Pagani zainspirował się samochodem wyścigowym IndyCar

Fot. Pagani

Horacio Pagani jest fanem wyścigów, a jego najnowsze dzieło czerpie bezpośrednią inspirację z samochodu serii IndyCar.

Kilka dni temu pisaliśmy na łamach internetowego wydania RALLY and RACE o zapowiadanym nowym samochodzie torowym Pagani. Model Huayra R Evo został już oficjalnie zaprezentowany światu, a jego twórca nie ukrywa inspiracji prawdziwą wyścigówką serii IndyCar.

„Inspiracja do zaprojektowania Huayra R Evo pojawiła się podczas wyścigu IndyCar w Nashville” – powiedział Pagani. „Obserwując samochody jednomiejscowe z ich osłonami kokpitu, przyszła mi do głowy idea stworzenia samochodu z ochronnymi powierzchniami z poliwęglanu i możliwością usunięcia dwóch paneli dachowych, aby móc w pełni cieszyć się urokiem opływającego powietrza i urzekającym dźwiękiem silnika”.

Fot. Penske Entertainment

„Od tego momentu postawiliśmy sobie za cel stworzenie pięknego samochodu, subiektywnie mówiąc, harmonijnego w swoich liniach i silnego w swoim charakterze. Końcowy wynik to prawdziwy potomek Huayra R, jednego z samochodów, którye naszym klientom najbardziej się podobają”.

IndyCar było inspiracją nie tylko do otwarcia dachu Huayra R Evo, ale jego całego pakietu aerodynamicznego. Pagani przestudiował również prototypy Le Mans i w efekcie stworzył karoserię zapewniającą o połowę większy docisk aerodynamiczny niż w Huayrze R.

„Czerpaliśmy również inspiracje z elegancji samochodów Le Mans, które zdobiły tory w latach 60. i 70., w tym szybkich prototypów 'codalunga’ o nadwoziu typu long-tail. Bazując na tych stylistycznych podstawach, skrupulatnie zajęliśmy się aerodynamiką, projektem i każdym najdrobniejszym szczegółem, przestrzegając wysokich standardów, które są nierozłączne z Pagani Automobili i oczekiwań naszych wymagających klientów”.

„Ta synergia zaowocowała optymalnymi osiągami aerodynamicznymi, zapewniając bezpieczne i przewidywalne zachowanie w każdych warunkach. W rezultacie, jest niesamowity 45-procentowy wzrost siły docisku i 21-procentowy wzrost efektywności aerodynamicznej przy tym samym oporze”.

„Szczególnie istotny jest otwarty dach, który zwiększa efektywność aerodynamiczną, choć mogłoby wydawać się inaczej. Konfiguracja z otwartym dachem zwiększa zarówno przednie, jak i tylne obciążenie pionowe, zwiększając całkowitą siłę docisku o dodatkowe pięć procent”.

Poza nową karoserią, Huayra R Evo otrzymała udoskonalony silnik V12 o mocy 900 koni mechanicznych, przeprojektowany kokpit, nowe zawieszenie z dodatkowym amortyzatorem, ceramiczne hamulce i najnowsze opony Pirelli.

Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.