piątek, 22 września, 2023
Strona głównaNA TOPIEPeugeot 106 z silnikiem K20, czyli Peugonda. Mały lew z japońskim sercem

Peugeot 106 z silnikiem K20, czyli Peugonda. Mały lew z japońskim sercem

Peugeot 106 to idealna baza do różnych przeróbek związanych z motorsportem. Tym razem ktoś postanowił wsadzić pod maskę „małego lwa” jednostkę z Hondy Civic Type-R. „Peugonda” z silnikiem K20 zwija asfalt.

Peugeot 106, zwłaszcza w wersji Rallye, to jeden z najbardziej kultowych samochodów, które pozwalały stawiać pierwsze kroki w motorsporcie. Lekka konstrukcja i żwawy silnik sprawiały, że ten model idealnie nadawał się do startów wśród mniej lub bardziej doświadczonych zawodników.

Zobacz: Peugeot 208 Rally4 już w Polsce

Swego czasu w wielu krajach, w tym w Polsce startował, markowy puchar Peugeota. Warto wspomnieć, że za kierownicą tego samochodu (w różnych specyfikacjach) zaczynali karierę tacy zawodnicy jak Gilles Panizzi czy Sebastien Loeb.

Peugeot 106 z silnikiem K20
Peugeot 106 z silnikiem K20

Na profilu facebookowym „Przemyślenia kroplowy” pojawił się ciekawy wpis na temat zmodyfikowanego Peugeota 106. prezentacja samochodu. Firma Sneaky Tuning przygotowała kultowego „żółtka” w bardzo wyjątkowej specyfikacji. Pod maskę „małego lwa” zainstalowano silnik K20 prosto z Hondy Civic Type-R.

Seryjny silnik w tym modelu jest bardzo elastyczny w kwestii podkręcania. Jednak japońska jednostka to zupełnie inny poziom mocy, a do tego jej konstrukcja jest na tyle elastyczna, że można ją zamontować w wielu samochodach. Peugeonda została przerobiona pod kątem zabawy torowej.

Peugeot 106 z silnikiem K20
Peugeot 106 z silnikiem K20

– Układ dolotowy wraz z korpusem przepustnicy o obwodzie 74 mm pochodzi z półek renomowanej firmy Skunk2. Ponadto oprócz silnika, do nadwozia Peugeota trafiła 6 biegowa przekładnia także pochodząca od dawcy silnika, która dodatkowo współpracuje ze szperą MFactory. Ciekawostką jest fakt, że półosie zostały wykonane specjalnie na zamówienie. Ponadto z uwagi na dość nietypowe rozwiązanie, jakim jest montaż silnika Hondy do „Puga”, zdecydowano się na ECU Doctronic. Ponadto cały układ wydechowy został wykonany na zamówienie ze stali kwasoodpornej i ma średnicę 3 cali, który współgra z kolektorem wydechowym K-Tuned – można przeczytać na profilu „Przemyślenia Kroplówy”.

Zobaczcie, jak brzmi Peugonda, czyli Peugeot 106 z silnikiem K20 przeszczepionym z Hondy Civic Type-R.

Jędrzej Stonerhttps://rallyandrace.pl/author/bboner/
Redaktor. Lubi wysokie obroty, sztywne zawieszenia, krótkie przełożenia, kosmiczne przyspieszenia.

NOWOŚCI

6 runda Rallycross MP i FIA CEZ – action wideo

Za nami wyścigowy weekend na Autodromie Słomczyn z Mistrzostwami Polski i FIA CEZ w Rallycrossie. Emocji na...

Verstappen najszybszy w skróconym FP2 na Suzuce

Verstappen Grand Prix Japonii FP2
Max Verstappen uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas drugiej sesji treningowej przed Grand Prix Japonii. Kierowca Red Bulla...

Verstappen wraca na pierwsze miejsce

Grand Prix Singapuru było bardzo niecharakterystyczne dla Maxa Verstappena, który nie był najszybszy w żadnej sesji rozegranej...

Hubert Laskowski wraca za kierownicę rajdówki

Hubert Laskowski powraca za kierownicę Fiesty Rally3! Młodemu zawodnikowi z Dolnego Śląska udało się przełamać finansowy marazm,...

Simracing na wielkim ekranie dzięki ekipie Pitlane Esports

Pitlane
Jedna z największych galerii handlowych w Polsce. Dziesiątki tysięcy klientów i spacerowiczów, a w samym centrum uwagi......

NAJPOCZYTNIEJSZE

Paste your AdWords Remarketing code here