnim czasie, musimy więc dokonać odpowiedniej analizy. Przy okazji chciałbym również pochwalić Pirelli – w ostatnich miesiącach wykonali bowiem kawał dobrej roboty, i będąc całkiem szczerym, wyraźnie poprawili swoje opony”.

Zobacz też: MPAC Junior Cup: młodzież zdobywa Srebrną Górę, triumf Domonia

Dzięki wygranej na Sardynii, Ott Tanak i Martin Jarveoja wskoczyli na drugie miejsce w tabeli WRC. Estończycy tracą osiemnaście punktów do swoich zespołowych partnerów z Hyundaia – Thierry’ego Neuville’a i Martijna Wydaeghe. Podium uzupełniają Elfyn Evans oraz Scott Martin. Reprezentanci Gazoo Racing zrównali się z Tanakiem, Ott znajduje się jednak o „oczko” wyżej ze względu na swój włoski triumf. Do końca kampanii zostało aż siedem rund – kolejną z nich będzie długo wyczekiwany powrót na Mazury – Rajd Polski.

Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.

Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 43. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!

Podobają Ci się nasze newsy? Zaobserwuj Rally And Race także na Google News.