Sebastien Ogier surowo ukarany przez sędziów

Ogier
fot. Sebastien Ogier - oficjalny profil Facebook

Sebastien Ogier i Vincent Landais mogą już pożegnać się z myślą o zwycięstwie na chorwackim asfalcie. Sędziowie nałożyli na francuski duet minutową karę za złamanie procedury bezpieczeństwa na OS2. Aktualni liderzy Mistrzostw Świata nie dopilnowali, aby po zmianie koła odpowiednio dopiąć pasy bezpieczeństwa…

Jeśli mielibyśmy użyć pewnej metafory do zobrazowania całej sytuacji, to Ogier i Landais stali się dziś bohaterami… greckiego dramatu w dwóch aktach. Co prawda francuski duet rozpoczął walkę w Chorwacji z wysokiego „C” (wygrana na OS1), jednak plan na kolejne zwycięstwo posypał się niczym domek z kart. Już na drugiej próbie sportowej podopieczni Toyoty musieli zatrzymać się na środku drogi, aby wymienić przebite koło… I choć liderzy Mistrzostw Świata dzielnie odrabiali straty, na koniec dnia otrzymali kolejny, bezsprzecznie zasłużony cios. Wszystko przez kolejne w karierze Ogiera złamanie zasad bezpieczeństwa.

Wszystko zarejestrowały kamery oficjalnej transmisji na żywo, złamanie zasad zauważyli również komentatorzy Motowizji. Kiedy Ogier i Landais zmienili koło na oesie „Stojdraga – Hartje 1”, po powrocie do maszyny nie skupili się na odpowiednim wpięciu swoich pasów. Ośmiokrotny czempion Mistrzostw Świata WRC ruszył z miejsca zanim jego pilot zdążył w regulaminowy sposób zadbać o swoje bezpieczeństwo… Jak zauważyli sędziowie, Landais do końca wspomnianego oesu próbował zabezpieczyć system HANS, zaś pasy dociągnął dopiero po upływie przeszło trzydziestu sekund. Było to oczywiste złamanie artykułu 53.1. regulaminu technicznego Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata 2023. Sędziowie wezwali do siebie kierowcę, pilota i przedstawiciela Gazoo Racing, Kaja Lindstroma. Zaraz po wysłuchaniu wszystkich zainteresowanych na drużynę #17 nałożono… minutową karę.

Surowa kara wynika zapewne z… recydywy. Wystarczy przypomnieć sobie, iż Sebastien Ogier otrzymywał podobne reprymendy w przeszłości. Dla przykładu, niezapięty kask w Rajdzie Monte-Carlo 2021 kosztował go 400 euro. Zachowanie Francuzów może dziwić, zwłaszcza w świetle ostatnich wydarzeń i tragicznej śmierci Irlandczyka, Craiga Breena.

Oficjalną decyzję składu sędziowskiego wraz z uzasadnieniem znajdziecie na stronie rajdu.

Ogier odpada z gry…

Po piątkowym etapie liderami pozostają Thierry Neuville oraz Martijn Wydaeghe. Belgowie mają przeszło sześć sekund zapasu nad Elfynem Evansem i Scottem Martinem. Wirtualne podium uzupełniają Ott Tanak i Martin Jarveoja. Estończycy są już pół minuty wolniejsi od swoich byłych kolegów. Po nałożonej karze Ogier i Landais spadli na siódme miejsce. Kalle Rovanpera jest ósmy. Jak na razie zespół Gazoo Racing WRT nie radzi sobie na Bałkanach.

Korzystając z okazji, zachęcamy Was do sprawdzenia oferty Motowizji. Po raz pierwszy w historii batalia na odcinkach Rajdowych Mistrzostw Świata i Rajdowych Mistrzostw Europy trafia na antenę rodzimej stacji telewizyjnej. Motowizja pokaże wszystkie oesy WRC i ERC 2023 – na żywo, z komentarzem ekspertów i zaproszonych do studia gości. Poza relacjami live, na kanale znajdziecie też szczegółowe zapowiedzi rajdów, podsumowania każdego z etapów, czy wywiady z zawodnikami. Po wszystkie szczegóły zapraszamy na motowizja.pl.

Klasyfikację generalną Rajdu Chorwacji 2023 znajdziecie na oficjalnej stronie czempionatu. Zmagania na Bałkanach relacjonujemy też na rallyandrace.pl, zachęcamy Was do dyskusji, wyrażania własnej opinii i rozmowy na temat rajdu w naszych mediach społecznościowych.