Esapekka Lappi zaprezentował bardzo szybkie tempo podczas pierwszego etapu Arctic Rally Finland. Fin startuje za kierownicą Volkswagena Polo GTI R5.
Były fabryczny kierowca M-Sportu na...
Odcinek testowy Arctic Rally Finland udowodnił, że ta runda Rajdowych Mistrzostw Świata będzie bardzo wymagająca szczególnie zważając na panujące warunki, które zaskoczyły kilku kierowców...
W pierwszych dniach marca zespół Avalon Extreme Racing uda się na motorsportową wyprawę do Sälen w północnej Szwecji. Co ich czeka? Zamarznięte jezioro, pół...
Nicolas Gilsoul, wieloletni pilot Thierry'ego Neuvilla, przechodzi z WRC do cross-country! Jego celem jest Dakar.
Po dość tajemniczym rozstaniu ze swoim "wurcowym" kierowcą, belgijski pilot...
2 runda SuperOES'u w Kielcach poza klasycznie udaną imprezą była także pierwszą okazją do porównania GR Yarisa w warunkach bojowych. Dotychczas wszelkie opinie były...
Mistrz Świata w Rajdach Samochodowych z 1983 roku i trzykrotny wicemistrz Świata, zwycięzca 18 rund WRC Hannu Mikkola zmarł w wieku 78 lat.
Hannu swoją...
Esapekka Lappi zaprezentował bardzo szybkie tempo podczas pierwszego etapu Arctic Rally Finland. Fin startuje za kierownicą Volkswagena Polo GTI R5.
Były fabryczny kierowca M-Sportu na...
Odcinek testowy Arctic Rally Finland udowodnił, że ta runda Rajdowych Mistrzostw Świata będzie bardzo wymagająca szczególnie zważając na panujące warunki, które zaskoczyły kilku kierowców...
Organizatorzy czeskiej rundy ERC poinformowali o przebiegu prac związanych z organizacją jubileuszowej 50 edycji Rally Barum. Wszystko wskazuje na to, że rajd się odbędzie.
Na...
Sezon międzynarodowy w Europie wystartował. W miniony weekend we włoskiej Adrii rozegrano inauguracyjny weekend wyścigowy WSK Champions Cup, pierwszej tegorocznej imprezy prestiżowej serii. W...
U progu sezonu 2021 mamy dla polskich kibiców wyścigów wspaniałą wiadomość! Uruchomiony zostanie nowy puchar, w którym będą ścigać się legendarne roadstery – Mazda...
Ekipa Red Bull Racing jako czwarta zaprezentowała swój samochód na sezon 2021 Formuły 1. Jak wskazuje na to nazwa, model RB16B to zmodyfikowana wersja...
Na scenie Teatru Wielkiego w Warszawie zaprezentowany został nowy samochód Formuły 1 zespołu startującego pod marką Alfy Romeo. Ze względu na obowiązujące przepisy, model...
Marcin Skrzypek na co dzień tworzy strategie komunikacji dla największych firm, a wolnych chwilach zaszywa się w garażu. Tylko nie jest to zwykły garaż,...
Są obecni na każdym wydarzeniu motorsportowym, to dzięki nim mamy możliwość podejrzeć co działo się na trasie, kto startował, jakie były warunki, kto ma...
Jeśli nie wiesz kim jest Szaya, to trafiłeś na zły portal. Bo powinieneś wiedzieć, że Krzysztof Szaya Szaykowski to jedna z największych osobowości w...
2 runda SuperOES'u w Kielcach poza klasycznie udaną imprezą była także pierwszą okazją do porównania GR Yarisa w warunkach bojowych. Dotychczas wszelkie opinie były...
Od pojawienia się na rajdowych trasach w 2017 roku Toyota Yaris WRC świetnie odnajduje się w zimowych warunkach. W czym tkwi sekret skuteczności rajdówki...
Tegoroczny kalendarz toruńskich zawodów RC gwarantuje maksimum emocji i zabawy. Organizatorzy przygotowali aż cztery dyscypliny małego motorsportu, a to daje blisko 30 zawodów w...
Obiekt Formuły 1 będzie gościł najlepszych rajdowców świata, w tym duet LOTOS Rally Team, Kajetana Kajetanowicza i Macieja Szczepaniaka. Polacy po wygranej w Rajdzie Turcji i drugim miejscu w Rajdzie Sardynii po raz pierwszy w tym sezonie wystartują na nawierzchni asfaltowej, mierząc się z najliczniejszą konkurencją w sezonie. Do zawodów zgłosiło się blisko 100 załóg!
