niedziela, 25 lipca, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Aktualności Ostatni sprawdzian GT3 Poland

Ostatni sprawdzian GT3 Poland

Najbliższe dni kierowcy zespołu wyścigowego GT3 Poland spędzą na Węgrzech, gdzie odbędą się ostatnie testy przed rozpoczynającym się 24 kwietnia sezonem Porsche GT3 Cup Challenge Central Europe.

4381 metrowy Hungaroring położony niedaleko Budapesztu będzie główną areną ostatniego sprawdzianu zarówno kierowców jak i nowych samochodów, którymi w tym sezonie ścigać będą się Jarosław Budzyński, Marcin Jedliński, Stanisław Jedliński oraz Rafał Mikrut.

Nowością dla wszystkich będzie system ABS, który od tego sezonu został dopuszczony regulaminem technicznym.

– To będą pierwsze kilometry naszych zawodników z zamontowanym systemem – mówi Bartosz Opioła, manager zespołu. To nie jest zwykły ABS, tylko typowo przygotowany do motorsportu. Ma 9 stopniową skalę regulacji z kokpitu i w zależności od stylu jazdy kierowcy może być pod niego dobrany. Jego podstawową zaletą jest to, że opony nie będą się tak niszczyć jak do tej pory miało to miejsce w 997.

Ekipa GT3 Poland z czterema 991 GT3 Cup pojawi się w tym sezonie w Porsche GT3 Cup CCE oraz Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski w nowych barwach, które zostaną zaprezentowane podczas treningu na Węgrzech.

– Do tej pory mocno trenował Marcin i Stanisław. Byliśmy na testach w Hiszpanii, w Brnie i na Lausitz. Wystartowaliśmy również w 12h Mugello, co było świetnym sprawdzianem i mocnym rozjeżdżeniem – mówi Opioła.

W najbliższy poniedziałek i wtorek wszyscy zawodnicy pojawią się na Hungaroringu. Jarosław Budzyński, który w tym roku nie zasiadał jeszcze za kierownicą Porsche dodatkowo wybiera się na Pannoniaring, aby odbyć dodatkowy trening przed sezonem.

Jarosław Budzyński:

Jestem u progu nowego sezonu i przyznam moja forma jest bardzo dobra. Przez okres zimowy przygotowywałem się do startów w Enduro. Z tego powodu nie siedziałem w aucie ani minuty. Moje pierwsze zawody motocyklowe odbędą się 18 kwietnia, tydzień później otworzymy sezon wyścigowy Porsche. W tym sezonie moim założeniem jest bardzo rozsądna jazda. To z pewnością zadecyduje o ostatecznym sukcesie. Plan jest ambitny, żeby pojechać Porsche Cup i WSMP. To wszystko możliwe jest dzięki pomocy ze strony firmy Olimp i Sandeco, które umożliwiają mi starty w tym sezonie. Na testach chciałbym odnaleźć się na nowo w samochodzie, sprawdzić działanie systemu ABS i dogonić moich kolegów, który aktywnie spędzili za kierownicą zimowe dni. Najbliższe dni spędzimy na Hungaroringu, a ja dodatkowo wybieram się na mój ulubiony tor Pannoniaring. Liczę, że poznany w najbliższych dniach oficjalny regulamin Porsche GT3 Cup CCE, który powinien wiele wyjaśnić.

Podczas ostatniego treningu na torze w Brnie, udział wziął po raz pierwszy w tym sezonie Rafał Mikrut, który niestety korzystał z auta Grzegorza Moczulskiego. Tym razem Rafał wsiada już do swojego samochodu, którym zaliczy dwudniowy trening.

Rafał Mikrut:

Tym razem wsiadam do swojego samochodu w nowych barwach. Wreszcie poczuję prawdziwą jazdę, ponieważ trening nie swoim autem to nie to samo. Za dwa tygodnie mamy pierwszy wyścig i emocje zaczynają się ujawniać. Nie mogę się doczekać rundy na Hungaroringu. Mój ostatni sezon ze względu na kontuzję skończył się bardzo szybko. Dlatego teraz mam wielką chęć prawdziwego ścigania się i adrenaliny. Wybieramy się na początku tygodnia na dwudniowe testy na Hungaroring. Chcę się dobrze rozkręcić i poznać nowe auto, tym bardziej, że mamy już zamontowany ABS. Poniedziałek ma być mokry i to będzie najlepszy sprawdzian tego systemu.

Pierwszy wyścig sezonu dla ekipy GT3 Poland odbędzie się właśnie na Hungaroringu w dniach 24-26 kwietnia. Kolejne rozegrane zostaną w Poznaniu (12-14 czerwca), na torze Pannoniaring (31.07-2.08), następnie na Lausitzringu, w Moście, Brnie. Zakończenie zaplanowane na 2-4 października odbędzie się w Poznaniu.

Budzik

inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Time Attack Trophy II runda – wyniki i pierwszy ON-BOARD

Time Attack Trophy
Time Attack Trophy runda II zakończona powodzeniem! Data 24 lipca 2021, miejsce Moto Park Toruń. Zwycięzca? Arkadiusz...

RX2e czyli elektryczne Mistrzostwa Świata Rallycross

Rallycross stoi przed widmem elektryfikacji nawet najmocniejszej klasie SuperCars. Obecnie w pełni elektryczna jest klasa RX2e. Zobaczcie...

Olbrzymi koszt odbudowy bolidu Verstappena

Szef stajni Red Bulla podzielił się swoimi przemyśleniami po kolizji Hamiltona i Verstappena na Silverstone. Przekazał też...

Mistrzostwa Świata Rallycross dzień 1

Filmowe podsumowanie pierwszego dnia zmagań Mistrzostw Świata Rallycross w Katalonii.

Najciekawsze przejazdy w RX3 z 1 dnia

Zapraszamy na krótkie podsumowanie najciekawszych przejazdów klasy RX czyli S1600 z pierwszego dnia Mistrzostw Świata Rallycross gdzie...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...

„Felix” wystartuje w Tarmacu

Paweł „Felix” Danilczuk, który od dłuższego czasu przygotowuje się do powrotu na odcinki specjalne, opowiedział nam krótko o planach na sezon 2021. Znany wszystkim Felix...

Stajnia Retrotechnology poszerza flotę o dwa Fiaty

Rybnicka stajnia od pewnego czasu buduje dział retro, w którym znalazły się już takie auta jak: Autobianchi A112 Abarth, Fiat 500 czy 126 p....

Jak Kalle Rovanperä stracił podium w Monte Carlo

Po naprawdę świetnej jeździe Rovanperä ostatniego dnia Rajdu Monte Carlo 2021 zajmował 3. miejsce. Niestety, młody Fin popełnił błąd, który kosztował go podium. https://www.youtube.com/watch?v=5IqxI_zRx2A&ab_channel=RallyeRacing63