czwartek, 13 maja, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Porady i Technika Technika Peugeot 208 Rally4 już w Polsce

Peugeot 208 Rally4 już w Polsce

Rajdowy sezon jest na finiszu, ale końcówka roku 2020 obfituje w niespodzianki z motorsport’owego świata. Jedną z takich niespodzianek przygotowała właśnie firma EvoTech, która wzmacnia swój park maszyn o najnowszą rajdową broń spod znaku „lwa”. Wczoraj, do siedzimy w Ustroniu dotarł nowy model Peugeota 208 Rally4. Tym samym EvoTech jest pierwszą z polskich stajni, która dysponuje najnowszą z rajdówek francuskiej marki i rajdową „ośką” najnowszej generacji.

Samochód przygotowany według specyfikacji technicznej Rally 4, bazuje na seryjnej wersji najnowszego wcielenia 208-ki. Silnik to tubodoładowana, 3-cylindrowa jednostka o pojemności 1,2 litra. Moc, jaką dysponuje najnowsze sportowe dziecko grupy PSA to 205 KM, a więc ponad 20 więcej od swojego utytułowanego poprzednika. Moment obrotowy wzrósł ze 190 do aż 290 Nm.

Zespół na jutro przewidział pierwsze testy, a plan na grudzień to również dwa starty. Michał Tochowicz, po oficjalnym pożegnaniu się z Górskimi Samochodowymi Mistrzostwami Polski, zmieni dyscyplinę w wyjątkowych okolicznościach i jako pierwszy polski kierowca wystartuje w rajdzie za kierownicą 208 Rally4. Stanie się to już w ten weekend, podczas Rally Slovakia Ring 2020 (5-6 grudnia). Wszystko wskazuje też na to, że duet Michał Tochowicz / Piotr Białowąs pojawi się jeszcze 12 grudnia na starcie Tor Modlin Rally Show.

Wiesław Bąk (EvoTech): Grudzień przyniósł nam sporą dawkę emocji, a najbliższe dwa tygodnie zapowiadają się naprawdę ciekawie. Sytuacja z Covid-19 sprawiła, że Peugeot 208 Rally 4 dotarł do nas z opóźnieniem, ale pojawienie się nowego „lwa” wywołało w ekipie spore poruszenie. Rzadko się zdarza, że trafia do nas rajdówka o pojemności rzędu 1199 cm3, ale samochód z nowym zawieszeniem i sekwencyjną skrzynią biegów robi bardzo dobre wrażenie. Osiągi też pokazują, że nowe 208 będzie dużo bardziej konkurencyjne od poprzednika. Samochód pojawił się dopiero wczoraj, ale nie tracimy czasu i od razu zabieramy się za testy i ruszamy na Słowację, żeby sprawdzić auto w akcji.Nowy model nie będzie miał łatwego zadania, żeby zastąpić tak utytułowane i popularne 208 R2, z którym my także mamy bardzo dobre doświadczenia. Czas jednak otworzyć nowy rozdział, a z dumą, jako stania rajdowa, w Polsce zrobimy to jako pierwsi.

Michał Tochowicz: Bardzo się cieszę, że końcówka roku przynosi nam takie niespodzianki, jak całkiem nowy samochód w stajni EvoTech i od razu możliwość przetestowania go w warunkach „bojowych”. W ten weekend ruszamy z Piotrkiem na Słowację, a tydzień później pojawimy się na Modlin Rally Show. Świetnie się składa, że obie imprezy mają kompaktową formułę, a odcinki zostaną rozegrane na torze wyścigowym. Można z uśmiechem powiedzieć, że dzięki temu przejście z wyścigów do rajdów będzie dla mnie dość płynne. Bardzo jestem ciekawy możliwości nowego 208 Rally 4, bo osiągi na papierze prezentują się bardzo obiecująco. Przed startem na Słowacji mamy krótkie testy, po których powinniśmy już coś więcej powiedzieć o nowym lwiątku. Na razie wiemy tyle, że jest bardzo ładny i pięknie strzela z wydechu.

ŹródłoEvoTech
redakcjahttp://rallyandrace.pl
Profil redakcyjny dla artykułów stworzonych przez kilku naszych redaktorów.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Kacper Sztuka zadebiutuje we włoskiej F4

Kacper Sztuka zadebiutuje w sobotę we włoskiej Formule 4. Pochodzący z Cieszyna młody kierowca pojedzie na torze...

Dakar 2022 – Jeszcze więcej piasku

Organizatorzy Rajdu Dakar zaprezentowali trasę przyszłorocznej edycji oraz nowości dotyczące tego supermaratonu. Zawodnicy znów zmierzą się z...

Rajd Andaluzji – prolog

Pierwsze 8 km Rajdu Andaluzji za zawodnikami. Środowy prolog był krótki, szybki, ale pełen ciasnych zakrętów. Choć...

Urbaniak najszybszy na Slovakiaring

Szymon Urbaniak pojawił się na torze Slovakiaring podczas inauguracyjnej w tym roku odsłony międzynarodowego pucharu Carbonia Cup....

Pierwsze rallycrossowe testy PROTO i Maneykowskiego

1 runda Mistrzostw Polski Rallycross coraz bliżej. Pierwsze testy w szutrowo asfaltowych warunkach odbył także Maciej Maneykowski...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Czy montowanie szpery w cywilnym FWD ma sens?

Szpera w seryjnych samochodach przednionapędowych jest ciekawym, aczkolwiek rzadko poruszanym tematem. Ułatwia czy utrudnia życie? Ma takie zastosowanie jak w RWD i poprawia bezpieczeństwo,...

Tylnonapędowy samochód sportowy, nie uwzględniając BMW – przegląd oferty rynkowej.

Nie ma co ukrywać, silnik z przodu i napęd z tyłu, to klasyka gatunku. Dzięki takiej konfiguracji, samochód powinien być optymalnie wyważony i świetnie...

Polskie BMW M3 na podbój rallycrossowych torów Wielkiej Brytanii

Mimo trudnego okresu i spowolnienia gospodarczego spowodowanego epidemią koronawirusa, na początku 2020 roku, w polskim warsztacie praca szła całą parą na 110%. Wszystko poto,...

Śruby, szpilki do kół – z czym to się je

Koła są bezdyskusyjnie warunkowym elementem samochodu; bez nich zdecydowanie nie będzie jeździł. Muszą więc być dobrze przykręcone, więc parę słów o mocowaniu kół. Wiele osób...