Rajd Monza to bardzo popularna impreza wśród gwiazd motorsportu – począwszy od motocyklistów z MotoGP, przez kierowców rajdowych, aż po kierowców Formuły 1. Wyjątkowość rajdu polega na tym, że część odcinków rozgrywanych jest na legendarnym torze wyścigowym. Monza po raz pierwszy będzie rundą mistrzostw świata, co oznacza, że podczas zaledwie dwóch przejazdów zapoznania, załogi będą musiały wykonać od zera bardzo szczegółowy opis trasy. Takie wyzwanie wymaga od kierowców wyjątkowego przygotowania.
Kajetanowicz przed rajdem intensywnie trenował w Polsce swoją Škodą Fabią Rally2 Evo. Pierwszy dzień zorganizowany został na krętym Torze Kielce, który wzbogacony był o ciasne nawroty i szykany między słupkami, by jak najlepiej oddać charakterystykę zbliżającego się rajdu. Drugiego dnia Kajetanowicz jeździł już w prawdziwie jesiennej aurze po drogach swojego rodzinnego Ustronia, które miały pomóc w znalezieniu ustawień na sobotni etap, rozgrywany w Lombardii. Kajetanowicz i Szczepaniak przystępują do Rajdu Monza jako trzecia załoga kategorii WRC 3. Ich dorobek wynosi 55 punktów.
– Przed nami ostatnie wyzwanie tego sezonu. Rajd Monza będzie bardzo zróżnicowany, pojedziemy głównie po nawierzchni asfaltowej, ale urozmaiconej wieloma łącznikami szutrowymi. Pomiędzy etapami na torze czeka nas trudna sobota na alpejskich drogach. To wymaga nie tylko koncentracji, ale perfekcyjnego przygotowania ustawień samochodu i dostosowywania ich, bo warunki będą ciągle się zmieniać. Ze względu na temperatury może nas zaskoczyć również pogoda. Staram się jednak patrzeć pozytywnie, bo niewątpliwie tych pozytywów jest bardzo dużo. Testowaliśmy między innymi w Ustroniu, na moim terenie. Jeszcze kilka lat temu nie wymarzyłbym sobie takiej sytuacji, że przyjeżdża do mnie zespół z Hiszpanii i mogę mierzyć się z moimi ukochanymi odcinkami, na których się wychowałem – podsumował Kajetan Kajetanowicz, drugi kierowca WRC 2 sezonu 2019.
Do zawodów zgłosiło się łącznie blisko 100 załóg. Samochodów klasy bliźniaczej do Škody Kajetanowicza ponownie jest najwięcej, bo aż 54. Wśród konkurentów Polaka znaleźć można całą czołówkę kategorii WRC 3, a także gości znanych z zespołów fabrycznych: Stéphane Lefebvre’a czy Andreasa Mikkelsena.
Rajd Monza rozgrywany będzie w dniach 3-6 grudnia. Rywalizacja rozpocznie się w czwartek ponad 4-kilometrowym odcinkiem The Monza Legacy. W piątek zawodnicy zmierzą się z odcinkami rozgrywanymi na torze. Będą to OS 2/3 Junior (13,43 km, godz. 7:58 i 10:08) i OS 4/5 Roggia (16,22 km, godz. 12:38 i 15:08). Piątkową jazdę zakończy rozgrywany po zmroku OS 6 Grand Prix (10,31 km, godz. 17:38).
Sobota będzie najdłuższym, bo liczącym aż 126,95 km dniem rajdu. Zawodnicy pojadą po szybkich i technicznych drogach malowniczej gminy Bergamo. Przed nimi do pokonania OS 7/10 Selvino (25,06 km, godz. 7:52 i 13:22), OS 8/11 Gerosa (11,09 km, godz. 9:08 i 14:38) oraz OS 9/12 Costa Valle Imagna (22,17 km, godz. 10:02 i 15:32). Po nich ponownie rozegrany zostanie OS Grand Prix, który otworzy też niedzielne zmagania. Sezon 2020 zostanie rozstrzygnięty podczas OS 14/15 Serraglio (14,97 km, godz. 10:08 i 12:18), którego drugi przejazd stanowić będzie dodatkowo punktowany Power Stage. Łącznie Rajd Monza to ponad 241 km oesowych.
Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS, a także Delphi Technologies, Driving Experience oraz Pirelli.
Podczas tegorocznej edycji Rajdu Monte Carlo organizatorzy przewidzieli kilka ważnych zmian. Jedną z nich są specjalne środki ostrożności w miejscu ubiegłorocznej kraksy Tanaka.
W tym...
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.