Oliver Solberg w końcu zaprezentował barwy swojej nowej rajdówki. Skoda Fabia RS Rally2 w klimatycznych czarno-zielonych barwach narobi trochę zamieszania w nadchodzącym sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata.
Oliver Solberg po sezonie 2022 rozstał się z ekipą Hyundaia. Późniejsze rozmowy z ekipą M-Sport na temat startów w Pumie Rally1 również nie przyniosły efektów. 21-letni kierowca musiał znaleźć sposób na kontynuację startów w mistrzostwach świata. Królewska klasa samochodów nie wchodziła w grę.
Zobacz: Oliver Solberg: „Neuville próbował mnie zniszczyć”
Syn Pettera Solberga porozumiał się z zespołem Toksport i będzie występować w WRC2 z pilotem Elliottem Edmondsonem. Zgodnie z regulaminem do końcowej klasyfikacji zalicza się sześć najlepszych wyników z siedmiu startów.
Test day up in the mountains near Bréziers todays 🏔️ and we’ve got all sorts of proper Monte conditions here! ⛅❄️ pic.twitter.com/DNTLgYJFdH
— Oliver Solberg (@OliverSolberg01) January 12, 2023
Oliver Solberg i Elliott Edmondson na pewno pojawią się w Alpach, a następnie wezmą udział w Rajdzie Monte Carlo. Aktualna lista zgłoszeń sugeruje, że wystartują treningowo – poza klasyfikacją WRC2. Prawdziwa rywalizacja rozpocznie się dopiero od Rajdu Szwecji.
Przeczytaj koniecznie: Oficjalnie: Solberg wybiera Fabię i starty w WRC2
Ekipa zaprezentowała dziś oklejenie Skody. Kolorystyka w czarno-zielonym odcieniu jest kojarzona z głównym sponsorem startów, czyli ekipą Monster Energy. Jaskrawozielone wstawki charakterystyczne dla Toksportu nawiązują do współpracy ze Skodą.
Solberg startował poprzednią generacją Fabii trzykrotnie w sezonie 2020 (raz w mistrzostwach Europy), kiedy był zawodnikiem ekipy Skoda Motorsport. Szwed dostał do dyspozycji Fabię Rally2 evo na dwie rundy Mistrzostw Świata WRC (Szwecja – 5. miejsce w WRC3, Monza – 2. miejsce w WRC3 i 7. w „generalce”). Fabia pomogła uzyskać tytuł wicemistrza Europy, choć główną maszyną było Polo GTi. Skodą wystartował tylko na Węgrzech oraz w Rajdzie Sardynii.