Olimp Racing w kolejnym sezonie GT Open

Fot. GT Sport

Jeden z największych polskich zespołów na międzynarodowej arenie wyścigów GT – Olimp Racing – kolejny rok będzie wystawiać dwa samochody w cyklu International GT Open.

Będzie to czwarty z kolei pełny sezon Olimp Racing w International GT Open. Polska ekipa odniosła największy sukces w 2022 roku, gdy Karol Basz i Marcin Jedliński zdobyli tytuł w klasie Pro-Am za kierownicą Audi R8 LMS Evo II. W ubiegłym roku załoga startująca z numerem 777 zajęła drugie miejsce w klasyfikacji generalnej, wygrywając cztery wyścigi za kierownicą Audi. Choć model R8 LMS nie jest już produkowany ani rozwijany, Basz i Jedliński będą rywalizować za kierownicą maszyny GT3 z Neuburga także w sezonie 2024.

Zespół wystawi także samochód w klasie Am. Będzie to najnowszy model Ferrari 296 GT3, który ekipa pozyskała już w trakcie poprzedniego sezonu. Stanisław Jedliński i Krystian Korzeniowski wystartowali nim w dwóch rundach na torach Monza i Barcelona, odnosząc przy tym jedno zwycięstwo. Polski duet będzie starał się poprawić ubiegłoroczny wynik, którym było dziewiąte miejsce w końcowej klasyfikacji.

Seria International GT Open rozpocznie swoje przedsezonowe testy w poniedziałek na torze w Barcelonie. Sezon 2024 będzie składał się z ośmiu rund, z których pierwsza zostanie rozegrana w ostatni weekend kwietnia na torze Portimão. Finał sezonu zaplanowano 20 października na torze Monza.

Sezon 2023 zakończył się w kontrowersyjny sposób, po tym, jak sędziowie anulowali wyniki jednego z wyścigów po błędzie dyrektora wyścigu, który wysłał na tor samochód bezpieczeństwa w nieprawidłowym miejscu. Losy tytułu mistrzowskiego rozstrzygnęły się dopiero kilka miesięcy później, decyzją Trybunału Apelacyjnego FIA. Nie wpłynęło to jednak na sukces serii, bowiem oba uwikłane w spór zespoły przystąpią do rywalizacji również w tym sezonie.

Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.