Ott Tanak zapewnia, iż coraz lepiej dogaduje się z hybrydowym Hyundaiem i20N Rally1. Estończyk jest też przekonany, iż gdyby nie przebita opona, mógłby zawalczyć o zwycięstwo w Portugalii.
Po dość nieudanej, krótkiej przygodzie z M-Sportem, Ott Tanak i Martin Jarveoja powrócili do Hyundaia, ponownie wsiadając do hybrydowego i20N Rally1. Początek sezonu 2024 nie był jednak usłany różami – czwarte miejsca w Monte-Carlo i Chorwacji oraz dwa finisze w systemie super rally nie potwierdzały wcale mistrzowskich aspiracji estońskiej drużyny. 57. Rajd Portugalii był szansą na odwrócenie kiepskiej monety i pierwsze, tegoroczne podium.
Zobacz też: 9. Rajd Nadwiślański – harmonogram, lista zgłoszeń, mapy
Ostatecznie Ott i Martin dopięli swego, meldując się na wysokim, drugim miejscu. Pełna zdobycz punktowa za niedzielny etap i drugie miejsce na power stage’u sprawiły, iż duet Hyundai Motorsport wywiózł z Portugalii największą ilość punktów (aż 26 „oczek”). Dzięki temu podopieczni Cyrila Abiteboula awansowali na trzecie miejsce sezonowej „generalki”, goniąc Elfyna Evansa. Tanak zapewnił, iż czuje się już znacznie pewniej za sterami i20N:
„Ostateczny rezultat jest w sumie całkiem niezły. Mieliśmy pecha, bo złapaliśmy „kapcia” [slow puncture], ale poza tym mam same pozytywne odczucia… Uważam, że gdyby nie przebita opona, moglibyśmy sięgnąć po zwycięstwo. W piątek męczyłem się najbardziej, lecz później nieco przyzwyczaiłem się do maszyny, co pozwoliło odnaleźć rytm. W sobotę odcinki były już zupełnie inne, mogłem więc zrozumieć co muszę zrobić, aby nieco lepiej wykorzystać potencjał tego samochodu. Nadal ciężko jest dopasować rajdówkę do mojego stylu jazdy, lecz jesteśmy już niedaleko od miejsca, w którym będę czuł pewność siebie”.
Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.
Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 43. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!
Podobają Ci się nasze newsy? Zaobserwuj Rally And Race także na Google News.