Oliver Solberg zostaje w Skodzie! Szwed powalczy o tytuł WRC2

Solberg
fot. Oliver Solberg - oficjalny profil Facebook

Oficjalnie, Oliver Solberg chce zawalczyć o przyszłoroczny tytuł mistrza świata WRC2! 22-latek pozostaje wierny konstrukcji Fabii RS Rally2, kończąc dyskusję o ewentualnym powrocie do Rally1. Dokładny harmonogram startów Olivera poznamy już niebawem.

Syn rajdowego mistrza świata 2003 ogłosił swoje plany na sezon 2024. Zgodnie z wieloma plotkami, Oliver nie wróci na łono królewskiej kategorii Rally1, skupiając się na startach w WRC2. Jego orężem pozostanie najnowsza konstrukcja Fabii RS Rally2, nie zmieni się też obsada prawego fotela – Solberg ma pełne zaufanie do Brytyjczyka, Elliotta Edmondssona. Bez większego zaskoczenia, głównym partnerem tego duetu będzie marka Monster Energy.

Zobacz też: PZM: „Nie chcieliśmy uderzać w żadną grupę, a rozwiązać palący problem”

Oliver udzielił krótkiego wywiadu portalowi DirtFish, nie ukrywając radości z obrotu spraw:

To świetna wiadomość, że zostaję ze Skodą na kolejny rok. Jestem bardzo szczęśliwy, że będę mógł znów współpracować z tym zespołem. Co do kwestii moich startów, myślę, że niewiele zmieni się w porównaniu z zakończonym sezonem. Nie znam jeszcze dokładnej liczby rajdów, ale mam nadzieję, że spędzimy w aucie sporo czasu. Zależy mi na rozwoju oraz testowaniu Fabii. Mój cel jest bardzo prosty – wywalczyć tytuł mistrzowski w WRC2. Skoda odniosła tak wiele sukcesów w tym sporcie, praca z nimi jest wielkim zaszczytem”.

Zagadką pozostaje jedynie stajnia, która obsłuży Olivera i Elliotta… Do tej pory pstrokata Fabia RS Rally2 parkowała pod namiotem Toksportu. Wydaje się jednak, iż w sezonie 2024 do stawki dołączy oficjalna drużyna Skoda Motorsport, która ograniczy swoją kooperację z niemieckim zespołem. Jeśli scenariusz dojdzie do skutku, Solberg powinien reprezentować barwy czeskiego koncernu – ten krok wydaje się zdecydowanie najbardziej prawdopodobny.

W sezonie 2023 Solberg zajął dopiero szóstą lokatę w „generalce” WRC2 z dorobkiem 91 punktów. Młody kierowca startujący pod szwedzką flagą zwyciężył w Szwecji oraz Chile. Szanse na wielki triumf pogrzebały jednak klęski na szutrach Sardynii, Estonii oraz Grecji.

Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.

Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 42. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!

Podobają Ci się nasze newsy? Zaobserwuj Rally And Race także na Google News.