Peugeot 106 to idealna baza do różnych przeróbek związanych z motorsportem. Tym razem ktoś postanowił wsadzić pod maskę „małego lwa” jednostkę z Hondy Civic Type-R. „Peugonda” z silnikiem K20 zwija asfalt.
Peugeot 106, zwłaszcza w wersji Rallye, to jeden z najbardziej kultowych samochodów, które pozwalały stawiać pierwsze kroki w motorsporcie. Lekka konstrukcja i żwawy silnik sprawiały, że ten model idealnie nadawał się do startów wśród mniej lub bardziej doświadczonych zawodników.
Zobacz: Peugeot 208 Rally4 już w Polsce
Swego czasu w wielu krajach, w tym w Polsce startował, markowy puchar Peugeota. Warto wspomnieć, że za kierownicą tego samochodu (w różnych specyfikacjach) zaczynali karierę tacy zawodnicy jak Gilles Panizzi czy Sebastien Loeb.
Na profilu facebookowym „Przemyślenia kroplowy” pojawił się ciekawy wpis na temat zmodyfikowanego Peugeota 106. prezentacja samochodu. Firma Sneaky Tuning przygotowała kultowego „żółtka” w bardzo wyjątkowej specyfikacji. Pod maskę „małego lwa” zainstalowano silnik K20 prosto z Hondy Civic Type-R.
Seryjny silnik w tym modelu jest bardzo elastyczny w kwestii podkręcania. Jednak japońska jednostka to zupełnie inny poziom mocy, a do tego jej konstrukcja jest na tyle elastyczna, że można ją zamontować w wielu samochodach. Peugeonda została przerobiona pod kątem zabawy torowej.
– Układ dolotowy wraz z korpusem przepustnicy o obwodzie 74 mm pochodzi z półek renomowanej firmy Skunk2. Ponadto oprócz silnika, do nadwozia Peugeota trafiła 6 biegowa przekładnia także pochodząca od dawcy silnika, która dodatkowo współpracuje ze szperą MFactory. Ciekawostką jest fakt, że półosie zostały wykonane specjalnie na zamówienie. Ponadto z uwagi na dość nietypowe rozwiązanie, jakim jest montaż silnika Hondy do „Puga”, zdecydowano się na ECU Doctronic. Ponadto cały układ wydechowy został wykonany na zamówienie ze stali kwasoodpornej i ma średnicę 3 cali, który współgra z kolektorem wydechowym K-Tuned – można przeczytać na profilu „Przemyślenia Kroplówy”.
Zobaczcie, jak brzmi Peugonda, czyli Peugeot 106 z silnikiem K20 przeszczepionym z Hondy Civic Type-R.