Oliver Solberg vs… Petter Solberg? W EA Sports WRC wszystko jest możliwe. Ojciec i syn zmierzyli się ze sobą w niecodziennym wyzwaniu na wirtualnym odcinku specjalnym WRC Rajdu Szwecji.
Wyzwanie miało dość ciekawy charakter. Areną zmagań był krótki, pięciokilometrowy oes „Stora Jangen” z widowiskową, kilkudziesięciometrową hopą. Oliver pokonywał próbę za elektroniczną kierownicą swojej Skody Fabii RS Rally2. Z racji tego że Petter nie jest już czynnym zawodnikiem, otrzymał małe ułatwienie – jego maszyną była Toyota GR Yaris w specyfikacji Rally1. Brzmi ciekawie? Zapraszamy więc na simracingowy, szwedzki seans.
Zobacz też: PZM: „Nie chcieliśmy uderzać w żadną grupę, a rozwiązać palący problem”
Korzystając z okazji, Oliver wspomina też swoją ostatnią przygodę w Roger Albert Clark Rally, w którym wystartował za sterami… Forda Escorta RS MkII. 22-latek startujący na codzień pod szwedzką flagą postarał się pokazać widzom realia tej imprezy i charakter tylnonapędowego Forda. Oliver sprawdził czy EA Sports WRC różni się od jazdy „w realu”.
Solberg zostaje w Skodzie!
Syn rajdowego mistrza świata ogłosił już swoje plany na sezon 2024. Zgodnie z wieloma plotkami, Oliver nie wróci na łono królewskiej kategorii Rally1, skupiając się na startach w WRC2. Jego orężem pozostanie najnowsza konstrukcja Fabii RS Rally2, nie zmieni się też obsada prawego fotela – Solberg ma pełne zaufanie do Brytyjczyka, Elliotta Edmondssona. Bez większego zaskoczenia, głównym partnerem tego duetu będzie marka Monster Energy.
Zagadką pozostaje jedynie stajnia, która obsłuży Olivera i Elliotta… Do tej pory pstrokata Fabia RS Rally2 parkowała pod namiotem Toksportu. Wydaje się jednak, iż w sezonie 2024 do stawki dołączy oficjalna drużyna Skoda Motorsport, która ograniczy swoją kooperację z niemieckim zespołem. Jeśli scenariusz dojdzie do skutku, Solberg powinien reprezentować barwy czeskiego koncernu – ten krok wydaje się zdecydowanie najbardziej prawdopodobny.
W sezonie 2023 Solberg zajął dopiero szóstą lokatę w „generalce” WRC2, z dorobkiem 91 punktów. Młody kierowca startujący pod szwedzką flagą zatriumfował w Szwecji oraz Chile. Szanse na wielki triumf pogrzebały jednak klęski na szutrach Sardynii, Estonii czy w Grecji.
Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.
Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 42. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!
Podobają Ci się nasze newsy? Zaobserwuj Rally And Race także na Google News.