środa, 22 marca, 2023
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaNA TOPIEPeugeot 106 z silnikiem K20, czyli Peugonda. Mały lew z japońskim sercem

Peugeot 106 z silnikiem K20, czyli Peugonda. Mały lew z japońskim sercem

Peugeot 106 to idealna baza do różnych przeróbek związanych z motorsportem. Tym razem ktoś postanowił wsadzić pod maskę „małego lwa” jednostkę z Hondy Civic Type-R. „Peugonda” z silnikiem K20 zwija asfalt.

Peugeot 106, zwłaszcza w wersji Rallye, to jeden z najbardziej kultowych samochodów, które pozwalały stawiać pierwsze kroki w motorsporcie. Lekka konstrukcja i żwawy silnik sprawiały, że ten model idealnie nadawał się do startów wśród mniej lub bardziej doświadczonych zawodników.

Zobacz: Peugeot 208 Rally4 już w Polsce

Swego czasu w wielu krajach, w tym w Polsce startował, markowy puchar Peugeota. Warto wspomnieć, że za kierownicą tego samochodu (w różnych specyfikacjach) zaczynali karierę tacy zawodnicy jak Gilles Panizzi czy Sebastien Loeb.

Peugeot 106 z silnikiem K20
Peugeot 106 z silnikiem K20

Na profilu facebookowym „Przemyślenia kroplowy” pojawił się ciekawy wpis na temat zmodyfikowanego Peugeota 106. prezentacja samochodu. Firma Sneaky Tuning przygotowała kultowego „żółtka” w bardzo wyjątkowej specyfikacji. Pod maskę „małego lwa” zainstalowano silnik K20 prosto z Hondy Civic Type-R.

Seryjny silnik w tym modelu jest bardzo elastyczny w kwestii podkręcania. Jednak japońska jednostka to zupełnie inny poziom mocy, a do tego jej konstrukcja jest na tyle elastyczna, że można ją zamontować w wielu samochodach. Peugeonda została przerobiona pod kątem zabawy torowej.

Peugeot 106 z silnikiem K20
Peugeot 106 z silnikiem K20

– Układ dolotowy wraz z korpusem przepustnicy o obwodzie 74 mm pochodzi z półek renomowanej firmy Skunk2. Ponadto oprócz silnika, do nadwozia Peugeota trafiła 6 biegowa przekładnia także pochodząca od dawcy silnika, która dodatkowo współpracuje ze szperą MFactory. Ciekawostką jest fakt, że półosie zostały wykonane specjalnie na zamówienie. Ponadto z uwagi na dość nietypowe rozwiązanie, jakim jest montaż silnika Hondy do „Puga”, zdecydowano się na ECU Doctronic. Ponadto cały układ wydechowy został wykonany na zamówienie ze stali kwasoodpornej i ma średnicę 3 cali, który współgra z kolektorem wydechowym K-Tuned – można przeczytać na profilu „Przemyślenia Kroplówy”.

Zobaczcie, jak brzmi Peugonda, czyli Peugeot 106 z silnikiem K20 przeszczepionym z Hondy Civic Type-R.

Jędrzej Stoner
Redaktor. Lubi wysokie obroty, sztywne zawieszenia, krótkie przełożenia, kosmiczne przyspieszenia.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Frydrych odzyskuje pozycję Mistrza Polski 2022, ale tytuły rozdano 3 miesiące temu

Dzisiaj Trybunał Polskiego Związku Motorowego uchylił dyskwalifikację techniczną Jarosława Frydrycha z 6 rundy MPRC 2022. Ta decyzja...

Bolid Schumachera z V10 na sprzedaż. Legendarne Ferrari F1-2000 trafi pod młotek

Bolid Schumachera F1-2000 trafi na aukcję
Bolid Schumachera po raz kolejny trafi na aukcję. Po sukcesie ostatniej licytacji, kolejny bolid wielokrotnego mistrza świata...

Greensmith nie zamierza spoczywać na laurach

Greensmith
Gus Greensmith powrócił na łono WRC w iście królewskim stylu. Po rozwiązaniu kontraktu z M-Sportem Brytyjczyk "spadł''...

Subaru Impreza 22B STi jako restomod. Niezwykły projekt

Subaru Impreza 22B STi jako restomod
Subaru Impreza 22B STi to jeden z najbardziej pożądanych modeli na rynku wtórnym. Jednak dostępność tych samochodów...

Wolff potwierdza odejście Mercedesa od koncepcji „zero sidepod”

Toto Wolff przyznał, że koncepcja samochodu Mercedesa określana mianem „zero sidepod” zostanie porzucona przez jego zespół, a...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Paste your AdWords Remarketing code here