Syn rajdowego mistrza świata 2003 jest już dosłownie o krok od upragnionego, pierwszego tytułu WRC. Jeśli Solberg zwycięży w Rajdzie Chile, stanie na najwyższym stopniu podium klasy WRC2.
Kampania 2024 wchodzi w decydującą fazę. W Grecji poznaliśmy już pierwszego mistrza – Estończyk Romet Jurgenson sięgnął po złoto Junior WRC. Wygląda na to, iż meta 3. Rajdu Chile może być miejscem kolejnej, równie chwalebnej ceremonii. Solberg i Edmondson są dosłownie o krok od pierwszego, upragnionego tytułu rajdowych mistrzów świata. Drużyna Monster Energy przewodzi tabeli WRC2, mając raptem trzy „oczka” przewagi nad Pajarim. Jeśli Oliver i Elliott wygrają w Concencion, rywale stracą matematyczne szanse na wiktorię.
Gwoli przypomnienia, stawka WRC2 może zgłaszać się do maksymalnie siedmiu rund, z czego w ostatecznej tabeli wyników znajdzie się sześć, najlepszych występów. Przebieg obecnej kampanii sprawił, że liczenie punktów i kreślenie możliwych scenariuszy nie ma sensu. Solberg i Pajari „odpiszą” Rajd Portugalii – obaj nie dotarli do mety, zachowując status quo. Wszystko zależy więc od najbliższego występu w Chile. Jeżeli Oliver i Elliott wygrają w Ameryce Południowej, zakończą batalię o laury w WRC2. W innym przypadku losy mistrzowskich tytułów zależeć będą od formy (oraz decyzji) bezpośrednich rywali… Pajari i Malkonen mogą zjawić się w Japonii i rzutem na taśmę pokonać ekipę Toksportu. Jeśli oba duety zawiodą, szanse na niespodziewaną wiktorię zachowali Gryazin i Rossel.
Niezależnie od finalnego układu sił, Solberg i Edmondson mają za sobą znakomity sezon. Szwedzko-brytyjski duet zwyciężył w Szwecji, na Łotwie oraz w Finlandii, dodając do tego drugie miejsce w Kenii i Polsce. Jedyną, poważną wpadką był nieukończony Rajd Portugalii. Poza oficjalnymi startami w WRC2, podopieczni Monster Energy zaliczyli także dwa, stricte treningowe występy – Monte-Carlo (powrót w systemie super rally po przebiciu opon) oraz FIA ERC Rajd Skandynawii (przekonujące zwycięstwo w klasyfikacji generalnej). Wygląda na to, że jeśli Oliver i Elliott wygrają w Chile (lub Pajari popełni błąd w ostatniej rundzie), załoga obsługiwana przez Toksport stanie się łakomym kąskiem na rynku transferowym. Wydaje się, iż syn Pettera Solberga jest już gotowy na powrót do królewskiej klasy Rally1.
Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.
Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 44. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!