Peugeot 106 z silnikiem K20, czyli Peugonda. Mały lew z japońskim sercem

Peugeot 106 z silnikiem K20 - Peugonda
Peugeot 106 z silnikiem K20 - Peugonda

Peugeot 106 to idealna baza do różnych przeróbek związanych z motorsportem. Tym razem ktoś postanowił wsadzić pod maskę „małego lwa” jednostkę z Hondy Civic Type-R. „Peugonda” z silnikiem K20 zwija asfalt.

Peugeot 106, zwłaszcza w wersji Rallye, to jeden z najbardziej kultowych samochodów, które pozwalały stawiać pierwsze kroki w motorsporcie. Lekka konstrukcja i żwawy silnik sprawiały, że ten model idealnie nadawał się do startów wśród mniej lub bardziej doświadczonych zawodników.

Zobacz: Peugeot 208 Rally4 już w Polsce

Swego czasu w wielu krajach, w tym w Polsce startował, markowy puchar Peugeota. Warto wspomnieć, że za kierownicą tego samochodu (w różnych specyfikacjach) zaczynali karierę tacy zawodnicy jak Gilles Panizzi czy Sebastien Loeb.

Peugeot 106 z silnikiem K20
Peugeot 106 z silnikiem K20

Na profilu facebookowym „Przemyślenia kroplowy” pojawił się ciekawy wpis na temat zmodyfikowanego Peugeota 106. prezentacja samochodu. Firma Sneaky Tuning przygotowała kultowego „żółtka” w bardzo wyjątkowej specyfikacji. Pod maskę „małego lwa” zainstalowano silnik K20 prosto z Hondy Civic Type-R.

Seryjny silnik w tym modelu jest bardzo elastyczny w kwestii podkręcania. Jednak japońska jednostka to zupełnie inny poziom mocy, a do tego jej konstrukcja jest na tyle elastyczna, że można ją zamontować w wielu samochodach. Peugeonda została przerobiona pod kątem zabawy torowej.

Peugeot 106 z silnikiem K20
Peugeot 106 z silnikiem K20

– Układ dolotowy wraz z korpusem przepustnicy o obwodzie 74 mm pochodzi z półek renomowanej firmy Skunk2. Ponadto oprócz silnika, do nadwozia Peugeota trafiła 6 biegowa przekładnia także pochodząca od dawcy silnika, która dodatkowo współpracuje ze szperą MFactory. Ciekawostką jest fakt, że półosie zostały wykonane specjalnie na zamówienie. Ponadto z uwagi na dość nietypowe rozwiązanie, jakim jest montaż silnika Hondy do „Puga”, zdecydowano się na ECU Doctronic. Ponadto cały układ wydechowy został wykonany na zamówienie ze stali kwasoodpornej i ma średnicę 3 cali, który współgra z kolektorem wydechowym K-Tuned – można przeczytać na profilu „Przemyślenia Kroplówy”.

Zobaczcie, jak brzmi Peugonda, czyli Peugeot 106 z silnikiem K20 przeszczepionym z Hondy Civic Type-R.